Haar/ kapsel topic #1

@Rozecoupeschaar

Ik wil enkele plukken van mijn donkerbruine/grijze haar blonderen om vervolgens er een onnatuurlijke kleur overheen te gooien. Alleen heb ik dat al een paar jaar niet gedaan en vraag ik mij af wat ik nu het beste kan kopen. Ik wil het per se zelf doen. :stuck_out_tongue: Heb jij enkele aanbevelingen? :slight_smile:

1 like

Bedoel je dan welke blondering je moet pakken, welke verf, allebei of nog wat anders haha?

Welke blondering etc ik kan pakken. Verf heb ik nog liggen :slight_smile:

Blondeer poeder bij de kappers groothandel. Ik vind die van Kiss heel fijn die is goedkoop en werkt super. Anders eventueel nog Indola, Schwarzkopf, keune en Wella blondMe. Die zijn allemaal heel fijn maar iets duurder dan die van Kiss. Ik zou met 4% of 6% blondering doen. Beter 2x met 4% dan in een keer met 9 of 12.

@Rozecoupeschaar ik heb een vraag voor je. Laatst bij de kapper heeft ze een toner gebruikt nadat ze er highlights erin heeft gezet. Alleen weet ik nu niet precies wat ik moet bestellen voor de volgende keer om dit thuis te doen. Op internet word ik er ook niet wijzer van. Is toner nu een haarverf of gewoon echt een speciaal soort verf waar je moeilijk aan komt?

Toner is gewoon een soort haarverf. Van ieder merk heten ze anders en werken ze anders. Als je er onbekend mee bent vind ik het lastig om thuis te doen. Sommige slaan snel door naar een bepaalde kleur en moeten er na een paar minuten uit. Andere moet je een uur laten zitten. Ik zou als je dit echt zelf wil gaan doen naar een kappersgroothandel gaan en daar om advies en uitleg vragen.

Thanks! dan ga ik daar aankomende week mee aan de slag :slight_smile:

1 like

Okeee dit artikel beschrijft precies mijn leven

Haha. First world problem natuurlijk
 maar oprecht ik herken me in alle punten en ben zo jaloers op andere vrouwen waar hun haar heel leuk zit zonder dat het eruit ziet als bovenstaande. Dus als iemand tips heeft, hoor ik ze heel graag. Föhn het nu idd elke ochtend+stijlen maar is natuurlijk 1) slecht en 2) het blijft toch nooit zitten.

2 likes

Omg ja! Ik probeer mn haar langer te laten groeien, maar juist nu komt de slag in mm haar naar voren, als ik het kort heb (oren vrij) dan niet. Vanochtend mn haar gedaan, mooi gladjes, met de hond gelopen, koffie gehad, loop langs de spiegel, staat het weer alle kanten op!

Tips zijn welkom!

1 like

Regeer schaamteloos op mezelf, maar heb bedacht eerst m’n producten en apparatuur ook eens te verbeteren. Heb nu zo’n kleine reisfohn die wss weinig goeds doet voor m’n haar. Tips voor een goede (niet te dure!) föhn met diffuser voor dik haar tot over de schouders? En producten die daarbij goed zijn, tegen de hitte / pluizen / in model houden etc.

Een keratinebehandeling heeft voor mij dit probleem opgelost! Heb daarna ongeveer een jaar lang stijl haar gehad zonder dat ik er wat voor hoefde te doen. Nu (anderhalf jaar later) heb ik nog steeds het idee dat mijn haar minder pluist. Ik föhnde het ook altijd en daarna steampod, sinds de behandeling laat ik het gewoon drogen zonder fohn en op een hele goeie dag komt er zelfs geen stijltang meer aan te pas!

Volgens mij krijg je met een diffuser juist extra slag in je haar mist je slag hebt. Toch?

Snap er de kut niet van. Mijn punten splijten nu sinds 2 maanden. Dacht eerst dat het aan de kapper lag dus na een paar weken naar een andere kapper gegaan en binnen een week weer gespleten. Hoe ken het
?

Klopt! Is nu wel de bedoeling trouwens. Geef stijl haar gewoon op, want normaal is het al wel slag / licht krul, maar Ă©cht goed krullen doet het niet. Stijl dus ook niet
 het valt overal tussen. Super irritant! En dan kan ik maar beter gaan proberen om m’n meest natuurlijke haar (slag) beter te maken, denk ik.

1 like

Asking for a friend:

Ze is blond en wilt de onderkant grijs verven. Welk drogist merk kan hier het beste op?

Heb der al gezegd dat het een lastige kleur is :blush:

Voor de mensen die zilvershampoo gebruiken om hun haar koeler te krijgen;

Was je eerst met je eigen shampoo of gebruik je alleen de zilvershampoo?

Alleen zilvershampoo. Ik gebruik nu die van Fudge en die is echt goed (#nospon :p)

1 like

Zilvershampoo doet niet zoveel qua verzorging is mijn indruk, en dat heeft mijn heftig geblondeerde haar wel nodig. Ik meng dus mijn reguliere verzorgende shampoo met een beetje zilvershampoo tijdens het wassen.

Ik heb mijn haar zelf donkerbruin gemaakt. En het is precies zoals ik wil maar nu voor nog geen 15 euro (verf van olia bij DM gehaald). Kapper was ong 80 incl knippen en zag niks van het geverf. Terwijl kapper wel hoog staat aangeschreven hier in de buurt.

Ik gebruik alleen zilvershampoo maar mijn kapster adviseerde om eerst gewone shampoo te gebruiken en erna zilvershampoo mocht je het willen combineren.