Haar/ kapsel topic #1

@Madam-Mikmak @Vloeistof Thanks! Op naar de apotheek dus!

1 like

Bij mij werkt het juist heel erg goed. Mijn haar is heel erg opgeknapt van Olaplex. Zou het ook niet meer willen blonderen zonder.

2 likes

Als je zoekt naar een shampoo, zou ik echt proberen uit te vinden waar je op reageert. Neutral heeft parfumvrije shampoo, heb je die al eens geprobeerd? Mijn hoofdhuid gaat goed op sulfaatvrije shampoo, van bijvoorbeed de Hema (Repair variant) of Aveda (Shampure).
Maar als je hoofdhuid nu zo geirriteerd is, zou ik je ook een kokosolie masker aanraden. Ik smelt in een bakje 1 eetlepel kokosolie met een klein scheutje olijfolie op 20/30 sec in de magnetron. Even wachten tot alles is gesmolten en dan giet ik het al wrijvend op mijn hoofdhuid. Kleine beetjes, want van de warmte van je huid zal het vloeibaarder worden. Het hoef niet op je haar, alleen op je huid. Goed verdelen en dan je haar goed opbinden en een uur wachten. (ik doe een hoteldouchemust over mijn hoofd, met wat wc papier bij mijn nek, zodat de olie niet op mijn badjas komt.) Uurtje laten zitten, en dan je haar wassen.

Ik deed dit ieder weekend, in de tijd dat ik zo’n last had. Nu merk in nog wel dat het droger en kouder wordt, maar ik heb de juiste shampoo voor mij gevonden. En ik gebruik van The Ordinary het Haarserum op plekjes waar ik jeuk heb. Er zitten allemaal actieve ingredienten in die je hoofdhuid voeden, zonder je haar vet te maken. Succes!

Ja neutral kan ik ook niet tegen! Ik kijk meestal naar sulfaatvrij en parfum vrij maar reageer dan alsnog wel eens ergens op. Ik was nu mijn haar maar zo min mogelijk, vooral na t wassen is het zo drie dagen ofzo heel erg. Had laatst ook al kokosolie op mijn hoofdhuid gedaan inderdaad, zal je receptje eens proberen en zal je aanraders even bekijken.

1 like

Heb je al eens geprobeerd om je haar te “wassen” met conditioner? Heeft mij heel erg geholpen. Ik was mn haar wel iedere dag (ik gebruik vrij veel stylingproducten), maar om en om met shampoo en conditioner.
Amandelolie een nachtje in laten trekken helpt mij ook heel goed.

1 like

Ben ik ook benieuwd naar. Heb er sinds deze week ook weer veel last van. Heb wel zo’n houten anti statisch borstel gekocht maar dat helpt ook niks.

Ik zoek iets nieuws en betaalbaars om mijn haar tegen hitte te beschermen. Ik gebruikte altijd Lee Stafford maar die hele lijn is uit het assortiment bij de Etos. Het liefst iets dat niet plakt en ook geen laagje op mijn haar achter laat. Iemand tips?

Douglas verkoopt Lee Stafford!

Ik spuit 's ochtends een beetje haarlak op mijn haarborstel en borstel daarmee door de onderste helft van mijn haar. Dat lijkt altijd te helpen!

Oh thanks, dan ga ik daar inslaan!

1 like

Ik doe dit even in een spoiler omdat ik het zelf echt vies vind, maar ik ben op zoek naar een shampoo

Samenvatting

voor een schilferende hoofdhuid :nauseated_face:. Ik word er echt niet goed van, heb al veel verschillende shampoos (shampooblokken van puur natuurlijke ingredienten, shampoos zonder sls en al die troep) en zelfs een olie voor op je hoofdhuid geprobeerd, maar het blijft schilferen. Het zijn echt witte droge schilfers, jeukt niet heel erg. Volgensmij is het geen roos.

Ik was laatst bij een kapper die aangaf dat ik er een specifieke shampoo voor moest kopen maar ik vond haar een beetje stom (ze stuurde me met zeiknat haar naar buiten lol) en wilde me niks laten aansmeren waar ik dan weer 40 euro voor moest neertellen ofzo.

Heeft iemand tips? Het liefst een beetje budget en lief voor het milieu :grimacing:

1 like

Zou het kunnen dat je geen roos maar seborroĂŻsch eczeem hebt? Ben je er al eens mee naar een huisarts geweest? Mogelijk heeft het een medische oorzaak?
Heb je wel eens je hoofdhuid gewassen/behandeld met appelciderazijn? (Verdund gebruiken: 1 deel azijn op 2 delen water)

1 like

Wat @TanteBetje zegt. Ik herken mij volledig in je beschrijving en gebruik op sommige plaatsen iets van de huisarts voor die kwaal.

2 likes

Mijn vriend heeft dit ook en veel baat gehad bij teershampoo

1 like

Dank! Ik ga het verder onderzoeken en testen adhv de tips.
@TanteBetje wel een tijdje gebruikt als conditioner, gebruik je het op je hoofdhuid dan voor of na shampoo?

Het idee is dat je het 15 min laat intrekken en daarna uitspoelt. De zuren zouden onstekingsremmend werken.

1 like

Chill, dank!

1 like

Ik wil de curly hair methode gaan proberen. Mijn haar heeft veel slag/verdwaalde krullen, maar elke keer als mijn haar langer en dikker wordt is het volledig stijl terwijl ik weet dat ik best wat krullen/slag heb van mezelf maar het komt er niet uit. Ik weet alleen echt niet waar ik moet beginnen, ben echt overwhelmed door alle artikelen en filmpjes hierover.

Ik denk nu te hebben gelezen dat ik het beste kan beginnen met shampoo en conditioner zonder sulfaten siliconen en alcohol, en geen föhn meer gebruiken (deed ik al zelden want werd het niet mooier van), geen handdoek maar t-shirt om te drogen
 mis ik nog iets voor deze beginfase? En iemand aanraders voor producten?

Dankje!! Ik ga eens bij die winkel kijken :blush:

Ik heb geen idee wat scrunchen is, het klinkt als grunge maar dat zal weinig effect op je haar hebben. Ik ga nog eens googlen.

Edit: oeh ja duidelijk, dit doe ik al wel beetje!

1 like