Zit er (veel) glycerine in je haarproducten? Bij droog haar en hoge luchtvochtigheid kan glycerine vocht aan de lucht onttrekken om je haar te voeden, maar dat kan ook resulteren in pluis.
Ik doe zelf de curly girl methode en vind de As I Am cowash heel fijn, die gebruik ik in plaats van shampoo/conditioner en heeft geen glycerine. Stylingsproducten zijn lastiger, maar ook afhankelijk van waar je het voor gebruikt. Ik heb voornamelijk gel nodig voor de hold van mijn slag/krul en daar gebruik ik nu Cantu moisture retention gel voor maar volgens mij heeft die wel glycerine (maar weinig).
Als ik de juiste funky styler heb gevonden, dan heeft die geen glycerine maar wel uitdrogende alcoholen. In combinatie met andere producten met glycerine kan dat dus wel een van de oorzaken zijnā¦
In het krullentopic zijn veel meiden die de CGM volgen. Misschien dat zij nog andere tips hebben voor stylingsproducten
Maar wie weet is het al voldoende als je shampoo/conditioner zonder glycerine gebruikt.
Ik heb (ook) stijl haar dat altijd pluist of een beetje statisch lijkt te zijn. Laatst had de kapper het stijl gefohnd en toen was t helemaal glad (en dat vond ik weer tegenvallen hoe het stond. Want ik heb weinig haar, maar wel een groot hoofd). Dus misschien hebben die mensen die jij ziet het ook glad gefohnd.
Wat is je haartype? Ik heb lang donker droog dik haar met een sterke slag en die krijg ik wel echt wel mooi plat zonder pluis. Je moet vooral goed kijken naar de producten die je gebruikt. Ik merk meteen verschil als ik een andere shampoo gebruik. Ik gebruik bijvoorbeeld: shampoo en masker van kerastase, vervolgens van kerastase een leave in conditioner die ook hitte proof is (allemaal van zelfde lijn voor droog pluizig haar). Vervolgens laat ik mijn haar drogen aan de lucht of ik föhn het droog als ik haast heb. Vervolgens ga ik er met een fohnborstel doorheen als ik wat meer slag in mijn haar wil (maar dat kost wel tijd ⦠haar zit dan wel echt mooi ) of met een soort van stijltang van GHD (dat is een borstel en stijltang in een) waarin ik binnen 10 min prachtig glad steil haar heb. Dit blijft ook zo totdat ik mijn haren opnieuw was. Eventueel als het nodig is smeer ik in de puntjes nog klein beetje serum van RedKen.
laat je weten hoe het bevalt? Ik heb ook stijl haar
Dat zit er ook in! Ik ben benieuwd je wat merkt! Ik merk het zelf als eerste aan mijn nagels.
Ah, goed bezig! En maakt toch helemaal niet uit dat je je met steil haar hebt aangemeld, haha. Voor jouw haar (geblondeerd) denk ik zeker dat het goed is om proteĆÆne in een van je producten te gebruiken. Ben benieuwd of je goede resultaten boekt
En thanks, de kennis is met name te danken aan (te)veel youtube filmpjes kijken en ingrediƫnten onderzoeken. Soms sla ik een beetje door
Heb je misschien een naam of linkje van jouw kerastase producten? Jouw routine klinkt perfect voor mijn haar!
Ik gebruik de producten van deze lijn:
https://www.johnbeerens.com/merken/kerastase/kerastase-nutritive
Lijn heet: magistraal.
Ik gebruik de shampoo + haarmasker (kan ook conditioner) en dan thermique als leave in.
Verder gebruik ik deze tools:
Of een fohnborstel van Babyliss Pro lijn.
Soms als serum:
Bedankt voor je geweldige reactie!!
Ik vind het heel lastig, maar is er iemand die hier ook last van heeft? Mijn haar is vanboven heel dun en mega snel vet. Na het wassen zit het zoals bij iedereen, maar na een dag los haar kan ik het niet los dragen, omdat al het dunne op mijn hoofd zit āgeplaktā Ik heb geen haar uitval, en het is ook niet kaal. Heb nu ook uitgroei, maar als het net is gekleurd zie je er niets van. Is er een bepaalde shampoo of manier waardoor mijn haar minder snel vet raakt daar? Zou het namelijk op dag 2 ook wel eens los willen. Schaam me er ook dood voor. Ik haat het. Ik zie het ook nooit bij andere meiden, dus denk altijd dat ik de enige ben. De foto die ik heb gemaakt is van zojuist, en ik heb het gistermiddag gewassen.
Zou het te maken kunnen hebben met hoe voedend je shampoo is en hoe goed je het uitspoelt?
Edit > ik heb niet last van hetzelfde als jij, maar mijn haar is duidelijk minder snel vet sinds ik mijn wasroutine heb veranderd en beter (en met lauw water ipv de 40graden waar ik normaal onder sta) uitspoel. Dit filmpje heeft me op gang geholpen: https://youtu.be/Nchrj-dzVgs
Dank voor de tip, ga de video zo bekijken! Ga het vandaag met SLS free shampoo wassen, dus misschien dat dat ook wel helpt. Doe verder nooit veel met mijn haar buiten shampoo en conditioner om, aangezien het dan alleen maar lijkt te verergeren.
Een vriendin van mij heeft alopecia en heel fijn haar, waardoor kale/licht behaarde plekken heel erg opvallen. Zij is een paar maanden geleden gestart met de curly girl methode (heeft van nature slag in haar haar) en merkt daardoor enorme verschillen met hoe vol haar haar lijkt en voelt. Haar kale plekken vallen nu niet meer op.
Wat betreft vettig haar: mijn haar werd altijd binnen max anderhalve dag heel vet en dus waste ik het om de dag. Niets werkte, zelfs een keer geprobeerd om 2.5 week weinig te wassen zoals wordt aangeraden maar hielp echt voor geen meter. De enige shampoo die enigszins hielp was de deep cleansing and care shampoo van Natura Siberica (Oblepikha lijn), maar dan moest ik 'em wel 2x achter elkaar gebruiken. En hoe vaker ik die gebruikte, hoe korter het effect⦠ben op een gegeven moment geswitcht naar de curly girl methode omdat ik mijn natuurlijke slag wilde stimuleren en opeens geen vet haar meer! Gebruik nu alleen nog een co-wash, soms een conditioner (als mijn haar meer voeding nodig heeft) en dan een leave-in en gel (maar gel is voor de CGM).
Heeft iemand een goede tip om mān haar gelijk te scheiden? Ik heb mezelf sinds kort geleerd om mān haar in te vlechten (boxer braids) maar omdat ik een zij scheiding heb vind ik het lastig om mān haar van achter goed te verdelenā¦
Maar dan neem ik alsnog aan de ene kant van mān hoofd 60% van mān haar, en aan de andere kant 40%
Barbecue stokjes doen we ook maar het is de bedoeling dat je van voor naar achteren in twee keer scheidt.
Mijn haar is heeft het wassen met shampoo de structuur van stro. Het voelt echt niet fijn en ook doorkammen is een bitch. Wat is nou conditioner die ECHT mijn haar lekker zacht maakt? Ik ben bij een kapperswinkel geweest en daar kreeg ik āmetamorphoseā mee maar dat doet echt helemaal niks.
Dan heeft je haar meer voeding nodig. Een goede voedende masker kan al veel helpen. Wat is verder je haartype? Specifiek daarvoor een shampoo en conditioneer of masker voor bij zoeken. En misschien nog een leave in conditioner of serum erbij.