Haar/ kapsel topic #1

Mijn haar wordt hoe langer het wordt steeds dunner. Als ik een vlecht maak is het sowieso maar een heel dun vlechtje, maar het einde bestaat echt uit een paar dunne sprietjes. Heeft iemand tips hoe dit te voorkomen, of te verbergen zolang we niet naar de kapper kunnen? Heb dit trouwens altijd zodra het voorbij mijn schouders begint te groeien, terwijl ik graag lang haar wil

Oh dankjewel! Dan ga ik die maar eens aanschaffen :blush:

1 like

Wouw wat stoer, staat je goed!

Wat gaaf, staat je echt heel goed!

Ik heb zelf mijn haar geknipt, en het is best redelijk gelukt, als dit voorbij is ga ik alsnog natuurlijk wel een afspraak bij de kapper maken om het echt netjes te laten doen, maar voor nu voelt het zoveel fijner zonder die compleet dooie eindjes.

Ja, het klitte ook als een malle onderaan, was echt niets meer aan te redden
 Kan nu weer mijn handen door mijn haar halen zonder te blijven hangen, erg fijn. Heb nog even gedacht een zijkant er weer eens af te halen, maar (nog) niet gedaan. Misschien als deze hele situatie nog veel langer duurt :grin:

Wat vet!!!

Ik heb extensions (matten) en ik ben nu al een paar uur bezig ze zelf er uit te halen met een knijptang, wat een frustratie waarom ben ik niet gegaan toen het nog kon, gewoon echt niet bij stil gestaan :roll_eyes: ik heb na 2 uur pas de kleinste er uit en ik heb er dus nog 3 die veel breder zijn :astonished:

Thanks, ik ben in totaal 5 uur bezig geweest (mijn kapster doet het in 1 uur).
Het ging wel steeds sneller maar pff mij geduld was wel echt op.
Ik heb ongetwijfeld mijn eigen haar meer afgebroken en beschadigd, maar ben nu wel opgelucht dat ze er uit zijn (mijn hoofd voelt nu zo licht haha). Ik ga het wel missen ook omdat ik niet weet voor hoe lang :unamused:
Ik hoop dat zij ze snel weer terug kan zetten, dat zou namelijk betekenen dat de kapsalons weer open zijn :hugs:

Ik ben al anderhalf jaar lang niet naar de kapper geweest (true story). En nu kan ik aan niks anders meer denken dan naar de kapper gaan voor een nieuwe coupe hahah. Normaal knip/kleur ik zelf maar ik wil weer eens blonder en dat durf ik zelf niet aan. Maar ik zit nu echt: mens, je hebt anderhalf jaar de kapper niet nodig gehad en nu moetmoetmoetmoet het ineens? Ik kijk er wel helemaal naar uit al

1 like

Ik heb echt precies hetzelfde! Al ben ik in december nog naar de kapper geweest, maar ik wil dus ook de hele tijd naar de kapper nu het niet kan terwijl ik dus ook de hele tijd denk ‘je bent in de afgelopen 5 jaar misschien 3x naar de kapper geweest, dus dit kan ook nog wel even wachten’. Heb ook al allemaal ideeĂ«n en ik kijk er zo naar uit!

Ik wil heel graag weer heel veel donkerder en dan met een balayage, maar twijfel of ik dat deze zomer al ga doen of dat ik dat nog even uitstel tot de winter. En ik twijfel mega erg over de lengte. Ben in december toen heel stuk korter gegaan naar iets onder m’n schouder. Twijfel of ik dat weer ga doen of dat ik het toch weer ga laten groeien. Misschien toch maar goed dat ik nog even de tijd heb om na te denken
 :sweat_smile:

1 like

hahah ja zo dom. Ik ben begin 2018 van lang bruin (mijn natuurlijke kleur) naar net boven de schouders blondblond gegaan (en daarna alle kleuren van de regenboog). Door dat blonderen was mijn haar doods dus ik dacht: dit nooit meer (who am i fooling). Wat jij zegt over de lengte; ik weet wel dat ik nooit meer zo ‘kort’ ga als toen want dan vind ik het leuk voor 1 week en dan denk ik: ja langer vind ik toch mooier bij mezelf. Ik ga denk ik ook voor balayage maar dan dus blond. Ik zou gewoon gaan wanneer de kappers weer open zijn, ga ik ook doen hahah

