Haar/ kapsel topic #1

@pastelzwart @Lys bedankt, ik zit niet op Lila haar te wachten dus ik ga voor Fudge!

1 like

Mocht je trouwens nog een keer iets anders willen proberen dan Fudge, de toning drops van urban alchemy vind ik echt een aanrader! Kan je druppels door je shampoo/masker/conditioner doen dus je kan zelf kiezen hoe sterk je hem wilt. Mijn haar is er een stuk koeler door geworden.

3 likes

Dank je, ik ga er eens in duiken!

1 like

Ik heb sinds een week een plekje op mn hoofd, dichtbij mijn oor, dat erg jeukt en waar bij het krabben een stortvloed aan witte schilfers van af komt. Heeft iemand ervaring met hoe ik dit het best kan aanpakken? Mijn haar is verder snel vet.
Heb ook geen idee waar dit aan kan liggen

Thanks! Ga ik zeker eens naar kijken. Kruidvat is nu sowieso geen optie want die is hier gesloten en op kruidvat online is heel veel uitverkocht

Edit: heb het even gegoogled en herken de verpakkingen meteen, dit merk gebruikte mn moeder ook toen ze geen haar meer had toen ze chemotherapie onderging dus is wel erg mild denk ik, heb er iig wel vertrouwen in (heb nl ervaring met enkele zogenaamde apothekersmerken en was ik niet altijd even tevreden over)

Gebruik jij een speciale shampoo of middeltje hiervoor?

Meh ik word echt geeeek van mijn haar. Ik heb het laatst ontkleurd en vervolgens geverfd met de verf die ik al eeuwen gebruik, toen werd het pastelgeel. Aangezien het niet bepaald mijn idee was om er als paaskuiken bij te lopen heb ik het met cheapass verf van de Kruidvat geverfd. Dat pakte goed, maar vervaagde super snel waardoor het weer geel werd. Nu heb ik het net geverfd met kappersverf die ik normaal altijd gebruik (9.1 zeer licht asblond) en nu is het gewoon donker asblond? Wtf joh. Ik wil gewoon weer mijn licht zilver/asblonde haar terug van een paar jaar geleden. Toen lukte het perfect en nu lijkt het wel dat mijn haar gewoon fuck jou denkt

Ja dat laatste ga ik nu ook maar weer doen. Wel raar want een paar jaar geleden gebruikte ik deze kleur verf ook en deed ik die dus ook over geblondeerd (en eerder gekleurd) haar en toen werkte het perfect.
Had nog even foto’s opgezocht van toen en het was toen ook dezelfde licht blonde kleur met nog lichtere lengtes als waarmee ik vandaag ook begon.

Dacht eraan om zelf een soort balayage te zetten omdat ik het nu echt wel erg donker vind, maar of dat zo’n goed idee is weet ik ook niet haha. Straks verkloot ik het helemaal. Zou niet de eerste keer zijn. Al heb ik het de keren hiervoor wel weer gewoon zelf kunnen fixen, maar zal je net zien dat het nu echt misgaat :sweat_smile:

Kon het toch niet laten. Elke keer als ik in de spiegel keek zag het er zo raar uit. Ookal heb ik van mezelf donker haar en verfde ik het vroeger heel wat jaren zwart. Duuus ik heb een bleach wash gedaan (waarna het heel mooi bassie oranje werd) en vervolgens nog een keer geverfd met dezelfde verf en nu is het wel licht en goed. Zit nog een beetje warmte in en het zou op zich nog best iets lichter mogen maar dat komt met zilvershampoo en de zon vast wel goed. Schrik in ieder geval een stuk minder van mijn spiegelbeeld nu haha

1 like

Het gaat hier vaak over haarverf, dus misschien kan iemand me helpen. Ik verf mijn wenkbrauwen met een mix van poeder en vloeistof, maar nu gaat de vloeistof harder dan het poeder. Die vloeistof kan ik niet apart bestellen van hetzelfde merk, maar maakt het merk uit om hetzelfde resultaat te krijgen? Op het flesje staat: Developer (Oxidant) 3% (10 vol) Is daar een goed alternatief voor dat ik ergens los kan bestellen?

