Ik gebruik de conditioner van deze lijn en die vind ik ook heel fijn!
Leuk dat je het deelt! Heb op mijn 23e besloten niet meer te verven en dat was een van de beste beslissingen ooit. Het maakt me uniek!
Ik ben op zoek naar nieuwe stijltang. Hebben jullie aanraders?
Mag best rond de 100 euro zijn. Ben binnenkort jarig dus kan het (deels) cadeau vragen.
Ik heb hele goede ervaring met Dafâs Hair (Dafâs @ pro.space op Treatwell). Ben niet echt fan van naar de kapper gaan en heb het zelfs een tijdje zelf geknipt omdat ik zoân hekel had/bang was voor kappers, maar zij is echt de enige die ik tot nu toe 100% durf te vertrouwen. Stephan (ook bij pro.space via Treatwell) is ook wel goed, maar die spreekt alleen Engels en dat vond ik toen een beetje lastig uitleggen. Ze werken beide voor zichzelf bij Pro.Space en dat zit ergens op de Schiekade in Rotterdam.
Hoevaak laten jullie je punten bijknippen? Ik probeer mijn haar langer te laten groeien en ben op zoek naar de perfecte termijn waarbij het haar wel groeit maar de punten niet lelijk worden.
Ligt echt heel erg aan je haar denk ik hoe vaak het nodig is. Ik kan rustig een halfjaar niet naar de kapper zonder dat het al te lelijk wordt, anderen moeten elke 6 weken. Zou gewoon goed kijken naar je eigen haar, zodra je ziet dat de punten beginnen te splijten snel een afspraak maken om bij te punten zodat ze niet verder splijten.
Keratinespray is heel fijn als je te weinig keratine in je haar hebt, maar als je dat niet hebt dan is het sowieso zinloos om te gebruiken. Van te veel keratine wordt je haar weer droog. Het is dan ook geen serum of heatprotector, maar echt een product voor een specifiek probleem.
Hoe weet je of je te weinig keratine in je haar hebt?
Ik heb mijn haar jarenlang bruin (met onbewust een rode ondertoon denk ik) geverfd en vorige jaar is het na (zelf) blonderen oranje geworden. Ik heb er toen eerst een pakje licht asbruine haarverf van de Kruidvat overheen gedaan, maar daar kwam al heel snel een oranje gloed doorheen en daarna nog meerdere keren met een 5.1 van Keune geverd. Die oranje gloed blijft echter telkens terugkomen na 2/3 weken. Ik wil mân haar wel echt donker houden, maar wel het liefste een beetje assig of iig zonder die oranje toon.
Kan ik dit zelf oplossen? Of toch maar beter naar de kapper gaan? Ik zit nu te twijfelen om er een 4.1 over heen te doen, maar dan wordt het wel weer heel erg donker⊠En ik weet niet of het dan wel echt bruin blijftâŠ
De 4.1 is alleen een tint donkerder dan de 5.1. Maakt voor de oranje gloed dus niks uit. Al verf je ze zwart, die gloed zal er toch doorheen blijven komen. Het zit hem in dat of het oranje eruit moet worden gehaald met een kleur correctie of een nĂłg meer assige toon er overheen. Dit zou ik zeker een keer goed bij de kapper laten doen (en daarna eventueel zelf bijhouden dan).
@Rozecoupeschaar Ah ja ik snap het, bedankt voor het antwoord! Ik koppel oranje op een of andere manier aan blond/licht haar in mân hoofd en dacht hoe donkerder ik ga, hoe minder er van dat oranje overblijft. Maar dat kan ik dus beter maar niet doen. Dan ga ik er niet meer zelf mee klooien inderdaad en toch maar een afspraak maken bij de kapper.
@HvO Thanks, die shampoo ga ik even onthouden!
Dat kan wel. Maar ik zou het wel in stappen doen denk ik. Ligt wel ook echt aan de kwaliteit van je haar of het in één dag kan of liever meerdere sessies. Kost wel veel tijd en waarschijnlijk ook veel geld. Kwestie van heeeel veel highlights en/of flaps en toner(s) er over.
Dan voelt je haar (ook) heel droog en breekbaar aan, althans dat is mijn ervaring. Ik heb de keratinemist gebruikt nadat ik mn haar heb laten blonderen en het is er toen heel erg van opgeknapt. Maar ben het nu ook niet meer nodig.
Dat klinkt wel als iets dat ik wil proberen. Welke keratinemist heb jij gebruikt?
Ik gebruikte de Chi Keratin Mist, deze:
Hoe bevalt hij nu? Al een beetje gewend?
Nog steeds niet eigenlijk, maar ik wil 'm nog niet helemaal afschrijven! Ik ben helemaal niet blij met mân haar op dit moment, dus ik denk dat dat ook wel een rol speelt, dus als het wat gegroeid is wil ik weer wat meer gaan oefenenen. Heb jij 'm inmiddels ook besteld?
Klopt het dat deze geen siliconen bevat? Of alleen geen dimeticone, maar wel andere siliconen? Want dan wil ik hem ook wel eens proberen!
Super, dank je!
Nee nog niet! Twijfel of ik daar wel zo handig in ben haha