1 like

Dat herken ik enorm. Ik wilde mijn haar langer laten groeien, dus ben de afgelopen 2 jaar 1x bij de kapper geweest. Dat is inmiddels ook alweer 9 maanden geleden. Ik had voor half april een afspraak gemaakt, die is verplaatst naar halverwege mei (in de hoop dat ze dan weer open kunnen). Wordt het tentamen dat ik begin april zou hebben ook ineens verplaatst naar diezelfde dag. En nu kan ik aan niets anders denken dan dat ik zeer binnenkort naar de kapper MOET en ZAL gaan.

1 like

Ah ja dat herken ik ook wel. Ik vind lang haar echt supermooi, maar op een of andere manier groeit mijn haar gewoon niet mooi lang. Het is redelijk dun, maar wel heel droog. Dus er zijn een soort twee opties hoe het kan zitten: of overduidelijk heel droog en vol met klitten, of heel dun en slap. Het korte vind ik inderdaad leuk voor een week, maar daarna wil ik een staart in met sporten en dat kan dan weer niet. En die tussenlengte die ik nu heb is ook een beetje een twijfelgeval.

En ik zou het liefste zo’n gordijntjespony willen, maar ik vermoed dat de kapster die niet wil gaan knippen helaas haha.

jaaaaaaa ik denk dus ook al tijden aan zo’n pony, maar ik heb best ‘wild’ haar van mezelf en denk dat ik snel uitgekeken raak of het toch niet mooi vind en dan duurt het echt een treurnis voordat het weer aangegroeid is. Maar aan de andere kant; het is maar haar, het is een keer wat anders (en weet niet of je laura brijde kent maar ik vind het bij haar zo leuk staan dat ik dan ook wil). Hoezo wil je kapper het niet knippen denk je?

Jaa ik vind het bij Laura Brijde ook zo tof staan! Vind het vooral ook zo tof omdat je dan dus wel echt meteen heel iets anders hebt, maar wel gewoon je lange haar kan houden.

Nou ik heb ooit 2x een rechte pony gehad en daar was ik binnen een dag klaar mee. Dat was wel als tiener en die kapster wilde het toen eigenlijk niet knippen omdat die pony waarschijnlijk nooit echt zo zou zitten als ik het wilde door m’n haartype. Maar ik wilde het met m’n dwarse pubergedrag zo graag dat ze het uiteindelijk toch heeft geknipt. Nu wilde zij sowieso nooit hele ‘gekke’ dingen doen omdat ze altijd bang was dat ik er spijt van kreeg, maar in dit geval had ze wel gelijk haha. Ik ga tegenwoordig wel bij een andere kapster die echt superfijn is, maar ik ben bang dat zij hetzelfde gaat zeggen. Maar ik ga het wel even vragen nog.

Ergens goed dat je kapster je in ‘bescherming’ neemt maar misschien dat zij hem anders kan knippen ofzo, ik bedoel als je het echt graag een keer wilt proberen. We kunnen er nog even rustig een paar maanden over nadenken gok ik zo :joy:

1 like

Ik had mijn haar geverfd met wecolour en het had wel gepakt op mijn grijze haren, maar al best snel zag je mijn grijze haren gewoon weer. Heeft iemand tips voor haarverf die goed dekt op grijze haren en ook blijft zitten?

Dankjewel! Weet je toevallig waar ik die colour chart makkelijk kan vinden?

Mijn haar is weer behoorlijk warm-geel aan het worden, dus ik ben op zoek naar een nieuwe zilvershampoo. Ik twijfel tussen Fudge en Fanola, welke is het beste? Of heeft iemand aan andere aanrader? Geen BC in ieder geval, daar kan ik niet tegen.

Fudge!