Haar/ kapsel topic #1

Ik heb een paar plukken haar een beetje gefrituurd met een reisstijltang met als gevolg dat het nu niet alleen nogal droog is, maar ook niet meer normaal wil vallen (als in het gaat opzij staan waardoor het net lijkt alsof ik vleugeltjes het, ik weet geen betere manier om het te omschrijven, lol). Ik gebruik hittebescherming, conditioner, doe voor de hittebescherming vaak nog een leave-in conditioner in mijn haar, stijl wnneer het echt droog is, maar het heeft niet mogen helpen.

Föhnen en met een ronde borstel helpt niet, ik zoek dus een stijltang die ik op lage temperaturen kan zetten. Ik heb een paar gevonden, maar vraag me af wat de beste zou zijn:

Niet al te duur, titanium platen, heel snel warm, 100 tot 230 graden, schakelt automatisch uit maar er staat niet bij na hoe lang

Titanium platen, snel warm, 110 tot 230 graden, schakelt automatisch uit na een uur.
Bediening zit aan de binnenkant, dit lijkt mij niet heel handig maar ik heb er geen ervaring mee.

Keramische titanium platen, niet erg snel warm (40 seconden), 80 tot 230 graden, schakelt niet automatisch uit (hoewel in de beschrijving staat van wel). Bediening zit weer aan de binnenkant.

Het merk Diva ken ik niet (iemand ervaring?). Chi is natuurlijk een superbekend merk, maar bediening aan de binnenkant, is dat handig? Ik moet natuurlijk iedere keer handmatig de temp verlagen. Hij warmt ook niet heel erg snel op vind ik. De amateur en vrek in mij zegt dat ik voor de John B moet gaan (lovende reviews ook), is een Chi echt zo veel beter?

Ik heb nu een Remington maar die bevalt me helemaal niet, haha! Op een of andere manier maakt hij mn haar niet mooi steil maar echt te steil (als er zoiets is, ik vind het te recht, als in het hangt echt helemaal plat en recht. Weet niet hoe ik het moet omschrijven, ik vind het niet mooi in ieder geval) Gaat ook vanaf 160 graden (wat ik nu dus maar gebruik) maar is me nog steeds te heet.

Ik heb last van pluizig haar sinds mijn zwangerschap en nu al helemaal, na de bevalling. En met wat kouder weer en regen dan wordt het ook nog eens statisch…Voor de rest gewoon stijl haar van mijzelf, maar ik ben die pluizige bende bovenop helemaal zat! Wat zijn aanraders wat conditioners of andere producten? Kan geen olie’s of vettige producten verdragen, want mijn haar wordt dan weer super vies en vettig van.

Ik kan me vergissen maar dacht dat er enkel shampoos bestaan om het grijs te versterken bv zilvershampoo om gele tinten eruit te halen.

Misschien dat je wel iets hebt aan een shampoo die je haar tijdelijk een kleuring geeft? Of henna?

1 like

Na 6 jaar heb ik eindelijk de haarkleurverf gevonden die ik altijd al heb gewild. Een combinatie van 7.0 en 8.1 is de kleur die ik altijd al zocht. En eindelijk heb. Ben zo blij dat ik geen rood meer in mijn haar heb

2 likes

Wat fijn! Ik ken de zoektocht! Heb je het zelf gedaan of bij de kapper?

Ik had hier ergens gelezen over appelazijn, als laatste stap in je haarwasroutine. Deze week geprobeerd en het werkt (denk ik). Ik keek vooral naar glans en huidschilfers maar ik denk dat het ook zorgde voor minder pluis!

1 like

Nice! Gewoon in de supermarkt te krijgen toch?

Ja, en goed uitspoelen want het stinkt wel. Daarna als het opdroogt wordt de geur wel veel minder.

1 like

Welke mousse zouden jullie adviseren voor mijn fijne steile haar?

• Lengte, net over de schouders.
  • Het gaat vooral om het haar steviger te maken, zodat er ik meer volume in kan krijgen.
  • Ik wil het gebruiken in de lengte van het haar.
  • En mousse, omdat ik dat lekker kan verspreiden door 'm haar.

Ben benieuwd naar jullie adviezen!

Ik wil mijn haar laten verven! Ik vind balayage en dat soort technieken waarbij het haar wat speelser lijkt en lichter wordt gemaakt op een natuurlijke manier heel mooi. Mijn haarkleur is echter heel donker en koel, terwijl de meeste voorbeelfoto’s die ik vind warmere en/of lichtere haarkleuren laten zien - hebben jullie enig idee wat mooi zou kunnen zijn, zonder te veel afwijken van mijn natuurlijke kleur? Ik heb helaas geen vaste kapper die ik blind vertrouw, dus ik heb jullie hulp nodig!

