Haar/ kapsel topic #1

Ik heb de kruidenshampoo van werfzeep gebruikt en vind hem prima! Ik las hier ook dat verzeepte oliën niet goed zouden zijn, maar ik heb er weinig last van.

Omdat het op MyProtein in de aanbieding was voor €1,80 (waar nog 10% korting op kwam) voor 250 gram, heb ik vorig weekend in een opwelling MSM-poeder besteld, wat nu binnen is. Ik ben er altijd heel benieuwd naar geweest, dus ondanks ik korter haar eigenlijk veel mooier vind, wil ik het proberen - het is toch niet alsof ik de komende tijd bij de kapper terecht kan. :sweat_smile: Zit hier iemand die het nog gebruikt, en zoja: hoe en hoeveel neem jij ervan in?

Ik heb ook flink last gehad van haaruitval (verder geen andere problemen met het haar) en ik ben Kerastase Genesis gaan gebruiken. Echt geweldig en m’n haaruitval is echt een stuk minder. Niet goedkoop maar m’n haar ziet er zoveel beter uit!

Ah goed om te horen! Wat gebruikte jij toen als conditioner? Ik las op hun website dat je daarvoor appelazijn kunt gebruiken. Heb jij daar toevallig ervaring mee?

oohh dames help!

Ik heb krullend/golvend haar. Ik was mijn haar meestal 2x per week. Ging altijd goed, maar nu heb ik de laatste tijd (eigenlijk sinds november) dat he tbij mijn kruin heel vettig is, zelfs als ik het was. Ik spoel het ook echt goed uit want had dat als tip gehad van ja waarschijnlijk spoel je niet goed genoeg uit, dus ben daar extra aandacht aan gaan besteden.
Ik heb verschillende shampoo’s van L’anza geprobeerd. Nu las ik dat ik waarschijnlijk een goedkopere shampoo moest gebruiken zonder siliconen. Nou heb ik gister bij de etos van nature box een shampoo gekocht en daar mijn haar mee gewassen, maar nog steeds heb ik bij mijn kruin een aantal van die brede plukken aan de achterkant die heel plakkerig zijn. Het klinkt heel rar, maar de kullen zijn soort van aan elkaar vast geplakt en voelen heel vettig aan.

De rest van mijn haar is totaal niet zo, wat kan ik hier tegen doen?
Ik heb hier voor november nooit last van gehad, maar nu kom ik er niet vanaf. Ik heb van alles geprobeerd, ook uitgespoeld met appel azijn.

Ik ben nu echt de wanhoop nabij, waar komt dit door en hoe kom hier vanaf?

Nee dat heb ik nog nooit gebruikt, ik ben niet zo merk trouw, ik heb een conditioner van Sukin met hydratie en een kokosboost masker van andrelon die beiden ok zijn (ben er niet helemaal wild van, maar vind beide ok)

Heel gek hoor, maar als ik dit wel eens heb spoel ik mijn haar met head and shoulders. Dan gaat het bij mij weg en kan ik weer mijn normale shampoo gebruiken.

Gewoon de normale head en shoulders anti roos, of gebruik je daar een speciale voor?

Gewoon normale.

Hoe is het bij jou nu? Ik heb dit dus ook en ook een clarifying shampoo geprobeerd maar helaas nog geen resultaat. Ik ga de tip van @Broodrooster nu proberen met head en shoulders shampoo.

Ah wat jammer dat het nog niet gewerkt heeft bij jou. Ik heb deze shampoo gekocht en na 2 keer wassen was mijn haar weer zoals eerst, zonder dat zware klitterige gevoel. Welke shampoo had je geprobeerd?

https://www.haarshop.nl/product/loreal-serie-expert-pure-resource-shampoo

Ik zal normaal niet snel een Lush-shampoo adviseren want ik bind de meeste te agressief en te geparfumeerd, maar deze is erg fijn om even alle troep uit je haar te halen:

Ik kreeg mn haar ook niet meer mooi glad, heel klitterig en zwaar, ik heb het 1 keer even goed met deze gewassen en mn haar was zo veel lichter en luchtiger! Ik gebruik hm nu eens per 2 weken om mn haar even weer goed schoon te maken, zodat echt alle overtollige conditioner en andere troep er echt uit is.

1 like

Ik gebruikte vroeger wel eens dit spul van guhl voor her en der wat blonde accenten. Het is niet meer te koop en ik wilde weer wat blonde plukjes. Is er een goed alternatief voor? Een pakje verf vind ik zonde om te kopen, omdat ik maar een klein beetje wil gebruiken.

1 like

Deze mis ik ook nog steeds! Vorig jaar had ik dezelfde vraag gesteld hier op het forum en toen heeft iemand me deze aangeraden:

Voor mijn gevoel was die van Guhl wel beter, maar deze licht ook op. Toevallig heb ik het vanochtend gebruikt om mijn punten lichter te maken!

2 likes

Top! Dankjewel, dan ga ik die ook zoeken. Ik had wel met die van guhl dat m’n haar heel droog werd als ik te veel gebruikte. Heb je dat met deze ook?

Ja, helaas wordt het wel wat droger. Voor mijn gevoel wel minder dan na die van Guhl. Ik denk dat deze gewoon milder is. Maar met een goed masker valt er wel veel te redden. Ik weet niet precies hoe jij het gebruikt, maar ik doe de spray op handdoekdroog haar en laat het dan een paar uur zitten. Een uur voordat ik het wil uitspoelen, doe ik een haarmasker in de punten die ik heb opgelicht en dan valt de schade heel erg mee.

Ik heb deze laatst ook nog gezocht online, inderdaad nergens meer te vinden. Deze was zo fijn!

Ik gebruik nu ook zo’n spray maar dan van Schwarzkopf. Ga de volgende keer die van John Frieda proberen, ben benieuwd.

Oh dat is slim! Ik spoelde die van Guhl eigenlijk nooit uit. Deed het altijd als ik savonds m’n haar had gewassen erin en dan werd ik wakker met blonde plukjes haha.

@ClaireCharlotte Ja, echt jammer. Bij het googlen stond ‘guhl oplichtend alternatief’ ook bovenaan :joy: We zijn niet de enige die het erg missen haha

2 likes

Mijn haar wordt echt mega mega snel vet. Ik was(te) het normaal gesproken het liefste elke dag, omdat het op dag 2 al vet is. Nu ivm Corona werk ik veel thuis dus ben ik aan het proberen om er steeds meer dagen tussen te laten zitten. Maar ik heb het idee dat er gewoon niks verandert. Ik ben nu 5 weken bezig en probeer het om de 3 a 4 dagen te wassen. Die laatste twee dagen durf ik dan echt het huis niet uit want mn haar glimt gewoon van vetheid. Als ik het omhoog zou borstelen blijft het gewoon staan zeg maar :sweat_smile:. Zou dat nog te kort zijn om resultaat te zien? Of heeft het gewoon geen nut wat ik aan het doen ben en moet ik accepteren dat ik nou eenmaal snel vet haar heb?
Ik gebruik trouwens shampoo en (weinig) conditioner van dr organic, dus vrij natuurlijk en geen SLS enzo.

Ik heb het zelfde en ik heb besloten maar gewoon elke dag te blijven wassen (soms dit er 1,5 dag tussen ivm ochtend/avond douchen). Er wordt altijd gezegd dat je niet zo vaak je haar moet wassen, maar als ik bij de kapper kom krijg ik altijd heel veel complimenten over m’n haar. Als ik dan zeg dat ik elke dag was, zijn ze altijd verbaasd. Maar als elke dag wassen goed gaat, waarom dan anders doen omdat het moet?