Haar/ kapsel topic #1

Die kit (poeder, vloeistof, accessoires) is van Godefroy. De ingrediënten staan niet op het flesje, maar ik ga even zoeken of het overeenkomt met die jij noemt.

Dit zijn de ingrediënten van de developer van Godefroy:

Developer (Oxidant) - Water (Aqua), Hydrogen Peroxide, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Diethylenetriamine Pentamethylene Phosphonic Acid, Mineral Oil (Paraffinum Liquidum), Acrylamide/sodium Acrylate Copolymer, Trideceth-6, Phosphoric Acid Color Capsules - Magnesium Carbonate, Sodium Sulfate, p-Phenylenediamine, Sodium Lauryl Sulfate, Sodium Carbonate, Sodium Sulfite, Resorcinol, o-Aminophernol, Hydroqinone.

En deze zijn van de Refectocil

Aqua, Hydrogen Peroxide, Triethanolamine, Phosphoric Acid, C12-13 Pareth-9.

Niet helemaal hetzelfde dus. Maar er zijn wel meerdere soorten van refectocil te koop en ook andere merken dus wellicht zit daar er eentje tussen die wel meer overeenkomt

1 like

Ik ga even zoeken, dankjewel in ieder geval!

Ik verveel me en de onderkant van mijn haar moet er toch af als de kappers weer open gaan. Dus wil ik de onderkant een kleurtje verven, alleen heb ik het donkerbruin geverfd (mijn eigen haar is lichtbruin). Hoe kan ik het nu het beste lichter maken om het een kleurtje te verven? Moet ik het dan ontkleuren, en zo ja, met wat?

Nee ik heb het nog nooit geblondeerd, op wat blondspray in mijn tiener jaren na. Ik wil paars/roze/blauwachtig.

Super, bedankt voor het opzoeken van de producten! Is 6% waterstofperoxide dan voldoende om het op te lichten?

Oke, ik ga het met de 6% procent proberen! Mocht het niet lukken, heb ik genoeg sjaaltjes e.d om in mijn haar te dragen.

2 weken geleden heb ik een midden asblonde tint over mijn haar gedaan, dit had onwijs mooi gepakt en ik was er super blij mee. Het was permanente verf.
Nu 2 weken later is alles er zo goed als uit en ben ik weer bij mijn gehele lichtblonde kleur.
Ik was mijn haar 1 a 2 keer per week met hele milde shampoos zonder sls en parabenen. Daarnaast kom ik echt niet veel buiten dus vraag ik mij af of dit door de zon zou komen.

Hoe kan dit en hoe behoudt ik mijn kleur langer? Ik heb de fanola no yellow shampoo die echt top is om alles assig te krijgen, maar die gebruik ik het liefst zo min mogelijk ivm de sls er in.

Hebben hier mensen ervaring met haarzeep?

Ik had het eerder geprobeerd, maar zonder succes. Dus wilde nu weer een nieuwe poging wagen. Ik spoel het best lang uit, maar het lijkt alsof er gewoon vettigheid in mn haar blijft zitten? Het is echt best smerig als ik zie wat er op mn plastic haarborstel terecht komt als ik mn haar borstel als het droog is.

De vorige keer heb ik ook een aantal keer geprobeerd het extra na te spoelen met appelazijn maar dat werd helemaal smerig en bleef stinken.

Dus nu twijfel ik een beetje of ik moet doorzetten of dat ik maar gewoon moet accepteren dat dit niet geschikt is voor mijn haar :woman_shrugging:t2:

Ik heb dit ook twee keer gehad, heb van mezelf blond haar en ik had het een beetje bruin/assig laten kleuren bij de kapsalon. Na een week was mijn haar weer helemaal blond, toen ben ik terug gegaan naar de salon en hebben ze het kosteloos opnieuw gedaan, maar met een week was het er weer helemaal uit. Ik heb toen maar geaccepteerd dat die kleur kennelijk niet pakt op mijn haar, de kapsalon had ook geen idee waar het aan kon liggen.

