Haar/ kapsel topic #1

Ik heb geverfd én geknipt en ben zo happy! Zoveel leuker om in de spiegel te kijken nu.

Before + after

(Kleurverschil is vrij subtiel, maar in het echt zie je het wel wat beter, vooral in de zon. Het is iets roder en ook iets ‘goudkleuriger’ versus assig/‘groenig’, of hoe zeg je dat. Maar volgende keer pak ik denk ik nét 1 tintje donkerder ga ik voor een mahonieglansje.)

Bonusfoto van uitgeborsteld Hermione-haar voordat ik ging knippen

21 likes

ah wat leuk je haar zo!

ik moest ook echt naar de kapper, dus ik had vier weken geleden een afspraak, alleen mijn kappersschool sloot toen al zijn deuren, wat heel begrijpelijk is. Nu heb ik alleen echt een vogelnest op min hoofd. Zelf knippen durf ik toch niet zo goed. Gelukkig is er toch niemand die het ziet.

1 like

Mooi geknipt, het ziet er heel leuk uit!

1 like

Weet iemand of ik oxycreme/waterstofperoxide van een ander merk kan mengen met Viba verf? Of dat je überhaupt merken onderling kunt mengen? Ik vond nog een tube verf in de kast, alleen heb ik de peroxide van hetzelfde merk niet meer, maar wel nog een halve fles (dezelfde sterkte) van een ander merk.

@Rozecoupeschaar weet jij dit misschien?

Is dat gewoon om het zo even te noemen kappers verf en kappers oxidatie? Alleen dan van twee verschillende merken? Dat kan gewoon! Doe ik thuis ook altijd. (Wel gewoon goede verf maar de goedkoopste waterstofperoxide die ze bij de groothandel hebben :+1:t3:)

1 like

Ja klopt, mijn beschrijving was niet de beste haha. Maar super! Dan ga ik deze gewoon opmaken. Zag dat de oxidatie die bij dit merk hoort online ook is uitverkocht dus dat scheelt weer wachten. Dankjewel voor het snelle antwoord!

1 like

Iemand tips tegen beschadigd haar door het blonderen? Zoals een bepaald masker of iets. Ik las ook iets over olaplex 3, heeft dit zin als je 1&2 niet heb gehad? Iemand hier ervaringen mee?

Je kan 3 gewoon gebruiken zonder 1 en 2. Ik vind het heel goed werken voor beschadigd haar. Je kunt hem 10 min in laten werken of langer voor beschadigd haar. Ik heb geen beschadigd haar maar laat hem vaak de hele avond zitten. Mijn haar wordt er heel zacht van.

Een olijfolie masker! (Of heb ik dit de vorige keer ook op jou geantwoord

1 like

Mijn haar wordt hoe langer het wordt steeds dunner. Als ik een vlecht maak is het sowieso maar een heel dun vlechtje, maar het einde bestaat echt uit een paar dunne sprietjes. Heeft iemand tips hoe dit te voorkomen, of te verbergen zolang we niet naar de kapper kunnen? Heb dit trouwens altijd zodra het voorbij mijn schouders begint te groeien, terwijl ik graag lang haar wil

Oh dankjewel! Dan ga ik die maar eens aanschaffen :blush:

1 like

Wouw wat stoer, staat je goed!

Wat gaaf, staat je echt heel goed!

Ik heb zelf mijn haar geknipt, en het is best redelijk gelukt, als dit voorbij is ga ik alsnog natuurlijk wel een afspraak bij de kapper maken om het echt netjes te laten doen, maar voor nu voelt het zoveel fijner zonder die compleet dooie eindjes.

Ja, het klitte ook als een malle onderaan, was echt niets meer aan te redden… Kan nu weer mijn handen door mijn haar halen zonder te blijven hangen, erg fijn. Heb nog even gedacht een zijkant er weer eens af te halen, maar (nog) niet gedaan. Misschien als deze hele situatie nog veel langer duurt :grin:

Wat vet!!!

Ik heb extensions (matten) en ik ben nu al een paar uur bezig ze zelf er uit te halen met een knijptang, wat een frustratie waarom ben ik niet gegaan toen het nog kon, gewoon echt niet bij stil gestaan :roll_eyes: ik heb na 2 uur pas de kleinste er uit en ik heb er dus nog 3 die veel breder zijn :astonished:

Thanks, ik ben in totaal 5 uur bezig geweest (mijn kapster doet het in 1 uur).
Het ging wel steeds sneller maar pff mij geduld was wel echt op.
Ik heb ongetwijfeld mijn eigen haar meer afgebroken en beschadigd, maar ben nu wel opgelucht dat ze er uit zijn (mijn hoofd voelt nu zo licht haha). Ik ga het wel missen ook omdat ik niet weet voor hoe lang :unamused:
Ik hoop dat zij ze snel weer terug kan zetten, dat zou namelijk betekenen dat de kapsalons weer open zijn :hugs:

Ik ben al anderhalf jaar lang niet naar de kapper geweest (true story). En nu kan ik aan niks anders meer denken dan naar de kapper gaan voor een nieuwe coupe hahah. Normaal knip/kleur ik zelf maar ik wil weer eens blonder en dat durf ik zelf niet aan. Maar ik zit nu echt: mens, je hebt anderhalf jaar de kapper niet nodig gehad en nu moetmoetmoetmoet het ineens? Ik kijk er wel helemaal naar uit al

1 like

Ik heb echt precies hetzelfde! Al ben ik in december nog naar de kapper geweest, maar ik wil dus ook de hele tijd naar de kapper nu het niet kan terwijl ik dus ook de hele tijd denk ‘je bent in de afgelopen 5 jaar misschien 3x naar de kapper geweest, dus dit kan ook nog wel even wachten’. Heb ook al allemaal ideeën en ik kijk er zo naar uit!

Ik wil heel graag weer heel veel donkerder en dan met een balayage, maar twijfel of ik dat deze zomer al ga doen of dat ik dat nog even uitstel tot de winter. En ik twijfel mega erg over de lengte. Ben in december toen heel stuk korter gegaan naar iets onder m’n schouder. Twijfel of ik dat weer ga doen of dat ik het toch weer ga laten groeien. Misschien toch maar goed dat ik nog even de tijd heb om na te denken… :sweat_smile:

1 like

hahah ja zo dom. Ik ben begin 2018 van lang bruin (mijn natuurlijke kleur) naar net boven de schouders blondblond gegaan (en daarna alle kleuren van de regenboog). Door dat blonderen was mijn haar doods dus ik dacht: dit nooit meer (who am i fooling). Wat jij zegt over de lengte; ik weet wel dat ik nooit meer zo ‘kort’ ga als toen want dan vind ik het leuk voor 1 week en dan denk ik: ja langer vind ik toch mooier bij mezelf. Ik ga denk ik ook voor balayage maar dan dus blond. Ik zou gewoon gaan wanneer de kappers weer open zijn, ga ik ook doen hahah

1 like