Haar/ kapsel topic #1

Oh thanks, dan ga ik daar inslaan!

1 like

Ik doe dit even in een spoiler omdat ik het zelf echt vies vind, maar ik ben op zoek naar een shampoo

Samenvatting

voor een schilferende hoofdhuid :nauseated_face:. Ik word er echt niet goed van, heb al veel verschillende shampoos (shampooblokken van puur natuurlijke ingredienten, shampoos zonder sls en al die troep) en zelfs een olie voor op je hoofdhuid geprobeerd, maar het blijft schilferen. Het zijn echt witte droge schilfers, jeukt niet heel erg. Volgensmij is het geen roos.

Ik was laatst bij een kapper die aangaf dat ik er een specifieke shampoo voor moest kopen maar ik vond haar een beetje stom (ze stuurde me met zeiknat haar naar buiten lol) en wilde me niks laten aansmeren waar ik dan weer 40 euro voor moest neertellen ofzo.

Heeft iemand tips? Het liefst een beetje budget en lief voor het milieu :grimacing:

1 like

Zou het kunnen dat je geen roos maar seborroĂŻsch eczeem hebt? Ben je er al eens mee naar een huisarts geweest? Mogelijk heeft het een medische oorzaak?
Heb je wel eens je hoofdhuid gewassen/behandeld met appelciderazijn? (Verdund gebruiken: 1 deel azijn op 2 delen water)

1 like

Wat @TanteBetje zegt. Ik herken mij volledig in je beschrijving en gebruik op sommige plaatsen iets van de huisarts voor die kwaal.

2 likes

Mijn vriend heeft dit ook en veel baat gehad bij teershampoo

1 like

Dank! Ik ga het verder onderzoeken en testen adhv de tips.
@TanteBetje wel een tijdje gebruikt als conditioner, gebruik je het op je hoofdhuid dan voor of na shampoo?

Het idee is dat je het 15 min laat intrekken en daarna uitspoelt. De zuren zouden onstekingsremmend werken.

1 like

Chill, dank!

1 like

Ik wil de curly hair methode gaan proberen. Mijn haar heeft veel slag/verdwaalde krullen, maar elke keer als mijn haar langer en dikker wordt is het volledig stijl terwijl ik weet dat ik best wat krullen/slag heb van mezelf maar het komt er niet uit. Ik weet alleen echt niet waar ik moet beginnen, ben echt overwhelmed door alle artikelen en filmpjes hierover.

Ik denk nu te hebben gelezen dat ik het beste kan beginnen met shampoo en conditioner zonder sulfaten siliconen en alcohol, en geen föhn meer gebruiken (deed ik al zelden want werd het niet mooier van), geen handdoek maar t-shirt om te drogen
 mis ik nog iets voor deze beginfase? En iemand aanraders voor producten?

Dankje!! Ik ga eens bij die winkel kijken :blush:

Ik heb geen idee wat scrunchen is, het klinkt als grunge maar dat zal weinig effect op je haar hebben. Ik ga nog eens googlen.

Edit: oeh ja duidelijk, dit doe ik al wel beetje!

1 like

In het krullentopic hier op FF staat ook veel info erover, waaronder ook veel productenaanvragers en afraders

1 like

Hoop het zooo. Elke keer als ik naar de kapper ben geweest denk ik jaaa daar zijn ze weer, en na twee dagen achterlijk stijl haar :sob:

Voor wie op zoek is naar een goede föhn voor weinig geld, deze föhn is nu in de aanbieding bij Bol en met de cashback actie is’ie maar 30 euro (oorspronkelijk 75-80). Is heel goed omdat er naast ionentechnologie tegen pluis ook goed de juiste temperatuur aanhoudt, waardoor je hoofdhuid en haar minder uitdrogen.
https://www.bol.com/nl/p/philips-moisture-protect-hp8280-00-fohn/9200000024780357/?s2a=

3 likes

Ik gebruik nu een week of 2 zo’n haarzeep, maar ik blijf echt met een gigantische vetbol rondlopen :weary:

Lijkt ook of het niet helemaal goed uitgespoeld is ofzo? Heb ook wel appelazijn geprobeerd maar toen was het nog steeds vet en stonk het daar naar haha

Iemand ervaring met superbalm van lush tegen schilfers op de hoofdhuid? Ik overweeg het te kopen maar vraag me af hoe lastig het is om te wassen

Ik heb het geprobeerd maar mij hielp het niet. Het is echt supervast, je moet een beetje smelten met je vingers (terwijl het vast in een potje zit dus dat is al niet handig) en dan echt op je hoofdhuid smeren. Als je 1 of 2 kleine plekjes hebt dan wil dat nog wel, naar voor je hele hoofdhuid ben je echt lang bezig.

Mochten ze je Roots adviseren: niet doen, werd er bij mij alleen maar erger van.

1 like

Thanks voor je reactie, hier heb ik iets aan! Lush ga ik skippen dan :slight_smile:

1 like

Maar wat wil je bereiken? Begrijp ik dat je haar te snel vet wordt?
Want ik herken je type haar. Ik gebruik een goedkope en een dure shampoo samen. Geen conditioner, want mijn haar is al slap genoeg. En ik heb ook gemerkt dat je haar/hoofdhuid traag reageert, het vergt geduld.

En met styling producten geef ik stevigheid aan mijn haar, want ik hou van volume in mijn haar. Dat kan geen shampoo voor me doen.

En dat werkte? Want dat heb ik nog niet gevonden.
Sinds ik sulfaten uit mijn shampoos weglaat kan ik steeds langer mijn haar niet wassen, ik zit nu rond een week tot anderhalve week. Ik gebruik:

• Repair Shampoo van Hema
  • Shampure van Aveda

En dus geen conditioner.