Haar/ kapsel topic #1

Nee maar zo’n punt kam kan nog wel eens helpen. Dan kan je je scheiding doortrekken van voor naar achter. Ik bedoel dus zo’n ding:

1 like

Die gebruik ik sowieso al om mijn scheiding te maken, maar daarmee lukt de achterkant evengoed niet :sweat_smile:

1 like

Haha Aw sorry, dan weet ik het ook niet. Ik struggle met hetzelfde probleem

Hebben jullie ervaring met L’anza? Ik heb de keratin healing oil lijn, volgens mijn kapper kan ik die prima gebruiken maar ik vind hem zooooo zwaar. Als ik mijn haar heb gewassen dan voelt het alsnog vettig bij de kruin, alsof ik het er niet uitgespoeld krijg.

Op dit moment een shampoobar van Nature Box omdat ik op reis was. Daar ben ik wel heel tevreden mee. Vooral ook omdat ie lekker ruikt (parfum ben ik dan weer niet zo gevoelig voor). OGX vind ik ook fijn en heb ik heel lang gebruikt, maar als je een hele milde wil zou je eens bij dr. Organic kunnen kijken. Daar begon ik mee (jaren terug) en dat heeft wel echt geholpen om de boel te kalmeren.

In de winter heb ik nog wel eens droge plekjes, dan gebruik ik een olie of een vette crème voor het douchen (gewoon echt op de hoofdhuid), poos laten zitten en dan gewoon wassen met shampoo onder de douche. Ik heb deze een tijdje gebruikt, maar meer uit gemak, omdat je deze dus wel al onder de douche op nat haar kan gebruiken.

1 like

Als het me lukt, laat ik je het weten haha

@anon95960165 oké, ik ga veel oefenen dus!!

1 like

Hebben jullie binnenkort uitgroei ( - omdat je even niet meer naar de kapper kan)?

• nee, want ik verf mijn haar niet
  • nee, want ik ga het zelf bijwerken (of iemand helpt mij
  • ja :open_mouth:
  • nee, want mijn haar groeit nauwelijks
  • nee want het kleurverschil valt niet heel erg op

0 stemmers

Mijn kapper bezorgt je eigen kleur aan de deur, thank god

Ik laat mn haar tegenwoordig nog maar 1x per jaar verven en dan een beetje balayage highlights idee dus dat groeit heel natuurlijk uit.

Het wordt nu wel saai (Zou wel weer wat meer kleurverschil/highlights erin willen) dus moet me maar inhouden om niet zelf ermee te gaan klooien, haha.

1 like

Ik heb meerdere producten van L’anza gebruikt en ben er erg tevreden over!
Misschien is die healing lijn niet het beste voor jou haar type? Hoe zou je je haar conditie zelf omschrijven ?

1 like

Ik verf het zelf met henna! Dus geen uitgroei voor mij gelukkig.

1 like

Ik heb dik golvend/licht krullend haar. Sinds ik lanza gebruik is mijn haar wel veerkrachtiger geworden.

Heb jij de healing lijn ook gebruikt? Als de kapper mij ermee wast dan is het totaal niet vettig maar als ik het zelf doe wel. Maar echt geen idee hoe ik het anders zou moeten doen.

Nee de healing lijn niet.
Ik heb de moisture lijn gebruikt , voor gekleurd haar en nu voor blond haar.
Kan het zijn dat je zonder het door te hebben te veel gebruikt?
Weet nl wel dat je van L’anza heel weinig nodig hebt en dat als je teveel gebruikt, het misschien zwaarder/vettiger kan worden.
Vooral die olie kan dat heel snel hebben.
En doe je alle stappen steeds of bv alleen shampoo conditioner ?

De moistire heb ik ook! Die had sowieso voordat ik de healing gebruikte heel fijn is die. Maar ik denk dat ik daarna toch terug ga naar de moisture. Wat voor haartype heb jij?

1 like

I love dat moisture masker :smiling_face_with_three_hearts:echt geweldig spul.
Ik heb geblondeerd haar , veel haar maar wel weer dun.

1 like

Ik verf mijn haar sowieso zelf. Het knippen daarentegen. Was het naar de kapper gaan al een maand aan het uitstellen, alleen nu is het dus voor me uitgesteld. Zit te twijfelen of ik me eraan ga wagen het zelf te doen met een tutorial of het maar gewoon lelijk laat zijn en zodra het weer kan een afspraak ga maken (al zal dat ook wel lastig worden, iedereen wil natuurlijk naar de kapper zodra het kan).

Heb je lang of kort haar? Met lang haar zou ik het wel durven maar met kort haar niet.

Zit met hetzelfde probleem, het zit nu al niet meer. Ik snap dat de kapsalons dicht moeten blijven maar echt zo irritant!

Balayage verven en dan valt je uitgroei nooit op, hemels.

2 likes

Heb vrij lang haar momenteel, tot ongeveer mijn oksels. De uiteindes zijn echt helemaal kapot, nou ziet toch niemand het, maar ik erger me er zelf aan. Heb ook een goede schaar, dus denk dat ik dit weekend maar eens de puntjes eraf ga halen. Ga meestal maar twee keer per jaar ofzo, laatste keer was ergens in augustus vorig jaar, dus het is ook echt wel weer eens nodig…

Precies het zelfde! Ik vroeg net m’n man om dan maar mijn puntjes af te knippen, want van achteren komt mijn haar bijna tot aan mijn kont en heb wat hoofdpijn. Durft hij het niet! :tired_face: