Haar/ kapsel topic #1

Ik verfde jaren zelf mn haar, maar zelf blonderen, dat durf ik zelfs niet. Ik zou als de dood zijn dat het oranje of geel werd.

Even een vraagje voor de Fanola-kenners. Ik heb 7 weken geleden (ongeveer) mijn haar laten ontkleuren en terug laten kleuren naar mijn eigen haarkleur, en highlights laten zettwn. Het is heel mooi geworden en in het begin was ik heel fanatiek met zilvershampoo. De laatste 2-3 weken niet meer, mede omdat ik een speciale shampoo moest gebruiken. Gevolg is dat mij haar in die weken, ondanks de highlights, een stuk donkerder geworden is. Het een stuk warmer geworden, niet persé lelijk maar niet zo mooi als in het begin. Mijn eigen haar is van nature ook warm dus dat zal niet meehelpen.

Ik zie en hoor goede resultaten met Fanola, maar welke kan ik het beste gebruiken, de no-yellow of de no-orange. Ik neig zelf naar de no-orange omdat het niet echt geel is (werd het in de zomer wel) maar dus gewoon behoorlijk warm.

Of heeft dit sowieso geen zin en kan ik beter over een aantal weken weer nieuwe highlights laten zetten?

Oh de fudge heb ik ook nog niet geprobeerd, zal ik ook eens naar kijken! Lief dat je aanbied de spray te versturen, als je eens wilt kijken welk merk het is, dan kan ik eens kijken wat het voordeligst is, lol. Vlekt dat niet op kleding? Ik heb meest lichte shirts aan dus ik zit niet te wachten op paarse vlekken!

Oh, ik ken het merk niet, maar ben wel nieuwsgierig! Doe maar, als je mij je bankrekening etc wilt doen, dan maak ik het zsm over!

Ik ga maandag (eindelijk) weer naar de kapper om het te verven. Maar m’n haar is lang en valt zo duf. Ik twijfel: als je fijn, maar wel veel haar hebt dat echt sluik valt, heeft het dan zin lagen te knippen? Of moet ik gewoon betere/andere producten gebruiken? Ik haat tot nu toe elke droogshampoo en heb ook wel wat laagjes al.

Mijn haar is best dood en afgebroken, waardoor ik bovenaan heel veel korte haren heb die heel erg gaan pluizen. Echt niet mooi en best onverzorgd ziet het er uit. Zou iets als een olaplex behandeling hier tegen helpen?

1 like

Ik heb lang, dun, fijn maar wel heel veel haar en laat het altijd in lange lagen knippen. Rond mijn gezicht heb ik meer laagjes en ook wat meer. Als je kortere lagen hebt bij lang haar dan lijkt je haar aan de onderkant heel dun zei mijn kapster.

Ja dat heb ik nu inderdaad ook. Mijn haar kan wel heel vol lijken met droogshampoo, maar ik vind het zĂł vies voelen. Ik gebruik daarom alleen droogshampoo op de dag voordat ik het was. Alleen die dag zit mn haar dan :joy:

Jaaa same! Ik moet wel heel vaak mijn haar wassen. Vaak wordt/lijk het nog vet door de droogshampoo heen :sleepy:

Ik heb ook fijn haar, maar laat het juist niet meer in laagjes knippen. Mijn kapper “knipt” het nu met de tondeuse. Daardoor valt het mooi vol

Mijn haar begint grijs te worden. Het is nog te weinig om te gaan/‘moeten’ verven, maar het is te veel om ze uit te trekken. Ik heb donker haar, dus afhankelijk van hoe mijn haar valt, valt het best op. Daarom ben ik nu op zoek naar een oplossing. Volgens mij zijn er bepaalde shampoo’s hiervoor, maar ik heb er totaal geen verstand van.
Iemand tips?

Ik heb een paar plukken haar een beetje gefrituurd met een reisstijltang met als gevolg dat het nu niet alleen nogal droog is, maar ook niet meer normaal wil vallen (als in het gaat opzij staan waardoor het net lijkt alsof ik vleugeltjes het, ik weet geen betere manier om het te omschrijven, lol). Ik gebruik hittebescherming, conditioner, doe voor de hittebescherming vaak nog een leave-in conditioner in mijn haar, stijl wnneer het echt droog is, maar het heeft niet mogen helpen.

Föhnen en met een ronde borstel helpt niet, ik zoek dus een stijltang die ik op lage temperaturen kan zetten. Ik heb een paar gevonden, maar vraag me af wat de beste zou zijn:

Niet al te duur, titanium platen, heel snel warm, 100 tot 230 graden, schakelt automatisch uit maar er staat niet bij na hoe lang

Titanium platen, snel warm, 110 tot 230 graden, schakelt automatisch uit na een uur.
Bediening zit aan de binnenkant, dit lijkt mij niet heel handig maar ik heb er geen ervaring mee.

Keramische titanium platen, niet erg snel warm (40 seconden), 80 tot 230 graden, schakelt niet automatisch uit (hoewel in de beschrijving staat van wel). Bediening zit weer aan de binnenkant.

Het merk Diva ken ik niet (iemand ervaring?). Chi is natuurlijk een superbekend merk, maar bediening aan de binnenkant, is dat handig? Ik moet natuurlijk iedere keer handmatig de temp verlagen. Hij warmt ook niet heel erg snel op vind ik. De amateur en vrek in mij zegt dat ik voor de John B moet gaan (lovende reviews ook), is een Chi echt zo veel beter?

Ik heb nu een Remington maar die bevalt me helemaal niet, haha! Op een of andere manier maakt hij mn haar niet mooi steil maar echt te steil (als er zoiets is, ik vind het te recht, als in het hangt echt helemaal plat en recht. Weet niet hoe ik het moet omschrijven, ik vind het niet mooi in ieder geval) Gaat ook vanaf 160 graden (wat ik nu dus maar gebruik) maar is me nog steeds te heet.

Ik heb last van pluizig haar sinds mijn zwangerschap en nu al helemaal, na de bevalling. En met wat kouder weer en regen dan wordt het ook nog eens statisch
Voor de rest gewoon stijl haar van mijzelf, maar ik ben die pluizige bende bovenop helemaal zat! Wat zijn aanraders wat conditioners of andere producten? Kan geen olie’s of vettige producten verdragen, want mijn haar wordt dan weer super vies en vettig van.

Ik kan me vergissen maar dacht dat er enkel shampoos bestaan om het grijs te versterken bv zilvershampoo om gele tinten eruit te halen.

Misschien dat je wel iets hebt aan een shampoo die je haar tijdelijk een kleuring geeft? Of henna?

1 like

Na 6 jaar heb ik eindelijk de haarkleurverf gevonden die ik altijd al heb gewild. Een combinatie van 7.0 en 8.1 is de kleur die ik altijd al zocht. En eindelijk heb. Ben zo blij dat ik geen rood meer in mijn haar heb

2 likes

Wat fijn! Ik ken de zoektocht! Heb je het zelf gedaan of bij de kapper?

Ik had hier ergens gelezen over appelazijn, als laatste stap in je haarwasroutine. Deze week geprobeerd en het werkt (denk ik). Ik keek vooral naar glans en huidschilfers maar ik denk dat het ook zorgde voor minder pluis!

1 like

Nice! Gewoon in de supermarkt te krijgen toch?

Ja, en goed uitspoelen want het stinkt wel. Daarna als het opdroogt wordt de geur wel veel minder.

1 like