Haar/ kapsel topic #1

Kun je een keratine behandeling laten doen op fijn dun haar? Of wordt dat niet mooi?

Ja. Nu moet ik zeggen dat toen ik het van lichtbruin (mijn haarkleur) naar blond liet verven ik wel al deels overloop had laten verven. Dus mijn haaraanzet was nog mijn eigen kleur. Ik heb het een half jaar aangekeken maar was toen echt klaar met het blond. Heb toen, op aanraden van de kapper, mijn hele haar in mijn eigen haarkleur laten verven. Is echt heel mooi geworden (half jaar geleden laten doen). De kapper ‘waarschuwde’ destijds wel dat het geblondeerde gedeelte weer iets zou oplichten, wat dus idd ook is gebeurd. Ik zou het natuurlijk nog een keer kunnen laten bijwerken maar ik vind het juist wel mooi uitgepakt dus ik laat het nu zo verder uitgroeien.

Ik zou dat gewoon even zeggen haha. Gewoon zoals je nu doet eigenlijk. Doen zoveel mensen dus je bent echt niet de enige!

1 like

Ik heb jullie hulp nodig. Ik overweeg om een steampod te kopen. De recensies op internet zijn zo positief, maar het is ook flink aan de prijs. Zijn hier mensen met een steampod die er iets over kunnen vertellen?

Ik fohn regelmatig van die losse krullen/slag in mijn haar maar dat is zo vermoeiend voor mn armen met die zware fohn dus ik wil graag een krultang maar geeen idee wat voor een
 het moet zoiets worden als in dit plaatje

[details=“Samenvatting”]

[/details] Heeft iemand een aanrader?

2 likes

Ik doe dit met mn stijltang. Via youtube tutorials gekeken, geoefend en nu lukt het me binnen een paar minuten.

Ja dat heb ik al eindeloos vaak geprobeerd maar krijg ik niet voor elkaar zonder gekke knikken :frowning: en stiekem wil ik ook iets nieuws kopen voor wat vers enthousiasme

1 like

Ahh dat is jammer, ken meer mensen waarbij het gewoon echt niet lukt. Haha dat is altijd goed. Ik zou dan kijken naar een cliploze krultang.

Ja ik twijfel nu tussen zo’n cone of een gewone rechte maar heb gewoon geen idee wat beter is? Ik heb het idee dat het met een cone iets netter wordt en dan je met een rechte gewoon prima losse krullen kan maken maar weet niet of dat klopt

2 likes

En een fohnborstel dan? Ik heb de blue lightening van Babyliss en dit soort haar krijg je daar ook wel mee

Is erg licht.

2 likes

Ik krijg meer pijpenkrullen met een cone. Ik zou gaan voor een rechte met een grotere diameter in omvang.

Er zijn ook van die stijltangen met een platte kant waarmee je makkelijk lossere krullen kan maken.

2 likes

Ik zou zoals @Daelyss zegt ook gaan voor een rechte.

2 likes

Je hebt ook stijltangen met opzetstukken, dan kun je kiezen welke je wilt. Ik heb er een met 4 opzetstukken en daarvan gebruik ik er 3 regelmatig. De cone gebruik ik het minst.

1 like

Ik heb een paar keer die van een vriendin gebruikt en vind ‘m echt top! Je haar blijft heel lang stijl en het laat een mooie glans achter. Ook zijn de punten lekker zacht, niet dat harde wat een normale stijltang heeft.

Er komt volgens mij wel een nieuwe uit binnenkort, dus wellicht kan je daar op wachten, maar dan wordt de huidige misschien wel goedkoper!

2 likes

Dat klinkt fantastisch! Krijg je trouwens geen lamme arm van het stijlen? Want hij lijkt me zo zwaar.

En super bedankt voor de tip om te wachten!

1 like

Ik heb ook een steampod en hij is voor zowel mijn (kroes)haar als extensions fantastisch. Hij kost meer dan andere tangen maar je haar heeft er meer glans van.
Je kan voor je de tang koopt misschien eerst bij een kapster langsgaan? Zie je meteen het resultaat op je haar.

1 like

Dat is ook een goed idee zeg! Gebruik jij trouwens speciaal water, of water uit de kraan?

1 like

Ik gebruik het speciale water. Kost niet zo veel in de supermarkt en een fles gaat lang mee.

1 like

Ik ben ook heel tevreden met mijn Steampod! Heb hem nu twee jaar oid en had daarvoor altijd een Chi stijltang. Daar was ik ook tevreden over maar de steampod vind ik echt veel fijner

Mijn haar is veel sneller stijl, en het blijft ook 3/4 dagen zitten! Vroeger moest ik bijna dagelijks m’n haar wel stijlen.

Het enige nadeel is dat het best onhandig is met reizen vind ik zelf want het neemt toch best wel wat extra ruimte in, plus ik neem ook altijd gedemineraliseerd water mee. Maar verder is het echt een top ding!

1 like

Ik doe verwoede pogingen een pixie uit te laten groeien, maar nu het “langer” wordt (lees: halverwege mn oren, wat voor mij een prestatie is) merk ik dat ik slag in mn haar heb.
Als het straks echt langer is geen probleem, fijn juist, maar nu wel irritant want alles slaat net de verkeerde kant op. Ik stijl het nu voorzichtig 's morgens maar na een halve dag is daar weinig meer van te zien. Is er iets wat ik gewoon in mn haar kan smeren zodat het wat stijler wordt?

Zo’n steampod lijkt me wel handig maar voor zo’n investering moet mn haar echt langer zijn.