Haar/ kapsel topic #1

Heeft iemand wel eens het Chroma ID Colour Mask van Schwarzkopf gebruikt, of een andere tip voor een spoeling/conditioner met pigment? Ik wil niet echt van kleur veranderen maar wel een warmere tint aan mijn haar geven.

Ik kom net van de kapper, wou eigenlijk mijn frou bijknippen en de puntjes maar ze heeft toch vrij veel van de lengte geknipt wegens dood en poreus. Kreeg ook een preek dat ik het beter moet verzorgen, professionele shampoo en conditioner voor beschadigd poreus haar.
(ze gaf geen merk ofzo als tip dus geen verkoopstruc😅)
Als iemand hier een goede tip heeft?
Ik twijfel ook over keratinebehandeling aangezien ik het wel liever glad en iets stijler heb dan mijn natuurlijke krullen, heb ook een rechte pony en dan vind ik dat mooier. Maar heb dan wat bang voor de kosten en het steeds opnieuw te moeten doen.

2 likes

Geen tip voor een shampoo of conditioner maar wel voor een masker. De k18 4 minute moleculair mask is heel fijn voor beschadigd haar. Ook makkelijk in gebruik kan gewoon in handdoek droog haar en hoeft niet uitgespoeld te worden

2 likes

Sorry Belg:D
Pony dus

3 likes

Ben nog steeeds fan van Kerastase. Wel online kopen in zo’n grootverpakking! Resistance-lijn zou ik dan nemen in jouw geval.

2 likes

Ik zit eraan te denken om dit kapsel te laten knippen (net spontaan kappersafspraak gemaakt voor morgenochtend haha).
Ik heb dun fijn haar dat redelijk snel vet wordt, dat is op zich goed op te lossen met droogshampoo.
Hoeveel onderhoud zou dit kapsel zijn, wat zou ik moeten doen om te stylen?

Ik doe momenteel letterlijk niks aan styling, borstel erdoor en klaar, op mijn niet-haarwasdag droogshampoo. Heb nu een zijscheiding zonder pony, de lengte is al wel vergelijkbaar met de foto (ik heb iets korter)

Twijfel twijfel want ik zou de verandering best groot vinden

Kapsel

Kwam voorbij op instagram

5 likes

Ik heb dit wel ongeveer, ook zelfde haar ongeveer, als ik het na het haren wassen (probeer maar 2x/week) goed föhn hoef ik verder niet veel meer te doen, doe wel vaak ‘s ochtends even pony nat maken en opnieuw met de Dyson (sorry haha) föhnen.

2 likes

Ja ik föhn dus eigenlijk ook nooit dus ik vraag me af of ik die stap ga zetten zeg maar :sweat_smile: maaaar ik heb opeens ook helemaal behoefte aan verandering dus misschien probeer ik het gewoon!
Wel zonder Dyson voorlopig haha (wel goals hoor)

Ik denk niks? Dit is toch gewoon hoe het valt? Misschien wat stugger gemaakt met volumepoeder maar ik zie echt niks eigenlijk

2 likes

Mijn pony moet je wel echt met een ronde borstel föhnen om het zo iets bol en luchtig te laten vallen, anders hangt het plat en zielig tegen mijn hoofd aan en als ik íets lelijk vind is dat het wel. :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja als je hem echt bol bol wil maar ik vind die van Marieke op de foto best ‘natuurlijk’ nog vallen eigenlijk!

1 like

Hmmm nee ik denk niet dat ie zo is opgedroogd en ik denk dat als je een pony-achtig iets laat knippen er beter vanuit kan gaan dat je er wel iets voor moet doen om het er mooi uit te laten zien.

3 likes

Ja dat zou super zijn! Maar ik weet dat dus oprecht niet omdat ik alleen shampoo en droogshampoo heb :grimacing: ik weet echt niks van de effecten van verschillende producten en wat je nodig hebt voor verschillende kapsels. Vandaar mijn vraag ook haha.

Denk wel dat de vrouw op de foto dikker haar heeft, dus ik denk dat ik in ieder geval met iets volumegevends moet werken

@Krabsalade ik heb wel zo’n ronddraaiende föhnborstel (die dus lucht uitblaast) in de la liggen, misschien kan ik dat gebruiken :smile:

4 likes

Dan moet je denk ik wel wat voller haar hebben. Zoals op de foto lijkt ze best een dikke pony te hebben. Maar @Lavender95 geeft aan dun en fijn haar te hebben. Dan zou ik dat wel elke dag of om de dag goed op frissen anders heb je vettige sprietjes. Kan ook met een fohnborstel van 30 euro.

3 likes

Ah ja bij mijn pony hoefde dat niet maar dat is dan misschien verschil in haarstructuur (ik heb ook dun en fijn haar maar toch)
 @Lavender95 verschillende meningen dus, hahaha

2 likes

Thanks voor alle reacties!! Morgen ff goed met m’n kapster overleggen anders laat ik het gewoon bijpunten zoals altijd haha.

Ik voel me door dit random spontane idee net Emily in Paris met d’r trauma bangs :grimacing:

1 like

Bedoel je dat je pony lichter is en daardoor meer volume heeft? Of je hele haar?

De lengte van de rest van het kapsel van deze vrouw heb ik al (iets korter zelfs) dus dat effect ga ik niet extra merken haha. Is wel de reden waarom ik ooit voor m’n huidige kapsel gekozen heb trouwens!

1 like

Ja ik snap het! Dat zou top zijn haha :smile:

Haha ik föhn het juist vaak ‘s ochtends in een Nick Carter kuif en als ik dan op m’n werk ben is het precies genoeg ingezakt dat het goed zit. :joy:

kan je die pony niet gewoon stylen met een roller?

4 likes