Haar/ kapsel topic #1

Color remover inderdaad! Ik gebruikte vroeger altijd die van Kruidat en die deed prima z’n werk, maar die staat in ieder geval online al heel lang op niet op voorraad. Misschien wel de moeite waard om even in de winkel te checken, en anders kan je het online van allerlei merken bestellen. Het blijft daarmee soms nog wel een klein beetje onregelmatig qua kleur dus waarschijnlijk ga je er daarna nog wel overheen willen verven maar dat hangt er natuurlijk vanaf wat je verder met je haar wil.

Mijn ervaring met dingen als antiroosshampoo, baking soda en vitamine c enzo is dat ze prima werken op semipermanente kleuringen, en dat ze permanente kleuringen wel iets laten vervagen maar niet ontzettend veel

3 likes

@chasingrainbows ik zou echt naar de kapper gaan. Als ik het goed begrijp heb je 2 keer donkerbruin over blond gedaan, als je zelf gaat proberen dit er weer uit te halen met een color remover dan is de kans groot dat je eindigt met peentjeshaar. Been there, done that.

5 likes

@JonSnow en @Bubbless ; wat is jullie eerste indruk van de Shark? Ben zo benieuwd :scream:

4 likes

Ik ben ook heel benieuwd! De mijne komt morgen :heart_eyes:

2 likes

Wellicht heb ik iets fout gedaan, maar toen ik de bovenkant van mijn haar had gekruld, was de onderkant alweer uitgezakt. Ik had wel 10 minuten prachtig haar.
Er zitten 3 hitte standen op, ik had de middelste genomen, wellicht is dat het probleem. 20 seconde warm en daarna 20 sec koude lucht per pluk.

De föhn alleen was geweldig, hele harde luchtstroom en mijn haar was veel eerder droog dan normaal. Die 2 borstel opzet stukken heb ik heel even geprobeerd, m’n haar kwam erin vast te zitten. Volgende keer doe ik het zonder mousse in m’n haar,

1 like

Ik heb hem nog niet gebruikt, alleen even kort aangezet om te testen of hij het doet. Mij viel inderdaad ook op dat de luchtstroom veel harder is dan bij de Airwrap dus daar ben ik blij mee!

2 likes

Mijn eerste indruk van de Shark is goed!! Ik heb krullend haar met bovenop wat meer slag en onder krullen, tot net iets over mijn schouders. Ik ga pas zaterdag mn haar wassen dus dit was allemaal op droog haar. Ik heb de soort van platte borstel als eerste geprobeerd gisteravond, daarvan werd m’n haar glad en kreeg ik de krullen aan de onderkant eruit. Ben gewoon door m’n haar heen gegaan en dat ging prima. Vanmorgen toen ik wakker werd zat het eigenlijk nog best heel goed.

Vanmorgen heb ik de krul opzetstukken gebruikt, vond het nog wel een beste klus eigenlijk maar misschien moet je er ook handigheid in krijgen. Ik heb vooraf niks in m’n haar gedaan, kleine plukken gepakt, het apparaat uitgezet na elke krul en niet aan m’n haar gezeten. Toen ik klaar was heb ik er haarlak ingespoten. Het zakt wel behoorlijk uit maar dat vind ik niet zo erg want ik heb niet heel lang haar. Ik heb dus ook nog geen mouse vooraf gebruikt, dat zou ik de volgende keer wel doen denk ik. De foto in spoiler is hoe het er nu nog uit ziet ongeveer (+/- 5 uur later).

Ik vond het geluid erg meevallen, had het veel erger verwacht nav de filmpjes die ik had gezien. De coolshot werkt eigenlijk niet, ik heb geen koude lucht gevoeld, alleen heel iets minder hete lucht.

Samenvatting

10 likes

Bij mijn trekpleister verkopen ze nu ook de oude formule! Sta as we speak mn flesje te vergelijken met je foto haha

Ik wilde de Dyson Airwrap heel graag hebben maar de kapster om advies gevraagd. Met de fohn zou het mooi zijn voor mijn extensions en de borstel, maar voor krullen zou het niet lekker werken met mijn haartype. adviseerde om te kijken naar krultang en stijltang.

Bij Bol heb ik bovenstaande besteld.
Dadelijk nog even naar kruidvat voor styling producten. (Ik heb even geen zin om 30€ per spray bus te betalen😅)

4 likes

Die Revlon van bol heeft mijn haar verbrand, echt die geur en daarna zei iemand anders dat er van die afgebroken plukken inzaten, de puntjes daarvan leken precies verbrand

4 likes

Die remington vind ik heel fijn!

Vitamine c tabletjes tot poeder stampen, mixen met anti roosshampoo en een uurtje laten intrekken. Dat is minder heftig dan een color remover maar haalt er zeker wel een paar tintjes vanaf

1 like

En ik vind die revlon wel heel fijn! Nooit verbrande haren taferelen mee gehad. @Clancy

Ik krijg t alleen nooit helemaal voor elkaar om pluisvrij te föhnen haha. Maar dat ligt meer aan de producten die ik er (niet) bij gebruik, behalve anti heat dan

1 like

Ik zou eerder een kleinere fohnborstel kopen dan die van Remington. Ik heb lang haar, maar krijg hiermee echt geen slag in mijn haar, laat staan een krul en met een kleine fohnborstel lukt dat wel.

1 like

We gaan het zien!Een iets kleinere houd ik in gedachten als het niet lekker werkt. Thanks :relaxed:

1 like

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Dyson Airwrap en de Shark Flexstyle. Volgens de filmpjes die ik op Youtube heb gekeken wordt de Shark veel warmer en dat wil ik juist voorkomen. Aan de rne kant denk ik: of ik nu 300 of 550 uitgeef, het is beide veel geld. Aan de andere kant denk ik: het scheelt 250 euro en is veel geld. Ik had gehoopt dat er hier misschien al meer reviews zouden behalve de uitgebreide van @Handtas (thanks voor de review!) staan van posters zodat iets me over de streep zou trekken. Ik ben gewoon zo bang dat ik weer iets koop voor veel geld wat uiteindelijk weer niet werkt voor mijn haar

1 like

Zou gewoon reviews op youtube kijken van mensen met soortgelijk haar. Ik heb de shark ook net en ben erg tevreden maar ben te lui om zo’n uitgebreide review te schrijven :sweat_smile: wil het eerst ook wat langer uitproberen.

1 like

Thanks voor je antwoord, ik zelf zou waarschijnlijk ook te lui zijn hahaha. Goed idee nog om te kijken of ik reviews kan vinden van mensen die soortgelijke haren hebben, had ik zelf niet aan gedacht. Ik heb echt heel dun haar en er zit vast wel EEN youtuber tussen die dat heeft. Ze lijken allemaal van die mooie dikke haren te hebben.

2 likes

Ik heb geen steiltang, maar denk dat het wel handig is dat er een optie is dat je de temperatuur zelf in kan stellen. Zodat je je haar niet onnodig blootstelt aan een te hoge temperatuur. En als je krullen wilt maken misschien tang zoeken die afgeronde hoeken/platen heeft ipv rechte hoeken?

2 likes

Milabu op YouTube heeft geen extreem dik haar en ook veel filmpjes van de Dyson. Ook een vergelijk filmpje van de Shark en de Dyson.

3 likes