Ik heb meerdere producten van L’anza gebruikt en ben er erg tevreden over!
Misschien is die healing lijn niet het beste voor jou haar type? Hoe zou je je haar conditie zelf omschrijven ?
Ik verf het zelf met henna! Dus geen uitgroei voor mij gelukkig.
Ik heb dik golvend/licht krullend haar. Sinds ik lanza gebruik is mijn haar wel veerkrachtiger geworden.
Heb jij de healing lijn ook gebruikt? Als de kapper mij ermee wast dan is het totaal niet vettig maar als ik het zelf doe wel. Maar echt geen idee hoe ik het anders zou moeten doen.
Nee de healing lijn niet.
Ik heb de moisture lijn gebruikt , voor gekleurd haar en nu voor blond haar.
Kan het zijn dat je zonder het door te hebben te veel gebruikt?
Weet nl wel dat je van L’anza heel weinig nodig hebt en dat als je teveel gebruikt, het misschien zwaarder/vettiger kan worden.
Vooral die olie kan dat heel snel hebben.
En doe je alle stappen steeds of bv alleen shampoo conditioner ?
De moistire heb ik ook! Die had sowieso voordat ik de healing gebruikte heel fijn is die. Maar ik denk dat ik daarna toch terug ga naar de moisture. Wat voor haartype heb jij?
I love dat moisture masker
echt geweldig spul.
Ik heb geblondeerd haar , veel haar maar wel weer dun.
Ik verf mijn haar sowieso zelf. Het knippen daarentegen. Was het naar de kapper gaan al een maand aan het uitstellen, alleen nu is het dus voor me uitgesteld. Zit te twijfelen of ik me eraan ga wagen het zelf te doen met een tutorial of het maar gewoon lelijk laat zijn en zodra het weer kan een afspraak ga maken (al zal dat ook wel lastig worden, iedereen wil natuurlijk naar de kapper zodra het kan).
Heb je lang of kort haar? Met lang haar zou ik het wel durven maar met kort haar niet.
Zit met hetzelfde probleem, het zit nu al niet meer. Ik snap dat de kapsalons dicht moeten blijven maar echt zo irritant!
Balayage verven en dan valt je uitgroei nooit op, hemels.
Heb vrij lang haar momenteel, tot ongeveer mijn oksels. De uiteindes zijn echt helemaal kapot, nou ziet toch niemand het, maar ik erger me er zelf aan. Heb ook een goede schaar, dus denk dat ik dit weekend maar eens de puntjes eraf ga halen. Ga meestal maar twee keer per jaar ofzo, laatste keer was ergens in augustus vorig jaar, dus het is ook echt wel weer eens nodig…
Precies het zelfde! Ik vroeg net m’n man om dan maar mijn puntjes af te knippen, want van achteren komt mijn haar bijna tot aan mijn kont en heb wat hoofdpijn. Durft hij het niet! 
Ik heb zin om m’n haar weer eens te verven maar ik weet niet welke verf ik moet nemen… Ik wil iets tijdelijks/semi-permanents dat dekt op bruin haar en vegan is en het liefst ook nog curly-girl-method-proof. Heeft iemand tips? Heb verder geen idee over de kleur; misschien kies ik iets natuurlijks maar het lijkt me ook wel leuk om een tijdje groen of blauw haar te hebben.
Qua onnatuurlijke kleuren die dekken op bruin haar kom je waarschijnlijk niet veel verder dan een behoorlijk donkere kleur of een gloed. La Riche Directions is goed spul, vegan en bevat geloof ik geen siliconen. Je zou bijvoorbeeld eens naar Alpine Green of Midnight Blue kunnen kijken, je kan ook even googlen op die kleuren + ‘on dark hair’. Houd er wel rekening mee dat virgin hair minder poreus is waardoor de kleur wat sneller zal vervagen. Verder zou je misschien henna kunnen overwegen?
Ja La Riche Directions lijkt me wel een goeie!
Is henna niet juist behoorlijk permanent? Ik heb vroeger veel met L’Oréal Casting Creme Gloss en Hennaplus Colour Cream geverfd en 1 van de 2 liet een permanente rode gloed achter; ik weet niet meer precies welke, maar ik zou denken dat het de Hennaplus was (met henna dus). Heb jij ervaring met henna?
Ohh misschien wel ja, heb op m’n 15e wel eens henna gebruikt en dat bleef niet zo denderend zitten maar dat lag misschien ook aan de henna 🤷 maar misschien dat iemand anders hier daar meer ervaring mee heeft
Ik vind het gek genoeg nogal per merk verschillen welke kleuren goed pakken en welke niet. Dat bij manic panic een bepaalde roze kleur beter werkt dan die van directions. Haar verven met Henna is wel duurzaam maar als je dan ooit een andere kleur wilt hebben en je wilt het niet uit laten groeien dan kan het wel een drama zijn.
Heeft iemand toevallig een goede tip voor een duidelijke tutorial hoe je puntjes kunt knippen?
Ik was al een aantal maanden bezig met mijn haar laten uitgroeien omdat ik graag een balayage wilde laten zetten die zo dicht mogelijk bij mijn eigen kleur was om alles mooi uit te laten groeien.
Nu loop ik met lichtblond haar en donkerblonde uitgroei die steeds meer wordt, hierdoor lijkt mijn haar snel vettig en geel. Zilvershampoo helpt ook niet meer hier tegen.
Heeft iemand de tip om zelf balayage te kunnen zetten? Al denk ik dat dit bijna onmogelijk is haha.
Ik heb zelf geen verstand van haar, dus maybe wachten op een beter advies
Maar ik zou een spoeling er in doen. Die eruit gaat na een paar keer wassen. Balayage is heel moeilijk. Bij mijn kapper zit ik daarvoor een hele dag.
Zelf laat ik het nu uitgroeien. Ik zit daar zelf niet zo mee, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.