Haar/ kapsel topic #1

Dat herken ik enorm. Ik wilde mijn haar langer laten groeien, dus ben de afgelopen 2 jaar 1x bij de kapper geweest. Dat is inmiddels ook alweer 9 maanden geleden. Ik had voor half april een afspraak gemaakt, die is verplaatst naar halverwege mei (in de hoop dat ze dan weer open kunnen). Wordt het tentamen dat ik begin april zou hebben ook ineens verplaatst naar diezelfde dag. En nu kan ik aan niets anders denken dan dat ik zeer binnenkort naar de kapper MOET en ZAL gaan.

1 like

Ah ja dat herken ik ook wel. Ik vind lang haar echt supermooi, maar op een of andere manier groeit mijn haar gewoon niet mooi lang. Het is redelijk dun, maar wel heel droog. Dus er zijn een soort twee opties hoe het kan zitten: of overduidelijk heel droog en vol met klitten, of heel dun en slap. Het korte vind ik inderdaad leuk voor een week, maar daarna wil ik een staart in met sporten en dat kan dan weer niet. En die tussenlengte die ik nu heb is ook een beetje een twijfelgeval.

En ik zou het liefste zo’n gordijntjespony willen, maar ik vermoed dat de kapster die niet wil gaan knippen helaas haha.

jaaaaaaa ik denk dus ook al tijden aan zo’n pony, maar ik heb best ā€˜wild’ haar van mezelf en denk dat ik snel uitgekeken raak of het toch niet mooi vind en dan duurt het echt een treurnis voordat het weer aangegroeid is. Maar aan de andere kant; het is maar haar, het is een keer wat anders (en weet niet of je laura brijde kent maar ik vind het bij haar zo leuk staan dat ik dan ook wil). Hoezo wil je kapper het niet knippen denk je?

Jaa ik vind het bij Laura Brijde ook zo tof staan! Vind het vooral ook zo tof omdat je dan dus wel echt meteen heel iets anders hebt, maar wel gewoon je lange haar kan houden.

Nou ik heb ooit 2x een rechte pony gehad en daar was ik binnen een dag klaar mee. Dat was wel als tiener en die kapster wilde het toen eigenlijk niet knippen omdat die pony waarschijnlijk nooit echt zo zou zitten als ik het wilde door m’n haartype. Maar ik wilde het met m’n dwarse pubergedrag zo graag dat ze het uiteindelijk toch heeft geknipt. Nu wilde zij sowieso nooit hele ā€˜gekke’ dingen doen omdat ze altijd bang was dat ik er spijt van kreeg, maar in dit geval had ze wel gelijk haha. Ik ga tegenwoordig wel bij een andere kapster die echt superfijn is, maar ik ben bang dat zij hetzelfde gaat zeggen. Maar ik ga het wel even vragen nog.

Ergens goed dat je kapster je in ā€˜bescherming’ neemt maar misschien dat zij hem anders kan knippen ofzo, ik bedoel als je het echt graag een keer wilt proberen. We kunnen er nog even rustig een paar maanden over nadenken gok ik zo :joy:

1 like

Ik had mijn haar geverfd met wecolour en het had wel gepakt op mijn grijze haren, maar al best snel zag je mijn grijze haren gewoon weer. Heeft iemand tips voor haarverf die goed dekt op grijze haren en ook blijft zitten?

Dankjewel! Weet je toevallig waar ik die colour chart makkelijk kan vinden?

Mijn haar is weer behoorlijk warm-geel aan het worden, dus ik ben op zoek naar een nieuwe zilvershampoo. Ik twijfel tussen Fudge en Fanola, welke is het beste? Of heeft iemand aan andere aanrader? Geen BC in ieder geval, daar kan ik niet tegen.

Fudge!

@pastelzwart @Lys bedankt, ik zit niet op Lila haar te wachten dus ik ga voor Fudge!

1 like

Mocht je trouwens nog een keer iets anders willen proberen dan Fudge, de toning drops van urban alchemy vind ik echt een aanrader! Kan je druppels door je shampoo/masker/conditioner doen dus je kan zelf kiezen hoe sterk je hem wilt. Mijn haar is er een stuk koeler door geworden.

