Haar/ kapsel topic #1

Zag deze gister in de Kruidvat. De ingredientenlijst ziet er goed uit

5 likes

Gaan jullie altijd terug naar de kapper als je niet blij bent met hoe het is geknipt? Ik had specifiek gevraagd om iet weer een hele dikke kortere lok te doen want vond dat er de vorige x (bij een andere kapper) uitzien alsof m’n haar gewoon verkeerd was geknipt. Ook gezegd dat ik niet echt een lok hoef, wel laagjes want heb heel dik massief haar. Zou helemaal goed komen, ze ging t goed luchtig maken en stuk er af.
Maarrrr nu is er juist een nog groter en nog korter stuk aan de voorkant afgeknipt. Ik vind het echt heel stom want vind het echt niet mooi
 maar zie niet echt hoe t dan bijgewerkt zou kunnen worden dat het wel mooi is. En ook niet echt zin in aangezien ik nu ook letterlijk kreeg wat ik niet wilde.

beeldmateriaal ✂

![|weg

@Bertha Ik ben niet enorm mondig, maar heb de laatste keer toen ik niet tevreden was wel de kapper opgebeld. Na overleg was haar conclusie eigenlijk “ik kan er niets bij-knippen” en kon ze er niets aan doen, maar ik vond het wel een opluchting om aan te geven dat ik niet blij was - ipv in dat gevoel blijven hangen. Ik zou dus wel teruggaan of bellen als je niet tevreden bent. Misschien kunnen ze er wel wat mee doen, of je stylingtips geven voor als het nu uit je staart valt, of kun je de volgende keer korting geven oid.

Ik zou de kapper wel even bellen en aangeven dat je niet tevreden bent en dan zie je vanzelf wat ze gaat zeggen en of ze tips hebben. Ik zie zelf ook niet hoe ze laagjes heeft geknipt, het voorste stuk is een heel stuk korter en daarna zie ik een beetje laagjes.

Ik heb mijn haar zelf heel donkerbruin geverfd (fout 1). Toen zaten er nog blonde plukken, dus weer een pakje donkerbruin eroverheen (fout 2). Nu zie ik in de zon alsnog warm blonde haren, maar de kleur is nu zowat zwart. Ik wil eigenlijk alle donkerbruine verf eruit, zonder te bleken. Snapt iemand wat ik bedoel haha. Wil ook wel naar de kapper want zelf lukt het misschien weer niet. Maar wat kunnen ze zonder te bleken?

Ik woon niet meer in die stad dus langsgaan is een beetje gedoe. Maar dat ik hier 50 euro voor heb betaald is wel een beetje huilen
@Katie ja ik snap het ook niet, ik heb ook niet echt t idee dat het een mening is dat t niet mooi is maar gewoon een feit, dit kan toch de bedoeling niet zijn lijkt me

1 like

Ik had besteld via coolcurl.nl en vandaag binnengekregen. Dat was ook nog de oude samenstelling!

2 likes

Ik zou haar zeker even opbellen en afspraak maken wanneer je terug mag komen. Wat directer zijn. Had je een plaatje mee van wat je graag zou willen? Zoek eens op butterfly hair cut of layered front. Daar zie je dat de laagjes wat meer rond zijn en je van kleine laagjes naar grote laagjes gaat. Dat sluit veel mooier aan aan je lange haar. Het is te bot geknipt vind ik.

1 like

Oh ja, dat butterfly idee lijkt het een beetje op en is echt iets dat ik absoluut niet zelf zou kiezen :stuck_out_tongue_winking_eye: het is voor mij dus reizen om er te komen dus twijfel, ik wil ook echt geen bob ofzo
 en dan ga ik daar helemaal heen terwijl ik nu ook letterlijk kreeg wat ik niet wilde. Ik weet niet zo goed wat er nu nog van te maken is. Ik had geen plaatje mee, heb ik nog nooit gedaan ook eigenlijk

Dit is ook echt iets waarvan ik altijd zeg dat ik dat niet wil, dat de ene kant een kortere pluk heeft dan de andere kant. En toch willen ze dat altijd zo graag doen? En nu in de vorm van zo’n hele hap eruit.

2 likes

Ik moet zeggen dat waar ik m’n haar de laatste jaren knip ze absoluut niet meer aan ene kant de pluk groter dan de andere kant knippen. Ze knippen de plukken aan beide kanten op gelijke hoogte. Ik denk dat je alleen maar terug kunt gaan met een goed voorbeeld. En meer laagjes aan de voorkant ipv zo’n groot “blok”. Succes.

Mijn Shark wordt vandaag bezorgd als het goed is. Het hem niet zo snel al verwacht eigenlijk dus heel blij mee! Zal morgen even een eerste impressie sturen :saluting_face:

13 likes

Ik kan maar een paar uur per week wat doen door chronische ziekte dus is een beetje lastig wat me nu goed lijkt. Als ze er niks aan kunnen doen en ik ben daar
 dat is dan mooi zonde van mijn energie. Dus die afweging speelt wel groot mee.
Oh boffen dan! Ik heb best lastig haar omdat het zo zwaar is en ik denk dat het in ieder geval niet handig is als ik vertrouwen heb in een gehele kapper zaak. Ik kan beter naar de ene kapster die me een x goed heeft geknipt. Ik plan de kapper vaak laat (en dan kan je geen stylist kiezen) in vanwege m’n energie, ik wil daar niet zitten als ik me slecht voel. Maar dat moet ik misschien wel gaan doen.

Die van mij ook, tussen 10-15. Ik ben vandaag vrij en het is ook nog haarwasdag🎉

2 likes

De mijne ook! En ik ga vanmiddag toevallig naar de kapper dus vanaf morgen ben ik helemaal new hair, new me.

2 likes

Voor iedereen die me de w.o.w spray aangeraden had. I love it! Ik heb echt van dat jennifer Aniston haar nu als ik het geföhnd heb! haha

4 likes

Ik vind deze echt niet fijn. De dropper werkt amper en waar Mielle echt heerlijk ruikt, stinkt deze een uur in de wind.

1 like

Het Kerastase 8h night serum is echt mijn holy grail en mijn haar wordt er zó mooi van, maar ik doe maar 2/3 weken met zo’n flesje dus het is echt een duur grapje. Wat is jullie favoriete serum?
Biosilk en veel serums van Kerastase heb ik al geprobeerd, ik twijfel nu om die nr 7 van olaplex te kopen maar dat is echt een vette olie toch? Het 8h night serum maakt je haar totaal niet vet maar voedt het gewoon super goed en dat zoek ik.

Nu wil ik het ook! Welke spray is het (de zoekfunctie geeft bij mij geen hits :confused: )

2 likes

Color Wow dreamcoat gok ik!

4 likes

Oja? Goed om te weten! Ik gebruik ‘m zelf niet want maak m’n eigen olie nu, maar de ingrediĂ«nten zagen er goed en hij is ook niet zo duur. Jammer!

2 likes