Haar/ kapsel topic #1

Aah ik word echt gek van mijn lelijke haar. Hopelijk kan ik me inhouden totdat de kappers weer opengaan… Hoe lang zal dat nog duren?

Het is pluizig en beschadigd, met deels een oranje, en deels een groenige gloed. :weary: Ik wil gewoon mijn natuurlijke donkerblonde haar weer terug en het daarna nóóit meer verven.

Ik fenk eerlijl gezegd dat dat nog minimaal 2 maanden gaat duren :disappointed: Ik ben zo blij dat ik afgelopen zomer mn haar terug heb laten kleuren naar mn eigen haarkleur! Hoef er wat dat betreft niks meer aan te doen!

Is er iemand die me kan helpen (ik heb de vraag ooit al eerder gesteld)?
Ik heb vaak last van witte schilfers in m’n haar. Zelfs direct na het wassen, zie je ze mooi zitten bovenaan m’n haar, waardoor m’n haar er toch ergens ‘niet verzorgd’ uitziet.
Nu heb ik periodes dat ik vaak jeuk heb aan m’n hoofdhuid, dus gebruik ik sinds een halfjaar enkel nog shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen van Dr. Organic. De jeuk is verminderd, is er soms nog wel maar is een stuk minder. Ik heb wel nog altijd last van schilfers in m’n haar… ik moet maar eens door m’n haar gaan en het valt er al uit, echt kut.
Nu zijn mijn producten van Dr. Organic bijna op en wil ik toch iets anders proberen aangezien mijn probleem nog niet helemaal opgelost is. In het verleden heb ik ook natuurlijke shampoobars gebruikt en dat hielp ook wel voor de jeuk, maar schilfers bleven.
Iemand aanraders?

Ik heb ook heel lang last gehad van schilfers en jeuk en de enige shampoo die bij mij werkt is de Ginger shampoo van The Body Shop!

2 likes

Mijn vriend had hier altijd heel erg veel last van en gebruikt op aanraden van een kapper Wella SP Clear Scalp Shampoo (unisex). Werkt ontzettend goed! Bij gebruik van bijv. Andrélon maar ook Head&Shoulders gaat het direct weer mis. Wellicht werkt het voor jou ook.

1 like

Ik heb de laatste weken iets heel raar. Telkens als ik mijn haar gewassen heb en het opgedroogd is, voelt het alsof de shampoo er niet goed uitgespoeld is. De plukken onderaan lijken aan elkaar te kleven, alsof ik het al weken niet heb gewassen. Ik heb al geprobeerd van shampoo te wisselen, het met koud water te spoelen, etc maar niets lijkt te helpen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Any magic solution? Ik vind dit zoiets vreemd?

je hebt waarschijnlijk last van product build op. Ik zou je haar wassen met een clarifying shampoo.

Ik heb dit ook heel erg. En vooral sinds ik mn haar geverfd heb, terwijl de verf niet eens op mijn hoofd zit, maar pas ergens halverwege mijn haar :thinking:

Ik kreeg van een collega teershampoo van jacob hooy aangeraden. Heb dat nu 3x gebruikt en de schilfers worden wel minder.

1 like

Eucerin dermocapillaire shampoo tegen droge roos, bij de apotheek te koop. Gebruik die al jaren, had daarvoor ook last van een droge schilferende hoofdhuid

2 likes

:raised_hands:t4: Ahhh thanks! Heb er meteen eentje besteld!

1 like

Eind februari heb ik een pixie cut genomen… Niet echt het goede moment voor een kapsel dat niet makkelijk zelf te onderhouden is. De kapper had het echt mooi opgeschoren van de achterkant en mooi geknipt rondom mijn oren. Nu begint het best wel uit te groeien. Gelukkig heb ik wel krullen dus als het rommelig wordt valt het niet echt op.

Ik heb geverfd én geknipt en ben zo happy! Zoveel leuker om in de spiegel te kijken nu.

Before + after

(Kleurverschil is vrij subtiel, maar in het echt zie je het wel wat beter, vooral in de zon. Het is iets roder en ook iets ‘goudkleuriger’ versus assig/‘groenig’, of hoe zeg je dat. Maar volgende keer pak ik denk ik nét 1 tintje donkerder ga ik voor een mahonieglansje.)

Bonusfoto van uitgeborsteld Hermione-haar voordat ik ging knippen

21 likes

ah wat leuk je haar zo!

ik moest ook echt naar de kapper, dus ik had vier weken geleden een afspraak, alleen mijn kappersschool sloot toen al zijn deuren, wat heel begrijpelijk is. Nu heb ik alleen echt een vogelnest op min hoofd. Zelf knippen durf ik toch niet zo goed. Gelukkig is er toch niemand die het ziet.

1 like

Mooi geknipt, het ziet er heel leuk uit!

1 like

Weet iemand of ik oxycreme/waterstofperoxide van een ander merk kan mengen met Viba verf? Of dat je überhaupt merken onderling kunt mengen? Ik vond nog een tube verf in de kast, alleen heb ik de peroxide van hetzelfde merk niet meer, maar wel nog een halve fles (dezelfde sterkte) van een ander merk.

@Rozecoupeschaar weet jij dit misschien?

Is dat gewoon om het zo even te noemen kappers verf en kappers oxidatie? Alleen dan van twee verschillende merken? Dat kan gewoon! Doe ik thuis ook altijd. (Wel gewoon goede verf maar de goedkoopste waterstofperoxide die ze bij de groothandel hebben :+1:t3:)

1 like

Ja klopt, mijn beschrijving was niet de beste haha. Maar super! Dan ga ik deze gewoon opmaken. Zag dat de oxidatie die bij dit merk hoort online ook is uitverkocht dus dat scheelt weer wachten. Dankjewel voor het snelle antwoord!

1 like

Iemand tips tegen beschadigd haar door het blonderen? Zoals een bepaald masker of iets. Ik las ook iets over olaplex 3, heeft dit zin als je 1&2 niet heb gehad? Iemand hier ervaringen mee?

Je kan 3 gewoon gebruiken zonder 1 en 2. Ik vind het heel goed werken voor beschadigd haar. Je kunt hem 10 min in laten werken of langer voor beschadigd haar. Ik heb geen beschadigd haar maar laat hem vaak de hele avond zitten. Mijn haar wordt er heel zacht van.

Een olijfolie masker! (Of heb ik dit de vorige keer ook op jou geantwoord

1 like