Haar/ kapsel topic #1

Nee dat is hem niet, maar ik ben hem nu wel op Google tegen gekomen, thanks!

Het is de N1 hairpin van Fiona Franchimon. @ZusjevanJoost ik zie dat jij er een keer over hebt gepost. Bevalt hij nog goed?

3 likes

Ja ik vind hem erg fijn! Wel echt even oefenen met goed in je haar zetten, ik ben er helaas 1 verloren (had er gelukkig 3).

1 like

Oh ja wel siliconen maar geen sulfaten. Ja mijn haar is sowieso droog van mezelf maar schrok nu wel hoe het eruit zag, vooral de binnenkant van mijn haar.

Ik dacht juist goed te doen aan geen sulfaten in shampoo maar denk dat mijn haar dat toch echt nodig heeft…

2 likes

Heel erg mooi!

2 likes

Op TikTok veel filmpjes gezien over rozemarijn water / olie in je haar doen en je haar twee keer per week ‘oilen’ en hoofd huid masseren om geweldige haargroei te krijgen. Iemand een van deze dingen geprobeerd en resultaat gemerkt?

Zoek op rozemarijn en je vindt genoeg ervaringen hier op het forum.

7 likes

Ik weet hoe het forum werkt. Was op zoek naar andere en nieuwere ervaringen. Maar dankje voor het meedenken.

2 likes

Nieuwe ervaring! Ik ben door medicatie en ziekte super veel haar verloren tot kale plekken aan toe. 10 maanden geleden ben ik begonnen met de Miele rozemarijn olie (oude formule) heel religieus twee keer per week 5 minuten in masseren en dan minstens 6 uur laten zitten. Daarnaast gebruik ik het rozemarijn masker ook 1 keer per week. En mijn haar is zo veel beter en voller geworden.

Dat is niet gekomen door verandering in medicatie of ziekte. Ik ben nog steeds ziek en gebruik zelfs nog een veel hogere dosis van mijn medicijnen. Maar ik krijg de laatste tijd steeds complimenten over dat mijn haar er zo veel beter en voller weer uit ziet :slight_smile:

15 likes

Wat tof dat je echt goed resultaat ziet! En dankje voor het delen :blush:

Was je het daarna uit met een speciale shampoo om alle restjes olie goed eruit te krijgen daarna?
Of gebruik je je normale shampoo?

Las dat je haar tijdens het oliën veel buildup krijgt en dat het belangrijk is om het goed schoon te met een soort clarifying shampoo?

Wilde hier even een tip delen voor de mensen zonder een waterontharder. Ik heb na een tip van een kapster een douchefilter gekocht die je op de douchekraan kan aansluiten (rond de € 30,- incl nieuwe filter) en merk na 1x douchen al heel veel verschil aan m’n haar. Veel beter doorkambaar! Schijnt ook beter voor de huid te zijn

4 likes

Ik was de olie eruit met de Inecto coconut shampoo, dat gaat bij mij prima in 1 keer maar heb ook gelezen dat anderen wel 2 keer shampoo moeten gebruiken. De rest van de week probeer ik om de dag te wassen. Minder zal wel nog beter zijn maar ik krijg heel veel jeuk als ik het minder vaak was. Dat komt door mijn sport waarbij ik een helm draagt en die is niet elke dag (of week) volledig te reinigen.

1 like
6 likes

Ohhh dit wil ik ook! Ik heb alleen zo’n kleine kop waar ze bij die voorbeelden allemaal ingewikkelde omleidingen bij te lijken hebben (anders past 'ie niet meer in het houdertje). Wat voor een douchekop heb jij? Heb dit wel echt nodig, mijn haar is altijd onhandelbaar en volgens mijn kapper wordt het ook niet goed schoon (we hebben hier ook hard water)

1 like

Ja daar dacht ik dus ook al aan! Is dat een zelfde aansluiting? Ik ga straks eens kijken. Ik wil dit wel echt proberen want mijn haar is altijd een ramp en dit zou misschien nog een reden kunnen zijn om het er nog niet af te knippen :rofl:

1 like

Volgens mij ligt het niet aan hoe groot je douchekop is maar meer aan de grootte van de leidingen. Hij kan ook aan de douche slang denk ik. Wij hebben een regendouche.

3 likes

Nee snap ik! Ik bedoelde meer dat ik nieuwsgierig was naar of jij ook zo’n douchekop had die ik heb en wellicht een oplossing er voor had, maar zo’n andere dus! Ik ga eens kijken :slight_smile:
Mijn douchekop past namelijk niet meer in z’n houdertje met zo’n filter er aan, en ik wil 'm niet de hele tijd vast moeten houden :wink: Ik ga eens kijken!

2 likes

Ik dacht altijd dat water in Nederland super zacht was, maar ben nu ook wel benieuwd. Ga gelijk even reviews lezen :grin:

2 likes

Nee dat verschilt echt per regio! Hier in Brabant is het water veel harder dan waar ik oorspronkelijk vandaan kom (richting Zwolle). Mijn moeder vind het zelfs niet eens lekker haha (ik proef het verschil dan weer niet).

1 like

Ik heb sinds enkele weken een hardnekkig vettig plekje in mijn haar, bovenop mijn hoofd aan mijn kruin waar mijn froefroe (hoe noemen jullie dat, pony?) begint. Net na het wassen en drogen ziet het er verdacht glanzend uit maar er valt nog te twijfelen of het nu echt vettig is. De tweede dag is het echter onbetwistbaar vettig. Ik heb geen nieuwe producten gebruikt, kom weinig aan mijn haar en het is hetzelfde zelfs nu het haar wat korter is. Goed schrobben en twee keer shampoo deed ook niets. Er is in feite niets aan mijn routine veranderd. Ik gebruik nu trouwens een shampoo van Petal Fresh (? Denk ik… van de H&B) en een clarifying shampoo van Garnier. Heb ook net een shampoo tegen vettig haar gekregen van Dercos (apothekersmerk) en een keer gebruikt maar die deed ook niet veel. Iemand een idee hoe dit komt en wat ik nog kan proberen?

1 like

Het kan residu zijn van producten en shampoo. Heb het ook wel eens gehad, en kreeg het met geen mogelijkheid uitgewassen. De tip die ik toen kreeg: was je haar een keer (of paar keer) met Zwitsal babyshampoo of speciale reinigingsshampoo (die dus qua verzorging niks doet, alleen reinigen). Dat werkte bij mij meteen.

1 like