Mijn kleur:

Huh dit kan toch niet je natuurlijke kleur zijn? Op mijn scherm ziet het er heel blauw uit, maar mss ligt dit aan de foto. Ik denk dat het sowieso moeilijk is een kleur voor te stellen zonder je huidskleur etc te zien!

1 like

Haha ik dacht een goede foto te hebben uitgekozen omdat het de enige foto is van specifiek mijn haar in daglicht! Mijn haar is niet blauw, het is gewoon heel donkerbruin en assig/koel. Ik ben erg bleek en heb een olijfkleurige (grauwe!) ondertoon in mijn huid, waardoor een warme haarkleur me niet mooi zou staan, maar ik zie online vooral voorbeelden van warme chocoladebruine balayage of karamelkleurige highlights in haar dat zo donker is als dat van mij… wat ik juist zou willen vermijden!

1 like

Voor mij geldt altijd: schuim is schuim. Heb daar nog nooit verschil in gemerkt. De extra stevig van Etos heb ik en daar ben ik heel blij mee :slight_smile:

Mijn stijltang stinkt echt enorm. Zo erg dat er een vieze lucht om me heen hangt na het stijlen en ik laats nog maar gauw mn haar opnieuw heb gewassen. Ik heb een chi tang en maak de platen schoon met een handdoek. Ik heb mn tang nu 2 jaar dus lijkt me niet dat de platen al zo erg zijn gesleten? Heeft iemand een idee/tip?

Hoi! Ik heb eergisteren heel impulsief een set krulspelden gekocht (de Jumbo Curls van Remington, voor volume) omdat die in de aanbieding was voor 19,95, ik ben enorm positief verrast en wil graag mijn bevindingen delen! (Ook omdat ik me op mijn werk zit te vervelen e i

Mijn haar is altijd best dik geweest, met een sterke slag en krullen. Door de jaren heen is het wat dunner geworden, en sinds ik in februari gestopt ben met de pil is er héél veel uitgevallen, is het dunner en brozer geworden, en is er nog heel weinig van mijn krullen over. Ik heb steile plukken in mijn haar, en de rest heeft een zwakke slag met vooral veel pluis en wat verdwaalde krullen aan de onderkant.

Haar

Het zit dus allemaal aan één kant, omdat het anders een dun bosje is.

Nu heb ik ze vandaag uitgeprobeerd. Ik heb mijn haar jarenlang na elke wasbeurt steil gemaakt, maar nooit heel accuraat. Ik kan verder echt NIKS met haar, zelfs geen gewone vlechten maken, dus ik dacht dat het supermoeilijk zou zijn en ik heb het maar aangepakt als lui experiment. Na mijn haar wassen, preppen met mousse (dankjewel, beautygloss!!!), droogföhnen en 10 minuten rollen (ik heb mijn haar niet eens echt in secties verdeeld, want ik heb geen kam/klemmen), zag ik er zo uit:

Krulspeldhoofd

Ik had er geen vertrouwen in, maar nadat ik ze er na een halfuur uit haalde, zag mijn haar er zo uit:

Bijna geen pluis! Volume! Mooie, grove krullen! Such wow much amazed!

Het is natuurlijk niet perfect (want een beetje plat/slecht aangebrachte spelden bovenop en wat pluis, etc.), maar zo verrast!

Zo zat het na een paar uur:

Het is nu avond en mijn haar is nog helemaal niet uitgezakt of pluizig geworden. Ik hoop heel erg handiger te worden in het gebruik van de spelden, want ik ben hier heel blij mee!

30 likes

Ik woon in het buitenland, sorry voor de dode mus! Ik weet wél dat er in NL een krulset van Carmen wordt verkocht voor ongeveer dezelfde prijs, daarvan heb ik gisteren een tutorial gekeken tijdens het rollen, haha! Het is volgens mij een reisset en hij is sowieso op bol te koop.

1 like

Haarspray? Ik bedoel haarlak eigenlijk haha

1 like

Ik heb misschien wel een hele stomme vraag. Maar de vorige keer heeft de kapper mijn haar geblondeerd en heb ik een assige toner gekregen, maar dan met een iets beige/champagne/roze achtige gloed. Nu wil ik deze kleur graag behouden (die tint is er helaas alweer helemaal uit), maar zijn hier uberhaupt producten voor? Alle zilvershampoos zijn paars en daarmee wordt mijn haar grijs.

Iemand tips voor een kapper die mooie highlights met olaplex zet (voor krullend haar)? Het liefste Utrecht, maar ik kan ook reizen :slight_smile:

1 like