Ik heb een vraag; nu mn haar zo lang groeit omdat ik niet naar de kapper kan, draag ik het regelmatig in een hoge staart. Ik krijg daar alleen zo afschuwelijk veel haarpijn van. Mn hoofdhuid voelt dat echt alsof het in de knoop zit. Is dat iets wat minder wordt naarmate je het vaker doorstaat? Want dan wil ik het wel proberen, en anders stop ik er direct mee 
Is je haar best wel zwaar? Ik raakte er nooit aan gewend helaas, hield pas op toen ik het afknipte. Misschien zou je het iets anders kunnen positioneren, of misschien dat die invisibboble stiekjes helpen?
Inderdaad wat @Acculader aangeeft. Mijn haar komt bijna tot aan mân kont nu. Zo lang is het. Het enige wat bij mij helpt is een knot bovenop, maar is niet zo representatief op mân werk. Verder wat bij mij werkt zijn andere haar elastiekjes proberen.
Ik heb helemaal geen lang haar, komt nu net op mân schouders. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb wel op mân achterhoofd echt flink dik en veel haar. Zou t daar aan liggen? Ik heb van die invisiboble elastiekjes, kijken of dat scheelt.
Je kan liever met een scrunchie een wat slappere knot maken is veel beter voor je haar en omdat het minder strak is ook minder pijn.
Ik heb even advies van de experts nodig
ik had een half uitgegroeide balayage met vrij blonde punten. Daar heb ik zelf een semi-permanente bruine kleuring op gezet omdat ik wilde kijken of bruin me beviel en ik vind het echt geweldig! Kan ik het nu ook direct bij de kapper echt bruin laten verven of moet ik wachten tot de semi-permanent er helemaal uit is? Ik zou het zo graag meteen helemaal echt en mooi hebben 
ik word hier zo moe van. Mijn haar is zĂł droog (vooral de onderste 20/30 cm, alles vanaf oorlengte zeg maar), klit mega snel en ik kom er na het douchen amper doorheen. Ik heb alles geprobeerd:
- Goede shampoo (kerastase/olaplex)
- Goede conditoner (olaplex)
- maskers (alle dure kappersmerken)
Na het douchen:
- Antiklit spray
- Olie (anti gespleten punten / biosilk / chi / maracuja / )
- Behandelen met goede spray (sebastian potion 9, allemaal andere hitte sprays met olie en blabla)
Daarnaast doe ik niets met mijn haar, ik was en fohn het slechts 1 keer in de week.
Ik heb heel lang haar, mijn punten zijn niet dood (knip het ook gewoon regelmatig, mag van mij ook gerust wat af maar dat lost het probleem niet op vrees ik) en ik ben echt voorzichtig op mân haar. Slaap met een zijde kussen, draag van die spiraalelastieken en krul of stijl het niet.
Heeft iemand het redmiddel zodat mijn haar weer zacht aanvoelt en goed door te kammen is zonder dat ik een kg haar uit mân hoofd trek met mân tangle teaser? Inmiddels ben ik ten einde raad 
Ik denk dat dit alles trouwens gekomen is door het blonderen wat ik iets van 8/9 maanden geleden heb laten doen. Daarna gewoon den stuk af laten knippen, haar goed verzorgen, maar niets lijkt het te herstellen.
Ja heb ik, gewoon de âlittekenâ olie? Is dat niet mega vet? Ik ga het eens proberen, moet morgen toch mân haar wassen haha
Het enige wat ik nog bedenken zijn trucjes die in landen als pakistan en India veel gebruikt worden. Dat is kokosolie of âmutserd seadâ olie gebruiken in de lengte van de haren en daarmee nachtje slapen en volgende dag goed uitwassen.
Ik slaap 1 keer per week met een masker en gebruik t serum van de action, rode verpakking erg goed!
