Haar/ kapsel topic #1

Ik heb mijn haar jarenlang bruin (met onbewust een rode ondertoon denk ik) geverfd en vorige jaar is het na (zelf) blonderen oranje geworden. Ik heb er toen eerst een pakje licht asbruine haarverf van de Kruidvat overheen gedaan, maar daar kwam al heel snel een oranje gloed doorheen en daarna nog meerdere keren met een 5.1 van Keune geverd. Die oranje gloed blijft echter telkens terugkomen na 2/3 weken. Ik wil m’n haar wel echt donker houden, maar wel het liefste een beetje assig of iig zonder die oranje toon.

Kan ik dit zelf oplossen? Of toch maar beter naar de kapper gaan? Ik zit nu te twijfelen om er een 4.1 over heen te doen, maar dan wordt het wel weer heel erg donker… En ik weet niet of het dan wel echt bruin blijft…

De 4.1 is alleen een tint donkerder dan de 5.1. Maakt voor de oranje gloed dus niks uit. Al verf je ze zwart, die gloed zal er toch doorheen blijven komen. Het zit hem in dat of het oranje eruit moet worden gehaald met een kleur correctie of een nóg meer assige toon er overheen. Dit zou ik zeker een keer goed bij de kapper laten doen (en daarna eventueel zelf bijhouden dan).

1 like

@Rozecoupeschaar Ah ja ik snap het, bedankt voor het antwoord! Ik koppel oranje op een of andere manier aan blond/licht haar in m’n hoofd en dacht hoe donkerder ik ga, hoe minder er van dat oranje overblijft. Maar dat kan ik dus beter maar niet doen. Dan ga ik er niet meer zelf mee klooien inderdaad en toch maar een afspraak maken bij de kapper.

@HvO Thanks, die shampoo ga ik even onthouden!

1 like

Dat kan wel. Maar ik zou het wel in stappen doen denk ik. Ligt wel ook echt aan de kwaliteit van je haar of het in één dag kan of liever meerdere sessies. Kost wel veel tijd en waarschijnlijk ook veel geld. Kwestie van heeeel veel highlights en/of flaps en toner(s) er over.

1 like

Dan voelt je haar (ook) heel droog en breekbaar aan, althans dat is mijn ervaring. Ik heb de keratinemist gebruikt nadat ik mn haar heb laten blonderen en het is er toen heel erg van opgeknapt. Maar ben het nu ook niet meer nodig.

Dat klinkt wel als iets dat ik wil proberen. Welke keratinemist heb jij gebruikt?

Ik gebruikte de Chi Keratin Mist, deze:

1 like

Hoe bevalt hij nu? Al een beetje gewend?

Nog steeds niet eigenlijk, maar ik wil 'm nog niet helemaal afschrijven! Ik ben helemaal niet blij met m’n haar op dit moment, dus ik denk dat dat ook wel een rol speelt, dus als het wat gegroeid is wil ik weer wat meer gaan oefenenen. Heb jij 'm inmiddels ook besteld?

Klopt het dat deze geen siliconen bevat? Of alleen geen dimeticone, maar wel andere siliconen? Want dan wil ik hem ook wel eens proberen!

Super, dank je!

Nee nog niet! Twijfel of ik daar wel zo handig in ben haha

Weet iemand wat er gebeurd als ik blonde haarverf uit zo’n typisch pakje van de kruidvat over mijn donkerblonde, goudachtig haar doe? Het klinkt alsof het niet zoveel gaat doen, maar ik het zou wel echt een uitkomst zijn.

Wat voor soort blond bedoel je dan met ‘blonde haarverf’? Het rottige aan pakjes is dat je niet weet welk percentage ontwikkelaar erin zit waardoor het lastig is om in te schatten hoe veel het gaat liften. Meestal staan er wel van die plaatjes op de achterkant met de uitkomst als je het over een bepaalde kleur heen doet. Maar meer dan een paar tinten lichter zal het niet worden.

1 like

Mijn eigen haarkleur lijkt hier op: https://www.etos.nl/producten/loreal-paris-excellence-creme-verzorgende-cremekleuring-8-licht-blond-110235329.html

En zo iets zou ik er dan (denk ik) overheen gooien: https://www.etos.nl/producten/loreal-paris-excellence-creme-verzorgende-cremekleuring-03-ultra-licht-asblond-110939529.html
Of een ander soort assig blonde verf.
Wat zou er dan gebeuren?

Oei, vind ik lastig te zeggen. Mijn gok zou zijn dat je haar wel een tikkie lichter zou worden maar niet zoals op het plaatje. Kan me voorstellen dat er nog te veel warmte in je haar zit waardoor je wel echt een toner nodig zou hebben om iets zoals op dat pakje te bereiken en dat het zonder een gele gloed zou houden (ik heb zelf ooit eens geprobeerd om zo’n pakje witblond als toner te gebruiken omdat de kapperszaak dicht zat, was niet effectief). Maar misschien dat iemand anders hier er meer zinnigs over kan zeggen?

1 like

Mijn ervaring met asblonde verf van de drogist is dat het altijd alsnog oranje/geelachtig werd helaas!

Ik heb nu sinds 3 weken curtain bangs, ik was ook bang dat het lelijk zou zijn. Wat mijn kapster heeft gedaan is het wat langer laten. Dan heb je niet hele korte stukjes. Ben er wel heel blij mee en vind het makkelijk in model te brengen, doe het nu Met een stijltang. Oh en mijn voordeel is wel dat mijn haar snel groeit

1 like

Ahh ja ik vind dat heel mooi, maar volgens mij gaat dat bij mijn haar echt heel lelijk zijn :tired_face:
Ik heb wel van dat haar dat uit zichzelf heel erg naar voren valt dus dan zou zoiets in theorie juist moeten werken denk ik maar vrees toch van niet.

Ik zag laatst ook de foto’s terug van de schuine pony die ik had ruim 10 jaar geleden, dat was ook echt geeeeen gezicht. Misschien komt mijn angst vooral daardoor hahaha

Aan de andere kant als je het echt zo graag wilt, het groeit wel weer aan toch :woman_shrugging:t2:

1 like

Mijn haar groeit heel langzaam. Nu twijfel ik om biotinepillen te slikken. Iemand ervaringen hiermee? Welke heb je gebruikt?