Haar/ kapsel topic #1

Ik heb zin om m’n haar weer eens te verven maar ik weet niet welke verf ik moet nemen… Ik wil iets tijdelijks/semi-permanents dat dekt op bruin haar en vegan is en het liefst ook nog curly-girl-method-proof. Heeft iemand tips? Heb verder geen idee over de kleur; misschien kies ik iets natuurlijks maar het lijkt me ook wel leuk om een tijdje groen of blauw haar te hebben.

Qua onnatuurlijke kleuren die dekken op bruin haar kom je waarschijnlijk niet veel verder dan een behoorlijk donkere kleur of een gloed. La Riche Directions is goed spul, vegan en bevat geloof ik geen siliconen. Je zou bijvoorbeeld eens naar Alpine Green of Midnight Blue kunnen kijken, je kan ook even googlen op die kleuren + ‘on dark hair’. Houd er wel rekening mee dat virgin hair minder poreus is waardoor de kleur wat sneller zal vervagen. Verder zou je misschien henna kunnen overwegen?

1 like

Ja La Riche Directions lijkt me wel een goeie!

Is henna niet juist behoorlijk permanent? Ik heb vroeger veel met L’Oréal Casting Creme Gloss en Hennaplus Colour Cream geverfd en 1 van de 2 liet een permanente rode gloed achter; ik weet niet meer precies welke, maar ik zou denken dat het de Hennaplus was (met henna dus). Heb jij ervaring met henna?

Ohh misschien wel ja, heb op m’n 15e wel eens henna gebruikt en dat bleef niet zo denderend zitten maar dat lag misschien ook aan de henna 🤷 maar misschien dat iemand anders hier daar meer ervaring mee heeft

Ik vind het gek genoeg nogal per merk verschillen welke kleuren goed pakken en welke niet. Dat bij manic panic een bepaalde roze kleur beter werkt dan die van directions. Haar verven met Henna is wel duurzaam maar als je dan ooit een andere kleur wilt hebben en je wilt het niet uit laten groeien dan kan het wel een drama zijn.

1 like

Heeft iemand toevallig een goede tip voor een duidelijke tutorial hoe je puntjes kunt knippen?

Ik was al een aantal maanden bezig met mijn haar laten uitgroeien omdat ik graag een balayage wilde laten zetten die zo dicht mogelijk bij mijn eigen kleur was om alles mooi uit te laten groeien.
Nu loop ik met lichtblond haar en donkerblonde uitgroei die steeds meer wordt, hierdoor lijkt mijn haar snel vettig en geel. Zilvershampoo helpt ook niet meer hier tegen.

Heeft iemand de tip om zelf balayage te kunnen zetten? Al denk ik dat dit bijna onmogelijk is haha.

Ik heb zelf geen verstand van haar, dus maybe wachten op een beter advies
Maar ik zou een spoeling er in doen. Die eruit gaat na een paar keer wassen. Balayage is heel moeilijk. Bij mijn kapper zit ik daarvoor een hele dag.
Zelf laat ik het nu uitgroeien. Ik zit daar zelf niet zo mee, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Net als @Batalash idd maskertje van maken!

Aah ik word echt gek van mijn lelijke haar. Hopelijk kan ik me inhouden totdat de kappers weer opengaan… Hoe lang zal dat nog duren?

Het is pluizig en beschadigd, met deels een oranje, en deels een groenige gloed. :weary: Ik wil gewoon mijn natuurlijke donkerblonde haar weer terug en het daarna nóóit meer verven.

Ik fenk eerlijl gezegd dat dat nog minimaal 2 maanden gaat duren :disappointed: Ik ben zo blij dat ik afgelopen zomer mn haar terug heb laten kleuren naar mn eigen haarkleur! Hoef er wat dat betreft niks meer aan te doen!

Is er iemand die me kan helpen (ik heb de vraag ooit al eerder gesteld)?
Ik heb vaak last van witte schilfers in m’n haar. Zelfs direct na het wassen, zie je ze mooi zitten bovenaan m’n haar, waardoor m’n haar er toch ergens ‘niet verzorgd’ uitziet.
Nu heb ik periodes dat ik vaak jeuk heb aan m’n hoofdhuid, dus gebruik ik sinds een halfjaar enkel nog shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen van Dr. Organic. De jeuk is verminderd, is er soms nog wel maar is een stuk minder. Ik heb wel nog altijd last van schilfers in m’n haar… ik moet maar eens door m’n haar gaan en het valt er al uit, echt kut.
Nu zijn mijn producten van Dr. Organic bijna op en wil ik toch iets anders proberen aangezien mijn probleem nog niet helemaal opgelost is. In het verleden heb ik ook natuurlijke shampoobars gebruikt en dat hielp ook wel voor de jeuk, maar schilfers bleven.
Iemand aanraders?

Ik heb ook heel lang last gehad van schilfers en jeuk en de enige shampoo die bij mij werkt is de Ginger shampoo van The Body Shop!

2 likes

Mijn vriend had hier altijd heel erg veel last van en gebruikt op aanraden van een kapper Wella SP Clear Scalp Shampoo (unisex). Werkt ontzettend goed! Bij gebruik van bijv. Andrélon maar ook Head&Shoulders gaat het direct weer mis. Wellicht werkt het voor jou ook.

1 like

Ik heb de laatste weken iets heel raar. Telkens als ik mijn haar gewassen heb en het opgedroogd is, voelt het alsof de shampoo er niet goed uitgespoeld is. De plukken onderaan lijken aan elkaar te kleven, alsof ik het al weken niet heb gewassen. Ik heb al geprobeerd van shampoo te wisselen, het met koud water te spoelen, etc maar niets lijkt te helpen.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Any magic solution? Ik vind dit zoiets vreemd?

je hebt waarschijnlijk last van product build op. Ik zou je haar wassen met een clarifying shampoo.

Ik heb dit ook heel erg. En vooral sinds ik mn haar geverfd heb, terwijl de verf niet eens op mijn hoofd zit, maar pas ergens halverwege mijn haar :thinking:

Ik kreeg van een collega teershampoo van jacob hooy aangeraden. Heb dat nu 3x gebruikt en de schilfers worden wel minder.

1 like

Eucerin dermocapillaire shampoo tegen droge roos, bij de apotheek te koop. Gebruik die al jaren, had daarvoor ook last van een droge schilferende hoofdhuid

2 likes

:raised_hands:t4: Ahhh thanks! Heb er meteen eentje besteld!

1 like

Eind februari heb ik een pixie cut genomen… Niet echt het goede moment voor een kapsel dat niet makkelijk zelf te onderhouden is. De kapper had het echt mooi opgeschoren van de achterkant en mooi geknipt rondom mijn oren. Nu begint het best wel uit te groeien. Gelukkig heb ik wel krullen dus als het rommelig wordt valt het niet echt op.