Haar/ kapsel topic #1

I had deze van de week gezien en bedacht me vanochtend dat ik mijn haar wel zo kon doen, maar geen tijd om de post op te zoeken. Dus uit mijn hoofd gedaan en snapte maar niet waarom ik tig speldjes nodig had omdat het uiteinde er steeds uitviel… ik had een hele staart gedaan en niet een half staartje :face_with_hand_over_mouth: :rofl:

Oke, twijfels!

Jaren lang heb ik mijn eigen haar geknipt, gekleurd en altijd gezond gehouden. Redelijk vaak van kleur veranderd, en als ik het zat was gooide ik er een colorremover overheen en had ik mijn eigen kleur weer.

Echter vond ik het vorig jaar tijd voor vakwerk, en ben ik naar een kapper gegaan, en wilde ik highlights, iets blonder. Omdat ik weet dat ik fijn haar heb, gaf ik aan dat ze niet te licht moesten gaan. Hier hadden ze schijt aan, en eindstand had ik een lelijke kleur en was het chemisch verbrand. Ben uiteindelijk weer naar donkerbruin gegegaan (door de kapper), en heb alles tot mijn schouders af laten knippen(ook door de kapper)

Nu houd ik het zelf bij met bruine verf, maar omdat mijn eigen haar donkerblond is, lijkt elke mm uitgroei een kale plek. Wil dus terug naar mijn eigen kleur (of in de buurt daarvan) zodat ik alles gezond kan laten uitgroeien. Normaal zou ik de colorremover gebruiken, maar omdat dat geblondeerde nog deels onder het bruin zit ben ik bang dat het fout gaat.

Durf ook niet naar de kapper omdat tot nu toe elke kapper (ook goede) mijn haar altijd weet te verzieken.

Lang verhaal kort ;

Iemand ervaring met colorremover/ coloroops op donker haar dat ooit gebleekt is?

Colorremover haalt de (verf)pigmenten uit je haar, dus de bruine pigmenten zullen verdwijnen en je gebleekte haar komt dan weer tevoorschijn. Gebleekt = gebleekt dus je kan alleen weer terug naar je eigen kleur met verf in die kleur.

Opzich zal het geen groot probleem zijn als het gebleekte naar boven komt, alleen weet ik uit ervaring dat er altijd wel enkele delen pigment kunnen blijven hangen. Ben dus bang dat de rode pigmenten van mijn bruine haar blijven hangen. Of zal dat wel meevallen?

Ja dat zou kunnen! Ik heb een paar weken geleden ook color remover gebruikt en het is van zwart naar een rode lichtbruin gegaan (ben zelf middenblond). Ik denk dat als ik het nog een keer gebruik dat alle pigmenten er dan wel uit zijn. Dus je zou het proces ook 2 keer kunnen doen mocht dat nodig zijn (en als je haar daar sterk genoeg voor is).

Ik ga straks mijn haar knippen en rood laten verven bij de kapper. Ik ben benieuwd :grin:

2 likes

Ik bedoel er hetzelfde mee, maar zal het even aanpassen om verwarring te voorkomen!

Omg ik denk dat dit je heel leuk gaat staan!!! Het is nu vast al gebeurd, wat vind je ervan?

Edit: zag net je instagram story en het staat mega goed!!
(lekker creepy bericht is dit trouwens)

1 like

Deze. Is een sterke lak maar niet plakkerig of zwaar.

1 like

Hahaha ahhh thanks! :blush: Je bent helemaal niet creepy joh haha. Ik vind het ook leuk, alleen is de kleur toch meer zwart/bruin geworden dan ik dacht haha, maar ik ga straks denk ik nog wel een keer een foto maken in het licht want het is verder wel echt een hele mooie kleur!

1 like

Ik zweer hierbij! En vind hem ook nog eens lekker ruiken.

1 like

Als ik bij de kapper ben geweest dan is mijn haar altijd mooi glad door het föhnen ipv pluizig als ik het zelf doe. Maar dat doet ze met een ronde borstel en als ik dat doe kan ik die borstel uit mijn haar knippen. Iemand een tip hoe ik mijn haar ook zo kan krijgen?

Dit ziet er veel belovend uit, heb ook veel goede reviews gelezen

1 like

Zo blij met mn nieuwe haren! Was de 4,5 uur en de 3 ribben meer dan waard.

Samenvatting

41 likes

Resultaat ziet er inderdaad wel mooi uit. Ga is even op onderzoek.

Zijn er nog anderen die een bepaalde föhnborstel aanraden?

Dit filmpje was zo overtuigend dat ik 'm heb besteld. Review volgt zodra ik 'm binnen heb.

3 likes

Wat doen jullie meestal met je haar op een doordeweekse dag? Dit is een echt zo’n tina vraag haha maar ben even op zoek naar inspiratie. Ik heb lang haar en het valt wel mooi vol van zichzelf dus meestal heb ik het gewoon los en anders in een staart maar dat is zo saaaai

Edit: thuis heb ik het altijd in een knot (aka mijn profielfoto) maar dat vind ik iets te casual voor op m’n werk. of ik moet mijn knot-skills gaan bijschaven

Ben benieuwd! Als hij goed bevalt koop ik hem volgende maand.

2 likes

Voor mijn werk moet ik mn haar vast hebben. Doe vaak iets met een vlecht, invlecht of als je dat niet kan. Kan je ook 2 plukjes om elkaar heen draaien. Heel makkelijk, kan je het dan vast zetten in een staart of lage knot.

Kijk vaak ook YouTube voor inspiratie bijv milabu, kayley melissa , Alex gaboury
.

1 like

Nee op zich geen gekke vraag. Alleen bijvoorbeeld in ons geval zou ik niet vertellen welke toner wij gebruiken omdat die erg moeilijk is om zelf thuis te gebruiken. Ik zou eerder advies vragen hoe je hem thuis bij kan houden of met welke producten. Zoals bijvoorbeeld een toning conditioner, speciale shampoo etc.