1 like

Voor Refectocil hebben ze de developer in ieder geval wel los. Deze:

Maar dat meng je normaal met een tubetje vloeibare verf net zoals haarverf. Maargoed de developer is qua percentage wel hetzelfde als deze. Heb je niet toevallig het merk van de poeder die jij gebruikt?

Die kit (poeder, vloeistof, accessoires) is van Godefroy. De ingrediënten staan niet op het flesje, maar ik ga even zoeken of het overeenkomt met die jij noemt.

Dit zijn de ingrediënten van de developer van Godefroy:

Developer (Oxidant) - Water (Aqua), Hydrogen Peroxide, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Diethylenetriamine Pentamethylene Phosphonic Acid, Mineral Oil (Paraffinum Liquidum), Acrylamide/sodium Acrylate Copolymer, Trideceth-6, Phosphoric Acid Color Capsules - Magnesium Carbonate, Sodium Sulfate, p-Phenylenediamine, Sodium Lauryl Sulfate, Sodium Carbonate, Sodium Sulfite, Resorcinol, o-Aminophernol, Hydroqinone.

En deze zijn van de Refectocil

Aqua, Hydrogen Peroxide, Triethanolamine, Phosphoric Acid, C12-13 Pareth-9.

Niet helemaal hetzelfde dus. Maar er zijn wel meerdere soorten van refectocil te koop en ook andere merken dus wellicht zit daar er eentje tussen die wel meer overeenkomt

1 like

Ik ga even zoeken, dankjewel in ieder geval!

Ik verveel me en de onderkant van mijn haar moet er toch af als de kappers weer open gaan. Dus wil ik de onderkant een kleurtje verven, alleen heb ik het donkerbruin geverfd (mijn eigen haar is lichtbruin). Hoe kan ik het nu het beste lichter maken om het een kleurtje te verven? Moet ik het dan ontkleuren, en zo ja, met wat?

Nee ik heb het nog nooit geblondeerd, op wat blondspray in mijn tiener jaren na. Ik wil paars/roze/blauwachtig.

Super, bedankt voor het opzoeken van de producten! Is 6% waterstofperoxide dan voldoende om het op te lichten?

Oke, ik ga het met de 6% procent proberen! Mocht het niet lukken, heb ik genoeg sjaaltjes e.d om in mijn haar te dragen.

2 weken geleden heb ik een midden asblonde tint over mijn haar gedaan, dit had onwijs mooi gepakt en ik was er super blij mee. Het was permanente verf.
Nu 2 weken later is alles er zo goed als uit en ben ik weer bij mijn gehele lichtblonde kleur.
Ik was mijn haar 1 a 2 keer per week met hele milde shampoos zonder sls en parabenen. Daarnaast kom ik echt niet veel buiten dus vraag ik mij af of dit door de zon zou komen.

Hoe kan dit en hoe behoudt ik mijn kleur langer? Ik heb de fanola no yellow shampoo die echt top is om alles assig te krijgen, maar die gebruik ik het liefst zo min mogelijk ivm de sls er in.

Hebben hier mensen ervaring met haarzeep?

Ik had het eerder geprobeerd, maar zonder succes. Dus wilde nu weer een nieuwe poging wagen. Ik spoel het best lang uit, maar het lijkt alsof er gewoon vettigheid in mn haar blijft zitten? Het is echt best smerig als ik zie wat er op mn plastic haarborstel terecht komt als ik mn haar borstel als het droog is.

De vorige keer heb ik ook een aantal keer geprobeerd het extra na te spoelen met appelazijn maar dat werd helemaal smerig en bleef stinken.

Dus nu twijfel ik een beetje of ik moet doorzetten of dat ik maar gewoon moet accepteren dat dit niet geschikt is voor mijn haar :woman_shrugging:t2: