Regeer schaamteloos op mezelf, maar heb bedacht eerst m’n producten en apparatuur ook eens te verbeteren. Heb nu zo’n kleine reisfohn die wss weinig goeds doet voor m’n haar. Tips voor een goede (niet te dure!) föhn met diffuser voor dik haar tot over de schouders? En producten die daarbij goed zijn, tegen de hitte / pluizen / in model houden etc.
Een keratinebehandeling heeft voor mij dit probleem opgelost! Heb daarna ongeveer een jaar lang stijl haar gehad zonder dat ik er wat voor hoefde te doen. Nu (anderhalf jaar later) heb ik nog steeds het idee dat mijn haar minder pluist. Ik föhnde het ook altijd en daarna steampod, sinds de behandeling laat ik het gewoon drogen zonder fohn en op een hele goeie dag komt er zelfs geen stijltang meer aan te pas!
Volgens mij krijg je met een diffuser juist extra slag in je haar mist je slag hebt. Toch?
Snap er de kut niet van. Mijn punten splijten nu sinds 2 maanden. Dacht eerst dat het aan de kapper lag dus na een paar weken naar een andere kapper gegaan en binnen een week weer gespleten. Hoe ken het…?
Klopt! Is nu wel de bedoeling trouwens. Geef stijl haar gewoon op, want normaal is het al wel slag / licht krul, maar écht goed krullen doet het niet. Stijl dus ook niet… het valt overal tussen. Super irritant! En dan kan ik maar beter gaan proberen om m’n meest natuurlijke haar (slag) beter te maken, denk ik.
Asking for a friend:
Ze is blond en wilt de onderkant grijs verven. Welk drogist merk kan hier het beste op?
Heb der al gezegd dat het een lastige kleur is 
Voor de mensen die zilvershampoo gebruiken om hun haar koeler te krijgen;
Was je eerst met je eigen shampoo of gebruik je alleen de zilvershampoo?
Alleen zilvershampoo. Ik gebruik nu die van Fudge en die is echt goed (#nospon :p)
Zilvershampoo doet niet zoveel qua verzorging is mijn indruk, en dat heeft mijn heftig geblondeerde haar wel nodig. Ik meng dus mijn reguliere verzorgende shampoo met een beetje zilvershampoo tijdens het wassen.
Ik heb mijn haar zelf donkerbruin gemaakt. En het is precies zoals ik wil maar nu voor nog geen 15 euro (verf van olia bij DM gehaald). Kapper was ong 80 incl knippen en zag niks van het geverf. Terwijl kapper wel hoog staat aangeschreven hier in de buurt.
Ik gebruik alleen zilvershampoo maar mijn kapster adviseerde om eerst gewone shampoo te gebruiken en erna zilvershampoo mocht je het willen combineren.
Kun je een keratine behandeling laten doen op fijn dun haar? Of wordt dat niet mooi?
Ja. Nu moet ik zeggen dat toen ik het van lichtbruin (mijn haarkleur) naar blond liet verven ik wel al deels overloop had laten verven. Dus mijn haaraanzet was nog mijn eigen kleur. Ik heb het een half jaar aangekeken maar was toen echt klaar met het blond. Heb toen, op aanraden van de kapper, mijn hele haar in mijn eigen haarkleur laten verven. Is echt heel mooi geworden (half jaar geleden laten doen). De kapper ‘waarschuwde’ destijds wel dat het geblondeerde gedeelte weer iets zou oplichten, wat dus idd ook is gebeurd. Ik zou het natuurlijk nog een keer kunnen laten bijwerken maar ik vind het juist wel mooi uitgepakt dus ik laat het nu zo verder uitgroeien.
Ik zou dat gewoon even zeggen haha. Gewoon zoals je nu doet eigenlijk. Doen zoveel mensen dus je bent echt niet de enige!
Ik heb jullie hulp nodig. Ik overweeg om een steampod te kopen. De recensies op internet zijn zo positief, maar het is ook flink aan de prijs. Zijn hier mensen met een steampod die er iets over kunnen vertellen?
Ik fohn regelmatig van die losse krullen/slag in mijn haar maar dat is zo vermoeiend voor mn armen met die zware fohn dus ik wil graag een krultang maar geeen idee wat voor een… het moet zoiets worden als in dit plaatje
[details=“Samenvatting”]
[/details] Heeft iemand een aanrader?
Ik doe dit met mn stijltang. Via youtube tutorials gekeken, geoefend en nu lukt het me binnen een paar minuten.
Ja dat heb ik al eindeloos vaak geprobeerd maar krijg ik niet voor elkaar zonder gekke knikken
en stiekem wil ik ook iets nieuws kopen voor wat vers enthousiasme
Ahh dat is jammer, ken meer mensen waarbij het gewoon echt niet lukt. Haha dat is altijd goed. Ik zou dan kijken naar een cliploze krultang.
Ja ik twijfel nu tussen zo’n cone of een gewone rechte maar heb gewoon geen idee wat beter is? Ik heb het idee dat het met een cone iets netter wordt en dan je met een rechte gewoon prima losse krullen kan maken maar weet niet of dat klopt