3 likes

Dank je, ik ga er eens in duiken!

1 like

Ik heb sinds een week een plekje op mn hoofd, dichtbij mijn oor, dat erg jeukt en waar bij het krabben een stortvloed aan witte schilfers van af komt. Heeft iemand ervaring met hoe ik dit het best kan aanpakken? Mijn haar is verder snel vet.
Heb ook geen idee waar dit aan kan liggen

Thanks! Ga ik zeker eens naar kijken. Kruidvat is nu sowieso geen optie want die is hier gesloten en op kruidvat online is heel veel uitverkocht

Edit: heb het even gegoogled en herken de verpakkingen meteen, dit merk gebruikte mn moeder ook toen ze geen haar meer had toen ze chemotherapie onderging dus is wel erg mild denk ik, heb er iig wel vertrouwen in (heb nl ervaring met enkele zogenaamde apothekersmerken en was ik niet altijd even tevreden over)

Gebruik jij een speciale shampoo of middeltje hiervoor?

Meh ik word echt geeeek van mijn haar. Ik heb het laatst ontkleurd en vervolgens geverfd met de verf die ik al eeuwen gebruik, toen werd het pastelgeel. Aangezien het niet bepaald mijn idee was om er als paaskuiken bij te lopen heb ik het met cheapass verf van de Kruidvat geverfd. Dat pakte goed, maar vervaagde super snel waardoor het weer geel werd. Nu heb ik het net geverfd met kappersverf die ik normaal altijd gebruik (9.1 zeer licht asblond) en nu is het gewoon donker asblond? Wtf joh. Ik wil gewoon weer mijn licht zilver/asblonde haar terug van een paar jaar geleden. Toen lukte het perfect en nu lijkt het wel dat mijn haar gewoon fuck jou denkt

Ja dat laatste ga ik nu ook maar weer doen. Wel raar want een paar jaar geleden gebruikte ik deze kleur verf ook en deed ik die dus ook over geblondeerd (en eerder gekleurd) haar en toen werkte het perfect.
Had nog even foto’s opgezocht van toen en het was toen ook dezelfde licht blonde kleur met nog lichtere lengtes als waarmee ik vandaag ook begon.

Dacht eraan om zelf een soort balayage te zetten omdat ik het nu echt wel erg donker vind, maar of dat zo’n goed idee is weet ik ook niet haha. Straks verkloot ik het helemaal. Zou niet de eerste keer zijn. Al heb ik het de keren hiervoor wel weer gewoon zelf kunnen fixen, maar zal je net zien dat het nu echt misgaat :sweat_smile:

Kon het toch niet laten. Elke keer als ik in de spiegel keek zag het er zo raar uit. Ookal heb ik van mezelf donker haar en verfde ik het vroeger heel wat jaren zwart. Duuus ik heb een bleach wash gedaan (waarna het heel mooi bassie oranje werd) en vervolgens nog een keer geverfd met dezelfde verf en nu is het wel licht en goed. Zit nog een beetje warmte in en het zou op zich nog best iets lichter mogen maar dat komt met zilvershampoo en de zon vast wel goed. Schrik in ieder geval een stuk minder van mijn spiegelbeeld nu haha

1 like

Het gaat hier vaak over haarverf, dus misschien kan iemand me helpen. Ik verf mijn wenkbrauwen met een mix van poeder en vloeistof, maar nu gaat de vloeistof harder dan het poeder. Die vloeistof kan ik niet apart bestellen van hetzelfde merk, maar maakt het merk uit om hetzelfde resultaat te krijgen? Op het flesje staat: Developer (Oxidant) 3% (10 vol) Is daar een goed alternatief voor dat ik ergens los kan bestellen?

1 like

Voor Refectocil hebben ze de developer in ieder geval wel los. Deze:

Maar dat meng je normaal met een tubetje vloeibare verf net zoals haarverf. Maargoed de developer is qua percentage wel hetzelfde als deze. Heb je niet toevallig het merk van de poeder die jij gebruikt?