Weet iemand wat er gebeurd als ik blonde haarverf uit zo’n typisch pakje van de kruidvat over mijn donkerblonde, goudachtig haar doe? Het klinkt alsof het niet zoveel gaat doen, maar ik het zou wel echt een uitkomst zijn.
Wat voor soort blond bedoel je dan met ‘blonde haarverf’? Het rottige aan pakjes is dat je niet weet welk percentage ontwikkelaar erin zit waardoor het lastig is om in te schatten hoe veel het gaat liften. Meestal staan er wel van die plaatjes op de achterkant met de uitkomst als je het over een bepaalde kleur heen doet. Maar meer dan een paar tinten lichter zal het niet worden.
Mijn eigen haarkleur lijkt hier op: https://www.etos.nl/producten/loreal-paris-excellence-creme-verzorgende-cremekleuring-8-licht-blond-110235329.html
En zo iets zou ik er dan (denk ik) overheen gooien: https://www.etos.nl/producten/loreal-paris-excellence-creme-verzorgende-cremekleuring-03-ultra-licht-asblond-110939529.html
Of een ander soort assig blonde verf.
Wat zou er dan gebeuren?
Oei, vind ik lastig te zeggen. Mijn gok zou zijn dat je haar wel een tikkie lichter zou worden maar niet zoals op het plaatje. Kan me voorstellen dat er nog te veel warmte in je haar zit waardoor je wel echt een toner nodig zou hebben om iets zoals op dat pakje te bereiken en dat het zonder een gele gloed zou houden (ik heb zelf ooit eens geprobeerd om zo’n pakje witblond als toner te gebruiken omdat de kapperszaak dicht zat, was niet effectief). Maar misschien dat iemand anders hier er meer zinnigs over kan zeggen?
Mijn ervaring met asblonde verf van de drogist is dat het altijd alsnog oranje/geelachtig werd helaas!
Ik heb nu sinds 3 weken curtain bangs, ik was ook bang dat het lelijk zou zijn. Wat mijn kapster heeft gedaan is het wat langer laten. Dan heb je niet hele korte stukjes. Ben er wel heel blij mee en vind het makkelijk in model te brengen, doe het nu Met een stijltang. Oh en mijn voordeel is wel dat mijn haar snel groeit
Ahh ja ik vind dat heel mooi, maar volgens mij gaat dat bij mijn haar echt heel lelijk zijn
Ik heb wel van dat haar dat uit zichzelf heel erg naar voren valt dus dan zou zoiets in theorie juist moeten werken denk ik maar vrees toch van niet.
Ik zag laatst ook de foto’s terug van de schuine pony die ik had ruim 10 jaar geleden, dat was ook echt geeeeen gezicht. Misschien komt mijn angst vooral daardoor hahaha
Aan de andere kant als je het echt zo graag wilt, het groeit wel weer aan toch
Mijn haar groeit heel langzaam. Nu twijfel ik om biotinepillen te slikken. Iemand ervaringen hiermee? Welke heb je gebruikt?
Ik slik deze… heb wel echt het idee dat m’n haar er sterker door is en sneller door groeit. Ook m’n nagels trouwens.
Ik gebruik deze voor mijn nagels, maar mijn haar is nog nooit zo sterk, vol en lang geweest. En groeit sneller.
Nee en helaas ook niet mijn wimpers.
Iemand tips voor blonde verf die goed pakt op natuurlijk grijs haar? Doe het liever zelf omdat toen ik het vorige keer bij de kapper liet doen was het bruin geworden. Dan verpest ik het liever zelf en ben ik minder geld kwijt.
Voor mijn gevoel kun je natuurlijk grijs haar nooit mooi blond krijgen, omdat je “ondergrond” grijs is, maar misschien vergis ik me hoor. Bij witgrijs haar kan ik me nog voorstellen dat het kan, maar grijs-grijs? @Rozecoupeschaar weet dit vast wel!
Grijs haar kan in principe gewoon blond geverfd/geblondeerd. De verf moet wel grijsdekkend zijn. Grijs haar blond verven is over het algemeen makkelijker dan iedere andere kleur blond verven.
Trouwens geen idee welk pakje goed is. Aan zelf blond verven thuis zou ik niet aan beginnen maar gezien de vorige ervaring kan ik het nog begrijpen. Ik zou dan eerder adviseren om naar een kappersgroothandel te gaan en daar goede verf te kopen. (@Superheroes)
Ja ik ben zelf gewoon natuurlijk blond alleen een paar plukjes vooraan in mijn haar die grijs zijn en eigenlijk wil ik gewoon dat die weer blond zijn. Mijn haar zelf heeft heel veel verschillende kleuren blond erin zitten dus op zich maakt het niet uit als het een andere kleur blond is dan mijn eigen haar omdat ik zoveel kleuren blond heb. Maar producten van de kappersgroothandel zijn misschien wel slim ja!
Na hoe lang ongeveer merkte jij verbetering?
Dat duurde de eerste keer wel een maand. Ik neem het voor mijn nagels, en die waren toen in slechte staat. Dat mijn haren er zo mooi van worden is voor mij bijvangst, maar wel heel duidelijk. Ik doe met een potje ongeveer 3 maanden en dan neem ik het weer even niet. Als ik weer begin, merk ik het nu wel binnen 2 weken. Eerste keer duurde wel langer.
Dankjewel! Heb het net binnen gekregen dus ga morgenochtend beginnen ermee😃
Nou, ik heb het aangeschaft. Ben zo benieuwd. Hoop dat het wat sneller groeit!
Wat is een dd kleuring? Mijn kapster sprak hiervan maar ik ken echt niks van haarproducten wat kleuren betreft