Haar/ kapsel topic #1

Ja ik heb hetzelfde @Electric, mijn haar wordt altijd een beetje viezig van droogshampoo en het scheelt qua vetheid wel iets, maar niet veel.

@Canvastas vervelend dat jij er ook last van hebt en dat het dus niet schijnt te helpen om het minder te wassen. Vanaf januari bezig zijn is ook echt al lang!

@Stoofpeertje ja daar heb je gelijk in. Ik ga denk ik nog heel even door met dit uitproberen en als het niet werkt gewoon maar weer vaak wassen. Met zo’n vette kop de straat op is ook niks…

Ik weet niet welke haarkleur jullie hebben maar ik gebruik dus gewoon talkpoeder in mijn haar ipv droogshampoo… ik was het zo zat om iedere keer 6 euro uit te geven aan zo’n bus die het soms na 3 keer gebruiken al niet meer echt deed. En talkpoeder ‘absorbeert’ het vet ook heel goed alleen je krijgt er geen volume van oid.

2 likes

Ik heb best donker haar, dus ik vrees dat dat geen succes wordt :sweat_smile:

1 like

Maïzena gemixed met cacaopoeder, een tip van zero waste websites. Heb zelf wel eens alleen maïzena gebruikt, werkte prima.

4 likes

Maarrr… waarom wil je het zo weinig wassen? Talgaanmaak heeft meerdere redenen en te veel/heftig wassen kan er één van zijn, maar het kan ook gewoon dat jouw hoofdhuid sneller vet wordt dan dat van anderen. Elke dag wassen is misschien een beetje overdreven en niet prettig voor de gezondheid van je hoofdhuid en haar, maar om de dag kan prima, hoor! Misschien kun je een normale shampoo en een mildere shampoo (cowash, low poo of shampoo zonder sulfaten) om en om gebruiken, als je de te uitdrogende werking van shampoo wilt beperken.

Droogshampoo is heel fijn qua werking, maar niet zo top voor je hoofdhuid, dus zou ik niet consistent gebruiken met de gezondheid van je hoofdhuid en haar als doel! Je hoofdhuid dient schoon (niet ontvet of geschrobt, maar gewoon vrij van overtollig vet en andere stroeve shit zoals droogshampoo) te zijn om z’n werk optimaal te kunnen uitvoeren.

2 likes

Omdat het me niet goed voor mn haar lijkt om het elke dag te wassen. Daarbij lijkt het me ook wel lekker als ik niet elke dag mn haar hoef te wassen, het kost ook best veel tijd enzo!
Droogshampoo gebruik ik niet of nauwelijks hoor. Ik reageerde alleen op advies van anderen omtrent droogshampoo. Ik vind droogshampoo niet fijn om te gebruiken dus het is voor mij geen oplossing om dat te gebruiken.

Ahh okee! Ik heb die conditioner van Sukin toevallig net gekocht haha, ben benieuwd.

Nu de kappers dicht zijn en Youtube inmiddels vol staat met tutorials wil ik toch eens gaan proberen mijn eigen haar te highlighten. Kom er alleen niet achter waarmee ik dat het best kan doen. Pakje blondeer uit de drogisterij ? Of moet ik echt professioneel spul hebben om dat mooi te krijgen ? En wat dan ? Meeste Youtube-filmpjes zijn met Amerikaanse producten en de Nederlandse filmpjes zijn niet helemaal het resultaat wat ik zoek :innocent: Iemand een idee ?

Je hebt nodig: blondeerpoeder, kappersfolie, 6,3 of 9% peroxide en dan een toner of een goede zilvershampoo.

Mijn hoofdhuid is momenteel een ramp. Heel veel schilfers die snel tot kleine wondjes leiden en ik heb helaas de zeer slechte gewoonte eraan te krabben waardoor het erger en erger wordt. Heeft iemand tips voor een shampoo? Ideaal zou natuurlijk zijn dat het ook de schilfers vermindert, maar het belangrijkst is dat het mild is voor de wondjes. Liefst zo ecologisch mogelijk. Ik heb er al een aantal geprobeerd (dr. Organic, Petal fresh), maar ze doen allemaal niet zo veel.

Nog niet van gehoord! Dewelke bedoel je juist?

1 like

Zarqa heeft er een voor de geïrriteerde hoofdhuid, is top spul!

2 likes

https://www.salontopper.nl/product/mediceuticals-x-folate-shampoo-250ml-6870 Is het de deze die je bedoelt? Ik zie dat ze er ook nog een extra treatment en conditioner hebben (https://www.salontopper.nl/product/mediceuticals-scalp-treatment-kit-x-folate-6882), is dat een meerwaarde?

1 like

Dankjewel! Lijkt deze: https://www.johnbeerens.com/mediceuticals-therapeutic-conditioner te zijn.

Ik word gekk van mijn baby haartjes die rond mn gezicht zitten. Vooral ook bij mn oren heb ik veel van die korte haartjes die ook wat stugger zijn dan de rest van mn haar? waardoor ze dus makkelijker overeind blijven staan. ik lijk net een trolletje als ik mijn haar in een staart doe. Heeft iemand hier de ultieme tip voor? heb al online gezocht maar daar vetten mensen hun haar er mee in en trekken ze het strak naar achter en dat lijkt me ook niet optimaal. Ik ben zelfs in staat om al die haartjes kort te knippen.

liefs van een onzeker trolletje

Misschien met wat haarlak op een tandborstel?

Ik ben ook met blondeer in de weer geweest, alleen is het nu vrij warm, weet iemand hoe ik het koeler kan maken? Het is nu lichtbruin/roodoranjeachtig. Niet lelijk, maar ik wil het koeler, nog niet per de lichter. Ik heb al met zilvershampoo gewassen, maar dat heeft maar een beetje geholpen.

Om oranje/rood uit je haar te krijgen kun je het beste een blauw shampoo ipv zilvershampoo gebruiken. Zilvershampoo neutraliseert alleen geel (tegenovergestelde kleur in kleurencirkel van paars is geel).
De Matrix No Brass lijn vond ik zelf hiervoor heel fijn. Of anders een toner of assige kleurspoeling

1 like

welke toner raad jij aan?

Voor bruin haar of blond?

bruin.