Haar/ kapsel topic #1

Thanks voor alle reacties!! Morgen ff goed met m’n kapster overleggen anders laat ik het gewoon bijpunten zoals altijd haha.

Ik voel me door dit random spontane idee net Emily in Paris met d’r trauma bangs :grimacing:

1 like

Bedoel je dat je pony lichter is en daardoor meer volume heeft? Of je hele haar?

De lengte van de rest van het kapsel van deze vrouw heb ik al (iets korter zelfs) dus dat effect ga ik niet extra merken haha. Is wel de reden waarom ik ooit voor m’n huidige kapsel gekozen heb trouwens!

1 like

Ja ik snap het! Dat zou top zijn haha :smile:

Haha ik föhn het juist vaak ‘s ochtends in een Nick Carter kuif en als ik dan op m’n werk ben is het precies genoeg ingezakt dat het goed zit. :joy:

kan je die pony niet gewoon stylen met een roller?

4 likes

Ja zo’n ding kan handig zijn.
Maar inderdaad, een pony=werk.

4 likes

Als positieve noot: ik doe nooit wat aan mijn pony en die droogt gewoon zo op als op de foto. Maar ligt idd wel aan hoe je haar überhaupt is.

Edit: andere noot: wat gebruik je aan shampoo. Je geeft aan dat het snel vet wordt. Wellicht kan een verandering in shampoo je al mijlenver brengen.

2 likes

Het is gebeurd :sunglasses:

22 likes

Ik zit zo te twijfelen om een Dyson Airwrap te kopen. ik heb lang, fijn, maar veel haar en het lijkt me zo heerlijk om daar af en toe gewoon wat makkelijke krullen in te gooien. Ergens denk ik treat yourself, maar ik zie ook veel negatieve ervaringen van mensen die zeggen dat het meteen uitzakt. What to doooo…

2 likes

Ik heb 'm laatst gekocht na de positieve verhalen hieronder

En ik had in m’n hoofd waarschijnlijk toch al lang besloten dat ik 'm ging kopen :wink: Ik ben heel tevreden! In het begin even wennen qua wat voor soort producten ik nodig had, in mijn geval een stevige mousse over nat haar verdelen, en nu wil ik niet meer zonder.

3 likes

Dankjewel! Ik heb stiekem denk ik ook al wel besloten om m gewoon te kopen hahaha

3 likes

Doen! Nu een a twee weken in bezit. Het is even wennen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het het echt waard.

2 likes

Hebben jullie nog aan/afraders voor een “normale” föhn?
Ik wil er eigenlijk gewoon alleen mn haar mee kunnen drogen en daar het liefst geen half uur mee bezig zijn (ik heb dun haar maar wel echt heel veel). Nou heb je allerlei verschillende soorten met allerlei fancy dingen die dan weer beter voor je haar zouden zijn oid maar voegt dat in de praktijk nou echt wat toe?

Ik ben echt fan van de airwrap, maar ik vind niet dat hij bedoeld is voor krullen krullen, maar meer voor dat blow dry effect.

7 likes

Heeft iemand ervaring met Toni & Guy als kapper?

Ik wil eigenlijk wat simpels (wat lengte er vanaf, laagjes) maar ik ga normaal naar wat kleinere salons en ben niet altijd tevreden. Wat zijn jullie ervaringen?

Eens met @Bunnyslippers. Ik heb hem inmiddels een aantal jaar en destijds gekocht voor krullen, daar zou ik hem niet voor kopen. Maar mooi vallend haar met volume en lichte slag kan er perfect mee! Daar gebruik ik hem nu gemiddeld 1 x per week voor. Ik heb trouwens hetzelfde type haar als jij omschrijft @Nude.

4 likes

Ik ben 10 jaar geleden weleens geweest en nu laatst in december weer. De kapper waar ik normaal heen ga had toen last minute afgezegd en ik wilde het echt geverfd hebben voordat ik een maand naar het buitenland ging. Eerlijk ik was er niet helemaal tevreden over. Ik was hetzelfde kwijt maar ze heeft mijn haar echt veeeeeeeeel korter geknipt dan ik had gevraagd en mijn eigen kapper houdt er ook altijd rekening mee dat er geen plukken zo kort zijn dat ze niet meer vast kunnen in een staart. Ik heb nu nog steeds een pluk die met haar vast eruit valt. Ook had ze de high lights veel minder subtiel geplaatst dan ik gewend ben daardoor wil ik nu eerder weer naar de kapper. Al met al niet voor herhaling vatbaar voor het geld.

1 like

Ja de krullen zijn echt lastig te houden. Zoveel verschillende technieken al geprobeerd. Vochtig haar, mouse er in, laten krullen, afkoelen, haarspray klippen en met een paar tellen er nog uit.

Gisteren heb ik een volledige blow dry met de ronde borstel gedaan en dat voelt nog steeds goed, alsof je opeens heeeul veel haar hebt.

Ik ben er onlangs ook voor gegaan ondanks losse krultang etc.

Is de droogshampoo van Sophia Mae een aanrader? Ik ben klaar met Batiste etc vanwege de synthetische vieze geur en het vieze gevoel.

2 likes

Ja ik vind hem echt top! Geur is heel lekker, structuur is wel beetje hetzelfde als andere droogshampoo’s

2 likes