Haar/ kapsel topic #1

Eindelijk weer naar de kapper. Eens even een schaar zetten in het dikke deken dat op mn hoofd groeit.

Samenvatting

Lengte ga ik behouden, voorkant weer korter en laagjes. Niet te doen meer zo haha.

2 likes

Haha dit is trouwens een iets meer dan een jaar geleden. Super snel gegroeid. :no_mouth:

2 likes

Je hebt echt wel super mooi en veel haar! Wel wat jaloers met mijn dun en weinig haar. Benieuwd naar het resultaat :blush:

1 like

Zal vanmiddag of vanavond even een fotootje posten!

Thanks! :smiling_face_with_three_hearts: Ik ben zeker niet ontevreden zijn met mijn haar, maar eigenlijk ga ik alleen maar door het leven met een knot op mijn hoofd omdat ik er niets mee kan/het teveel is haha.

Dit is het geworden!

Samenvatting

44 likes

Ik ben denk ik een van de weinigen die helaas niet heel enthousiast wordt van de wow dreamcoat.

Probeer echt streng voor streng mn haar goed nat te maken met product en dan the föhnen met een föhn borstel.

Maar wellicht heeft er iemand nog een tip?

1 like

Bij mij doet het ook geen wonderen helaas :pensive:

Bijna twee weken terug alweer heb ik eindelijk nano ring extensions laten zetten. Ben er heeel blij mee!

Before a 1,5 jaar laten uitgroeien vanuit een pixie cut

42 likes

Wow wat mooi!

1 like

Dankjewel🥺 ik heb er zo lang opgewacht en research naar gedaan. Ben echt blij dat ik bij deze kapster terecht ben gekomen.

Mijn Etos haarverf bruin kleur sloot goed aan bij de extensions qua kleur dus die heeft ze niet bij hoeven werken. Ook mijn eigen haarkleur zegt ze met uitgroei van: laat het zitten, je eigen haarkleur is bijna dezelfde kleur.

Ook qua kleuren heeft ze het helemaal zitten blenden. Ze vond het zelf ook helemaal leuk om eens wat anders te doen dan standaard kleuren.

Heeft iemand wel eens het Chroma ID Colour Mask van Schwarzkopf gebruikt, of een andere tip voor een spoeling/conditioner met pigment? Ik wil niet echt van kleur veranderen maar wel een warmere tint aan mijn haar geven.

Ik kom net van de kapper, wou eigenlijk mijn frou bijknippen en de puntjes maar ze heeft toch vrij veel van de lengte geknipt wegens dood en poreus. Kreeg ook een preek dat ik het beter moet verzorgen, professionele shampoo en conditioner voor beschadigd poreus haar.
(ze gaf geen merk ofzo als tip dus geen verkoopstruc😅)
Als iemand hier een goede tip heeft?
Ik twijfel ook over keratinebehandeling aangezien ik het wel liever glad en iets stijler heb dan mijn natuurlijke krullen, heb ook een rechte pony en dan vind ik dat mooier. Maar heb dan wat bang voor de kosten en het steeds opnieuw te moeten doen.

2 likes

Geen tip voor een shampoo of conditioner maar wel voor een masker. De k18 4 minute moleculair mask is heel fijn voor beschadigd haar. Ook makkelijk in gebruik kan gewoon in handdoek droog haar en hoeft niet uitgespoeld te worden

2 likes

Sorry Belg:D
Pony dus

3 likes

Ben nog steeeds fan van Kerastase. Wel online kopen in zo’n grootverpakking! Resistance-lijn zou ik dan nemen in jouw geval.

2 likes

Ik zit eraan te denken om dit kapsel te laten knippen (net spontaan kappersafspraak gemaakt voor morgenochtend haha).
Ik heb dun fijn haar dat redelijk snel vet wordt, dat is op zich goed op te lossen met droogshampoo.
Hoeveel onderhoud zou dit kapsel zijn, wat zou ik moeten doen om te stylen?

Ik doe momenteel letterlijk niks aan styling, borstel erdoor en klaar, op mijn niet-haarwasdag droogshampoo. Heb nu een zijscheiding zonder pony, de lengte is al wel vergelijkbaar met de foto (ik heb iets korter)

Twijfel twijfel want ik zou de verandering best groot vinden

Kapsel

Kwam voorbij op instagram

5 likes

Ik heb dit wel ongeveer, ook zelfde haar ongeveer, als ik het na het haren wassen (probeer maar 2x/week) goed föhn hoef ik verder niet veel meer te doen, doe wel vaak ‘s ochtends even pony nat maken en opnieuw met de Dyson (sorry haha) föhnen.

2 likes

Ja ik föhn dus eigenlijk ook nooit dus ik vraag me af of ik die stap ga zetten zeg maar :sweat_smile: maaaar ik heb opeens ook helemaal behoefte aan verandering dus misschien probeer ik het gewoon!
Wel zonder Dyson voorlopig haha (wel goals hoor)

Ik denk niks? Dit is toch gewoon hoe het valt? Misschien wat stugger gemaakt met volumepoeder maar ik zie echt niks eigenlijk

2 likes

Mijn pony moet je wel echt met een ronde borstel föhnen om het zo iets bol en luchtig te laten vallen, anders hangt het plat en zielig tegen mijn hoofd aan en als ik íets lelijk vind is dat het wel. :smiling_face_with_tear:

1 like