Is de shampoo zonder sulfaten? Dat werkte bij mij heel goed tegen klitten en afgebroken haar
Okee na het blondeeravontuur (wat boven verwachting goed is gelukt, thnx @Karl_Lagerfeld en @Acculader) wil ik ook eindelijk een krultang kopen, nou heb ik eentje op het oog van Remington of Babyliss (32mm) maar zie bij heel veel reviews staan dat er geen krullen mee te maken zijn⊠Hele dure tangen zullen misschien beter zijn voor je haar, maar qua krullen is het principe toch gewoon hitte + bepaalde vorm = krul ongeacht met wat voor tang je dat doet⊠of moet ik toch verder zoeken ? 
Max pro is mân favoriet, en heb er echt al heel wat gehad haha!
Ik heb de babyliss pearl wand in 32mm en dat is echt mijn favoriete krultang! Kun je echt wel krullen mee maken!
Ik vind het niet leuk dat ik nu weer moet nadenken over wat ik met mijn haar moet. Het is dood, begint grijs te worden en ziet er niet uit maar ik dacht âtja, niets aan te doen, CORONA HĂ?â Maar ja, dat smoesje gaat nu niet meer op 
ik heb net zaterdag mn achterkant bij laten knippen/scheren door mn vriend, en hij heeft het eigenlijk heel netjes gedaan, wel lekker dat ik eerst dus niet heen hoef, maar stiekum vind ik dat best jammer 
Onze (thuis)kapper stuurde bericht of we 12 mei een afspraak kunnen inplannen. Mijn man zijn haar is dus ondertussen al 3 maanden niet geknipt (eerste afspraak toen net de coronacrisis begon was dus al nodig.
Maar nee hoor zegt hij, ik vind dit wel grappig zo mijn lange haar!

Ik ben ook nog best huiverig om dat soort afspraken te maken dus ik vind het ook o.k.
Kan ik straks zijn haar vlechten
Ik heb een stukje afgebroken haar, geen idee hoe dit tot stand gekomen is (tussen een rits gezeten of zo? is nog wel iets wat ik mezelf zie doen), bovenop mn hoofd.
Nu is dit aan het bijgroeien maar omdat het kort is krult het en staat het recht omhoog. Ik heb verder stijl haar dus het valt extra op. Ik denk dat het wel terug normaal zal vallen eens het wat langer is, dus mijn vraag: wat kan ik proberen om het sneller te laten groeien?
Even een foto ter illustratie van hoe het er uit ziet als ik het nog niet heb proberen plat te maken:
Ik ben mân pony aan het uitgroeien en dat lukt aardig. Nu heb ik 29 mei een afspraak bij de kapper en ik zat te denken aan zoân kapsel om gelijk de ponyresten beter bij het geheel te betrekken.
Heeft er iemand zoân soort kapsel? Moet je er veel mee doen? Ik heb nu haar tot net voorbij mân schouders en ben bang dat kort haar me ouder doet lijken en ik spijt ga krijgen, maar op Pinterest ziet het er zo mooi uit en dat is altijd mijn valkuil (net zoals een pony nemen omdat het Alexa chung zo mooi staat, maar helaas kreeg ik haar hoofd er niet bij:â))
Ik heb een paar jaar zoân soort kapsel gehad als je eerste twee fotoâs. Bij mij was het asymmetrisch, aan de ene kant kon het haar net achter mijn oor en aan de andere kant (waar de zijscheiding zat) was het wat korter. Ik vond het altijd een heel leuk kapsel en niet al te veel werk. Ik wilde vooral voorkomen dat het haar plat op mijn hoofd zou liggen, dus ik fohnde mijn haar na het douchen wel altijd droog en deed er wat verstevigende mousse of wax achtig spul in. Dan bleef het prima zitten. Met kort haar scheelt het ook dat föhnen niet zo lang duurt. Nu ik haar tot over mijn schouders heb, föhn ik bijna nooit meer omdat ik het te veel gedoe vind.