In het krullentopic hier op FF staat ook veel info erover, waaronder ook veel productenaanvragers en afraders
Hoop het zooo. Elke keer als ik naar de kapper ben geweest denk ik jaaa daar zijn ze weer, en na twee dagen achterlijk stijl haar
Voor wie op zoek is naar een goede föhn voor weinig geld, deze föhn is nu in de aanbieding bij Bol en met de cashback actie isâie maar 30 euro (oorspronkelijk 75-80). Is heel goed omdat er naast ionentechnologie tegen pluis ook goed de juiste temperatuur aanhoudt, waardoor je hoofdhuid en haar minder uitdrogen.
https://www.bol.com/nl/p/philips-moisture-protect-hp8280-00-fohn/9200000024780357/?s2a=
Ik gebruik nu een week of 2 zoân haarzeep, maar ik blijf echt met een gigantische vetbol rondlopen
Lijkt ook of het niet helemaal goed uitgespoeld is ofzo? Heb ook wel appelazijn geprobeerd maar toen was het nog steeds vet en stonk het daar naar haha
Iemand ervaring met superbalm van lush tegen schilfers op de hoofdhuid? Ik overweeg het te kopen maar vraag me af hoe lastig het is om te wassenâŠ
Ik heb het geprobeerd maar mij hielp het niet. Het is echt supervast, je moet een beetje smelten met je vingers (terwijl het vast in een potje zit dus dat is al niet handig) en dan echt op je hoofdhuid smeren. Als je 1 of 2 kleine plekjes hebt dan wil dat nog wel, naar voor je hele hoofdhuid ben je echt lang bezig.
Mochten ze je Roots adviseren: niet doen, werd er bij mij alleen maar erger van.
Thanks voor je reactie, hier heb ik iets aan! Lush ga ik skippen dan
Maar wat wil je bereiken? Begrijp ik dat je haar te snel vet wordt?
Want ik herken je type haar. Ik gebruik een goedkope en een dure shampoo samen. Geen conditioner, want mijn haar is al slap genoeg. En ik heb ook gemerkt dat je haar/hoofdhuid traag reageert, het vergt geduld.
En met styling producten geef ik stevigheid aan mijn haar, want ik hou van volume in mijn haar. Dat kan geen shampoo voor me doen.
En dat werkte? Want dat heb ik nog niet gevonden.
Sinds ik sulfaten uit mijn shampoos weglaat kan ik steeds langer mijn haar niet wassen, ik zit nu rond een week tot anderhalve week. Ik gebruik:
- Repair Shampoo van Hema
- Shampure van Aveda
En dus geen conditioner.
Ik heb ook bijna alles geprobeerd, ik gebruik nu keratine shampoo van de Hema (echt heel tevreden mee), en een vaste shampoobar (ik krijg daar wat volume van), en een conditioner van Sukin. Mijn holy grail is af en toe een nexxus emergencee reconstruction treatment te gebruiken, maar ik moeilijk te krijgen. In Engeland kan je de conditioner uit deze lijn wel makkelijk krijgen, die ook vrijheid is.
Heeft iemand hier een tip voor een goede fohnborstel ? Hoeft niet per se om te krullen, vooral om beetje glad te krijgen. Ik doe dat nu vaak met mijn stijltang maar een fohn borstel lijkt me stuk minder schadelijk voor je haar.
Ik denk dat je dan op de pearl wand van Remington uit komt. Deze bijvoorbeeld; https://www.bol.com/nl/p/remington-pearl-pro-curl-ci9532-krultang/9200000012835255/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-73203548550-S-501249650137-9200000012835255&gclid=EAIaIQobChMIvO-h5-SW5gIVleJ3Ch1pZQ-oEAQYAiABEgIPD_D_BwE
Ben ook erg benieuwd, heb nu curtain bangs en daar heb ik ook zoân borstel voor nodig. En tips voor een fohn? T zit nu met zân allen in een knot haha.
Hallo! Heeft iemand een plan van aanpak waarmee je je haar minder vaak hoeft te wassen? Ik heb mijn haar jarenlang gestript met dagelijks wassen met agressieve shampoos en wordt het na 1 dag meteen weer vet bij mijn scheiding en na 2 dagen gaat de onderkant ook pluizen. Ik gebruik momenteel shampoo en conditioner van True Botanicals (natuurlijk merk, geen sulfaten staat er online maar geen idee of dit iets anders is dan siliconen?). Hoe bouw je af met wassen? Is het beter om cold turkey te gaan en 1x per week te wassen of juist rustig aan afbouwen met telkens een dagje langer wachten? Ik heb veel en fijn bruin haar, redelijk lang!
Ik heb het gedaan door steeds een dag langer ertussen te doen. En met droogshampoo werken.
Ik heb dus echt een hekel aan het gevoel van droogshampoo . Welke shampoo/conditioner gebruik jij? En duurde het lang voordat je haar zich aanpaste? Ik probeer het nu al een tijdje te rekken naar 2/3 dagen maar mijn haar wil het gewoon niet!
Hahaha ja, is echt super spul! Het staat soms op m.arktplaats en ik vraag het wel eens vrienden die naar de vs gaan om het mee te nemen⊠ik ben benieuwd of de Hema shampoo bevalt
Wat een slimme tip! Zo ga ik het ook eens proberen dan. Al is mijn goal om ooit een week lang niet te hoeven wassen en geen droogshampoo te hoeven gebruiken
Siliconen en sulfaten zijn niet hetzelfde. Siliconen zorgen met name dat je haar zacht wordt en glanst door middel van een soort plastic omhulsel om je haar en sulfaten strippen je haar van troep (onder andere siliconen) en natuurlijke oliën. Beste is om shampoo (of nog beter, geen shampoo maar co-wash of alleen conditioner) te gebruiken zonder sulfaten, siliconen en (uitdrogende) alcoholen. En als je echt niet zonder sulfaten in je shampoo kunt, dan kun je het beste iets kiezen met de minst schadelijke en geen SLS.
Ik ben zelf ook net anderhalve week bezig en vind CurlySusie op YT heel handig om mee te beginnen. Zij probeert het echt zo basic mogelijk te houden, dus geen 5+ producten en 8 verschillende technieken die je moet gebruiken.