1 like

Welke gebruik je nu? Ik wil ook overstappen en ben nog bezig met er eentje uitzoeken. Ik lees overal dat het een paar weken duurt voordat je haar gewend is aan een shampoo zonder alle rotzooi.

Je moet ook even letten op het verschil tussen solid shampoo en haarzeep; dat kan wel veel uitmaken namelijk @littlenumbers. En niet alle shampoos en haarzepen in vaste vorm zijn vrij van sulfaten, siliconen etc. Ik ben zelf niet zo’n fan van haarzeep (check de ingredienten of er verzeepte oliën inzitten, of iets met saponified ervoor), die hebben namelijk vaak een hoge ph-waarde van 8 a 9 terwijl dat eigenlijk te hoog is voor je haar en je haar daarvan uitdroogt oa. Vandaar dat het soms zo stroef wordt ervan. Ik weet natuurlijk niet precies wat je hebt maar als je issues hebt zou ik niet zozeer de vorm van de shampoo direct afschrijven maar meer letten op de ingredienten die erin zitten.

1 like

ja het wordt idd wel een beetje stroef, maar er blijft ook allerlei vettigheid achter in mn haar. Alsof ik het niet goed uitgespoeld heb en er zeepresten in zitten ofzo? Terwijl ik het een stuk langer heb uitgespoeld dan normale shampoo.

Het is deze @Parasol https://www.zeeplokaal.nl/product/maca-grapefruit-haarzeep/?v=796834e7a283
(Ik dacht dat een andere forummer wel goede ervaringen had met deze of de andere variant die ze verkopen.)

Ingrediënten zijn dit:
Verzeepte kokosolie*, verzeepte castorolie, verzeepte zoete amandelolie, verzeepte Shea boter*, water, maca wortel en etherische grapefruit olie

Een hoop verzeepte dingen dus haha.
Heb met andere shampoobars wel betere ervaringen gehad, maar die van lush schijnen ook weer niet zo goed te zijn las ik, dus dat wordt denk ik nog maar even verder zoeken.

Ik kijk nu naar Happy Soaps en Helemaal Shea. Helemaal Shea heeft ook conditioner, Happy Soaps is daar nog mee bezig. Ik ga binnenkort gewoon maar eens proberen

Happy soaps had een vriendin van mij het idd ook over, daar ga ik ook eens naar kijken. Conditioner lijkt me ook wel fijn, hoewel ik dat niet standaard gebruik

Ik heb eíndelijk een krultang gevonden, waarbij mijn krullen blijven zitten :scream:!! Na 31 jaar met steil haar en heeeeeeel veel pogingen tot krullen maken, om vervolgens binnen een halfuur alweer uitgezakt te zijn, is dit even een moment hoor. Moest het even kwijt haha.

Het is de Remington Keratin protect, mocht iemand ook dit probleem hebben.

Oh en mijn zoontje van 2 zei: mama slingers in haren :joy:

10 likes

Ik heb shampoo bars van Ethique, te koop bij Holland&Barrett. Ben er zelf heel tevreden over, zelfs over de conditioner.

Heeft iemand hier tips voor een mooie, bruine kleurspoeling die niet te donker is? Ik heb een color remover gebruikt, en wil het nu wat egaler qua kleur maken.

Nu het hier toch over shampoo bars gaat, heeft iemand ervaring met de shampoo bars van Werfzeep? Dit merk verkoopt kruidenshampoo en honingshampoo. Zie hier bijvoorbeeld: https://www.werfzeep.nl/nl/honingshampoo.html

Ik heb zelf nul verstand van wat ‘goede’ shampoo is. En dit klinkt allemaal reuze groen en verantwoord enzo, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of de ingrediënten die erin zitten oké zijn? Ze staan onderaan de pagina maar in alle eerlijkheid zegt me dat niet heel veel.

Edit: ik lees nu hierboven dat ‘verzeepte’ ingrediënten niet supergoed zijn en dat zit hier ook in. Waarschijnlijk is dit ook niet zo’n topproduct dus.

Ik heb de kruidenshampoo van werfzeep gebruikt en vind hem prima! Ik las hier ook dat verzeepte oliën niet goed zouden zijn, maar ik heb er weinig last van.