Haar/ kapsel topic #1

Gebruik al jaren die van de Hema, ook op vriendinnen en familie. Werkt prima!

1 like

Disodium EDTA, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride en Stearamidopropyl Dimethylamine kunnen hierin resulteren. Ik zou je aanraden om eens een clarifying wash te doen, kan heel simpel met appelazijn en water. Gewoon 2 delen water en één deel appelazijn in een fles/pot mengen en dat onder de douche (na natmaken haar) op je hoofdhuid aanbrengen. Wel ogen dichtdoen want kan prikken. Goed inmasseren en daarna uitspoelen en met je gewone spullen je haren wassen.

Zou zelf overigens eerder een co-wash gebruiken en dan geen shampoo of conditioner. Ik had ook altijd heel snel vet haar tot ik de overstap maakte (gebruik nu As I Am co-wash).

Als je wel je huidige producten blijft gebruiken en verandering ziet na de appelazijn, dan zou ik dit één keer per maand aanhouden. Te vaak kan schadelijk zijn voor je haar.

2 likes

Ik heb dus zelf erg dik en stroef haar en ik merk dat het na het wassen steeds droger wordt (eerst was dit niet zo erg). Ik gebruik op het moment een simpele shampoo en conditioner van Palmolive en na het wassen spuit ik ongeveer een halve fles anti-klitspray leeg. Doordat het zo droog is heb ik ook de hele tijd van die kleine klitten die al ontstaan na een klein stukje lopen, fietsen, of überhaupt bewegen. Heeft iemand tips voor een shampoo/conditioner die me kan redden? (Oh het vervelende is dan weer wel dat als ik eenmaal dingen onderneem en me inspan, het ook binnen een no-time een vette boel is)

Sowieso shampoo zonder SLS gaan gebruiken, dat heeft echt bijna al mijn haarproblemen opgelost

1 like

Okay, thanks! Ik ga even zoeken :slight_smile:

Ik merk dat het bij mij juist mijn haar droger maakt! Ik gebruik sinds 3 weken Wella Elements Renewing Shampoo. Maar wellicht heb ik nog wat geduld nodig.

1 like

Okay, en is dat gewoon een ‘normale’ shampoo? Wel met SLS?

Nee dat is een SLS free shampoo!

1 like

Misschien in combinatie met andere ingrediënten? Hangt ook een van je haar af natuurlijk, ik heb fijn haar en een gevoelige hoofdhuid. Had altijd droge schilfertjes en jeuk. Zonder SLS en andere harde reinigers is het echt heel snel verdwenen

1 like

Nog een belangrijke vraag. Ik ben mijn haar op het moment aan het verven. Nu zit er normaal altijd een zilvermasker bij, maar nu niet. Ik moet het over een kwartier uitspoelen en ik heb mijn vriend naar de DA gestuurd om voor de zekerheid zilvershampoo te halen aangezien ik gegarandeerd een kanarie word. Nu is de zilvershampoo van fudge natuurlijk het best, maar bij de DA moet ik kiezen tussen de volgende:

Welke kan ik het best nemen?

Laatste!

7 likes

Ja ik zou ook de laatste doen :ok_hand:

1 like

Ik ook de laatste!

1 like

Bedankt @Blush @Skadi @Lort is best een fijne en ben geen kanarie!!’

3 likes

Die vind ik zo lekker ruiken! Ik ben er wel achter gekomen dat SLS vrije shampoo niet werkt voor mijn haar, het werd er veel droger van en het pluisde heel erg. Dus ik ben toch weer terug naar ‘‘slechte’’ shampoo met SLS, maar voor mijn haar werkt het wel beter.

1 like

Hoe is dit afgelopen?

Voor dat ik zilvershampoo erin deed zag ik dit:

Dus wel een beetje oranje. Maaaaaar alles is goedgekomen en nu is het dit:

2 likes

Oh wauw, super goed gelukt!

Beetje gekke vraag misschien, maar krijg iemand van jullie het voor elkaar om bij jezelf een middenscheiding te maken tot achter op je hoofd zeg maar (voor als je bijvoorbeeld twee invlechten wil maken)? Eerste deel is geen probleem, maar zodra ik niks meer zie, wordt het een zootje :joy:

Wat lief, dankjewel!