Haar/ kapsel topic #1

Ja als je hem echt bol bol wil maar ik vind die van Marieke op de foto best ‘natuurlijk’ nog vallen eigenlijk!

1 like

Hmmm nee ik denk niet dat ie zo is opgedroogd en ik denk dat als je een pony-achtig iets laat knippen er beter vanuit kan gaan dat je er wel iets voor moet doen om het er mooi uit te laten zien.

3 likes

Ja dat zou super zijn! Maar ik weet dat dus oprecht niet omdat ik alleen shampoo en droogshampoo heb :grimacing: ik weet echt niks van de effecten van verschillende producten en wat je nodig hebt voor verschillende kapsels. Vandaar mijn vraag ook haha.

Denk wel dat de vrouw op de foto dikker haar heeft, dus ik denk dat ik in ieder geval met iets volumegevends moet werken

@Krabsalade ik heb wel zo’n ronddraaiende föhnborstel (die dus lucht uitblaast) in de la liggen, misschien kan ik dat gebruiken :smile:

4 likes

Dan moet je denk ik wel wat voller haar hebben. Zoals op de foto lijkt ze best een dikke pony te hebben. Maar @Lavender95 geeft aan dun en fijn haar te hebben. Dan zou ik dat wel elke dag of om de dag goed op frissen anders heb je vettige sprietjes. Kan ook met een fohnborstel van 30 euro.

3 likes

Ah ja bij mijn pony hoefde dat niet maar dat is dan misschien verschil in haarstructuur (ik heb ook dun en fijn haar maar toch)… @Lavender95 verschillende meningen dus, hahaha

2 likes

Thanks voor alle reacties!! Morgen ff goed met m’n kapster overleggen anders laat ik het gewoon bijpunten zoals altijd haha.

Ik voel me door dit random spontane idee net Emily in Paris met d’r trauma bangs :grimacing:

1 like

Bedoel je dat je pony lichter is en daardoor meer volume heeft? Of je hele haar?

De lengte van de rest van het kapsel van deze vrouw heb ik al (iets korter zelfs) dus dat effect ga ik niet extra merken haha. Is wel de reden waarom ik ooit voor m’n huidige kapsel gekozen heb trouwens!

1 like

Ja ik snap het! Dat zou top zijn haha :smile:

Haha ik föhn het juist vaak ‘s ochtends in een Nick Carter kuif en als ik dan op m’n werk ben is het precies genoeg ingezakt dat het goed zit. :joy:

kan je die pony niet gewoon stylen met een roller?

4 likes

Ja zo’n ding kan handig zijn.
Maar inderdaad, een pony=werk.

4 likes

Als positieve noot: ik doe nooit wat aan mijn pony en die droogt gewoon zo op als op de foto. Maar ligt idd wel aan hoe je haar überhaupt is.

Edit: andere noot: wat gebruik je aan shampoo. Je geeft aan dat het snel vet wordt. Wellicht kan een verandering in shampoo je al mijlenver brengen.

2 likes

Het is gebeurd :sunglasses:

22 likes

Ik zit zo te twijfelen om een Dyson Airwrap te kopen. ik heb lang, fijn, maar veel haar en het lijkt me zo heerlijk om daar af en toe gewoon wat makkelijke krullen in te gooien. Ergens denk ik treat yourself, maar ik zie ook veel negatieve ervaringen van mensen die zeggen dat het meteen uitzakt. What to doooo…

2 likes

Ik heb 'm laatst gekocht na de positieve verhalen hieronder

En ik had in m’n hoofd waarschijnlijk toch al lang besloten dat ik 'm ging kopen :wink: Ik ben heel tevreden! In het begin even wennen qua wat voor soort producten ik nodig had, in mijn geval een stevige mousse over nat haar verdelen, en nu wil ik niet meer zonder.

3 likes

Dankjewel! Ik heb stiekem denk ik ook al wel besloten om m gewoon te kopen hahaha

3 likes

Doen! Nu een a twee weken in bezit. Het is even wennen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het het echt waard.

2 likes

Hebben jullie nog aan/afraders voor een “normale” föhn?
Ik wil er eigenlijk gewoon alleen mn haar mee kunnen drogen en daar het liefst geen half uur mee bezig zijn (ik heb dun haar maar wel echt heel veel). Nou heb je allerlei verschillende soorten met allerlei fancy dingen die dan weer beter voor je haar zouden zijn oid maar voegt dat in de praktijk nou echt wat toe?

Ik ben echt fan van de airwrap, maar ik vind niet dat hij bedoeld is voor krullen krullen, maar meer voor dat blow dry effect.

7 likes

Heeft iemand ervaring met Toni & Guy als kapper?

Ik wil eigenlijk wat simpels (wat lengte er vanaf, laagjes) maar ik ga normaal naar wat kleinere salons en ben niet altijd tevreden. Wat zijn jullie ervaringen?