Haar/ kapsel topic #1

Waar Krul je mee? Als je een tang gebruikt kan je het beste de krul nog even hoog losjes in je hand houden, zodat hij kan afkoelen

Ik gebruik nu sinds 2 weken de keratine conditioner van Lidl en ik merk dat mijn haar veel minder pluist dan normaal! Ik kon normaal nooit mijn haar droog borstelen want dan stond alles de rest van de dag alle kanten op. Maar nu kan ik het weer borstelen waarna het gewoon weer mooi valt! Het is een rood/witte tube en hij kost volgens mij €1,49. Zeker het proberen waard!

2 likes

Ik kom even inbreken met een vraag over krultangen. Met kort haar kwam ik goed uit met een redelijk smalle krultang, maar ik merk nu mijn haar langer wordt dat ik beter kan overstappen maar een grotere diameter.

Ik heb nu haar tot op/net over mijn schouders en het streven is mijn haar nog wat langer te laten groeien. Ik wil vooral losse krussen/slag maken en ben het liefst op zoek naar een krultang die een recht en toelopend opzetstuk heeft. Daarnaast denk ik zelf aan een diameter van 32mm.

Zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen vertellen of ik met 32mm in de goede richting zit? En heeft iemand tips (of afraders) voor een specifieke krultang?

Ik heb nu wel een stuk langer haar dan jij, maar ook toen ik het een stukje langer dan schouderlengte had vond ik het resultaat met deze heel mooi https://www.bol.com/nl/p/babyliss-sublim-touch-c332e-krultang/9000000012558215/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-59017148351-S-770717525752-9000000012558215&gclid=EAIaIQobChMIprnqmtu_5AIVjeR3Ch1PDgiVEAQYASABEgL3TPD_BwE

1 like

Heeft er iemand ervaring met een olaplex behandeling bij de kapper? Of olaplex 3 thuis?

Zo ja; wat zijn je ervaringen? :smile:

Ik heb het een paar keer laten doen bij de kapper en vond dat mijn haar veel makkelijker in model kwam en veel gladder was. De olaplex 3 gebruikte ik thuis om het langer mooi te houden. Zonder de kappersbehandeling doet dat maar weinig is mijn indruk

Volgens Naoki wel!

1 like

Hebben jullie tips voor een fijn verzorgende olie of serum? Ik vind het fijn om na het föhnen iets in mijn haar te doen waar het mooi van gaat glanzen, maar het moet niet te vettig zijn. Ik gebruik nu iets van loving blends maar die is bijna op

Ik heb een 5ml flesje van Biosilk Lite gekocht om geen verzendkosten te moeten betalen, en ik ben echt blij verrast.

1 like

Ik vind de OGX Organics light Argan oil erg fijn. Wel de light met de spraycap, de gewone is erg vet.

1 like

Ik ga volgende zaterdag naar de kapper en ga dit plaatje laten zien
afbeelding

Heb wel een dure kapper gekozen maar krijg ook kopmassage en styling

2 likes

Ja doe! Ik ben dol op dit soort filmpjes

En ik vind die meiden allemaal zo stoer en het staat ze echt allemaal prachtig! Zou het zelf ook wel een keer willen

7 likes

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik ben op zoek naar ervaringen met haar verlies en de oplossing daarvan (vooral bij mannen). Dus misschien bij één van jullie vrienden, broers, vaders ofzo. Mag positieve en negatieve ervaringen met crÚmes, shampoos, pillen, transplantaties zijn. Mijn broer is redelijk moedeloos, maar ook negatieve ervaringen helpen hem al dingen uitsluiten.

@Banananana toch?

Ik m’n haar gemillimeterd?

Ja dat heb jij toch nog niet zo lang geleden gedaan? :sweat_smile: Of haal ik ook mensen door elkaar, sorry dan haha.

Heeft iemand al glitterati van Brad Mondo geprobeerd?

Ik wil graag een ronde borstel aanschaffen om mijn haar mee te polijsten tijdens het fohnen. Heeft iemand hier nog tips over? Speciale aanraders, of maakt het in principe eigenlijk allemaal niet uit?
En ik heb een bob tot mijn kaaklijn, en dik haar. Is een 32mm dan een goede grote?

Als je niet snel geel word en gelijkelijk blond is het niet moeilijk maar grijs/zilver verven en blonderen zijn wel de moeilijkste dingen om te doen.

Ik zou het persoonlijk niet aanraden om zelf te doen. Maar het gebeur natuurlijk wel vaak en zal ook vast vaak genoeg goed gaan. Ik vind alleen het risico dat het wel mislukt te groot.

1 like