Zit er veel proteïne in je shampoo?
Ik heb mijn haar uiteindelijk geverfd via een pakket van wecolour. Alleen het is wel wat donkerder uitgevallen dan ik zou willen. Nu dacht ik voor de volgende keer dat ik dan een lichtere kleur van wecolour kon gebruiken, maar de site zegt dat dat niet kan. Iemand enig idee waarom niet en wat er dan met mijn haar gebeurt?
Niet het filmpje waar ik het van geleerd heb, maar zo doe ik het en dan ziet het er wel nice uit
Omdat je geverfd haar niet lichter kan verven. Alleen natuur haar kun je enkele tinten oplichten met goede verf en bepaald procent waterstof. Daarom is blond vaak zo moeilijk zelf te verven. Ik zou het niet proberen. Enige wat het kan doen is je haar beschadigen, donkerder worden of niks doen.
Heeft iemand tips voor een goede stijltang? Ik had een Chi maar die is nu helemaal op. Gebruik hem eigenlijk alleen om mijn haar mee te krullen. Wil eigenlijk niet weer zoveel geld betalen voor een Chi.
Haha ik zocht letterlijk dit topic op om te vragen of iemand een aanrader heeft voor een stijltang!! Je hebt alleen niets aan mijn bericht sorry
Ik zou ‘m vooral gebruiken om krullen mee te maken.
Nu mijn blond super erg uitgegroeid is, zou ik er zelf graag een bruine toner op zetten. Weet iemand waar ik kan beginnen met me inlezen? En er is minder kans dat dit fout gaat dan bij boxdye toch? Heb wel zin in een thuisprutsproject hoewel ik met mezelf afgesproken had dit nooit meer te doen, dus ik wil graag iets semi-permanents haha.
Ook om mee te krullen? Het formaat lijkt me daarvoor zo onhandig.
Ah nee sorry verkeerd gelezen. Ja dan is hij iets te log. Mijn kapster gebruikt een Babyliss pro zo’n blauwe om te krullen.
Aangezien het lijkt dat we nog een tijdje binnen gaan zitten en ik eens iets gek wil doen… Wat is een goeie haarbleek van de drogist?
Aangezien ik coupe de corona heb oftewel super veel uitgroei want ja geen kapper heb ik de vraag wat een beetje een fijne shampoo is en/of conditioner om je haar wel beetje fris en levendig er uit te laten zien
Ben blond
Geen. Ik zou het echt niet aanraden zelf te blonderen thuis. Dat gaat bijna nooit goed zonder geel, oranje of erger te worden. En vooral niet met blondering van de drogist. Als je het dan wil doen zou ik adviseren om naar een kappersgroothandel te gaan waar ze je uitleg en advies kunnen geven. Als die wel nog open zijn.
Ik wil mijn pony bijknippen en een beetje luchtiger maken thuis. Is dat te doen met heel veel tutorials kijken, of beter van niet?
- Ja kan prima als je die filmpjes kijkt
- Hmm het kan misgaan maar dan zie je deze periode toch niemand dus niet erg
- Nee laat dit na deze tijd maar door een kapper doen
0 stemmers
Ik zie een aantal schuimende en uitdrogende ingrediënten dus ik denk dat het daaraan ligt. Dan gaat je hoofdhuid compenseren door meer oliën aan te maken.
De ingrediënten met sodium ervoor. Als je ze googeled kan je er wat meer over vinden - ben verder ook geen expert hoor, maar heb ook altijd issues gehad met shampoo.
Heb je al geprobeerd om je haar tussendoor gewoon te spoelen met warm water? Niet te heet wassen ook, dan droogt je hoofdhuid ook uit.
Iemand een tip voor een fijne schaar om te knippen? Liefst niet de prijzig, maar hoeft niet spotgoedkoop te zijn. Dacht dan kan ik thuis mijn haar een beetje bijhouden
Toen ik vroeger nog een pony had knipte ik ‘m bij met een fiskars schaartje, geen idee of dat bedoelt is op haar te knippen (wel zo’n kleine scherpe, geen keukenschaar)
Ik zal eens kijken. Wil eigenlijk wel een kappersschaar maar de prijzen verschillen nog al tussen 7-100 en hoger