Haar/ kapsel topic #1

Deze

https://www.kapperskorting.com/matrix-colorsync-anti-brass-toner-90ml.html

Is er trouwens ook als anti yellow voor blond haar.

Ik heb inmiddels al een hele tijd blond haar (komende vanaf donkerbruin haar dat meerdere jaren zwart geverfd is geweest), maar die matrix toner werkte voor mij echt goed. Zeker in combinatie met de anti brass shampoo van hetzelfde merk, al schijnt die van Fanola nog beter te zijn.

Of de welbekende Wella T18, T14 of T27 toner. Die eerste twee werken wel het best op vrij licht haar. De laatste werkt ook op wat donkerder haar, maar maakt je haar eerder neutraal ipv assig

1 like

Ik vind dit dus best lastig en durf daarom nog niet zo goed haha, ben zo bang dat ik geel/oranje haar krijg :upside_down_face: met hoeveel % heb jij het gekleurd ?

Kun je ook een willekeurige toner gebruiken (dus bijv. blondeerpoeder en developer van Redken en dan een toner van Wella) of zijn die op elkaar afgestemd ?

1 like

Ik heb op advies van @Electric 6% gebruikt, van hetzelfde merk, maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo veel uitmaakt. Je zou haar post hierover even terug kunnen zoeken.
Mijn intentie was paars, maar daar heb ik nog even geen zin in en mijn ombre/bayalage is best goed gelukt. Ik denk dat het ook afhangt van de staat van je haar vooraf hoe het uitpakt. Ik had donkerbruin geverfd haar, dus ik had wel oranje verwacht.

1 like

Zit nog even terug te scrollen en zie dat mijn vorige vraag echt een herhaling is van zo’n beetje alles wat 2 weken terug is besproken haha oeps :zipper_mouth_face: toch even beter zoeken volgende x

1 like

Ik spuit dan een beetje haarlak op de achterkant van mijn haarborstel en daarmee veeg ik die haren naar achteren. En anders werk ik het weg met een schuifspeldje.

1 like

Welke webshop raden jullie aan voor kappersproducten?

1 like

Ik heb gisteren bij deze besteld, vandaag al binnen!
https://www.salontopper.nl/

2 likes

Ik heb goede ervaringen met haarshop.nl

3 likes

afbeelding

Iemand deze al eens geprobeerd?

Kan nu niet naar de DM voor de anti vet shampoo, dus hoop dat dit een goede tijdelijke vervanger is.

Nou in het begin vond ik het niet heel veel verschil maken, maar na 1,5/maanden wella renewing shampoo the hebben gebruikt merk ik zo veel verschil! Het voelt na elke wasbeurt aan alsof ik van de kapper kom, en het lijkt echt langer en veel gezonder. Ben er echt enorm blij mee!

Ik heb een vraag; nu mn haar zo lang groeit omdat ik niet naar de kapper kan, draag ik het regelmatig in een hoge staart. Ik krijg daar alleen zo afschuwelijk veel haarpijn van. Mn hoofdhuid voelt dat echt alsof het in de knoop zit. Is dat iets wat minder wordt naarmate je het vaker doorstaat? Want dan wil ik het wel proberen, en anders stop ik er direct mee :sweat_smile:

Is je haar best wel zwaar? Ik raakte er nooit aan gewend helaas, hield pas op toen ik het afknipte. Misschien zou je het iets anders kunnen positioneren, of misschien dat die invisibboble stiekjes helpen?

2 likes

Inderdaad wat @Acculader aangeeft. Mijn haar komt bijna tot aan m’n kont nu. Zo lang is het. Het enige wat bij mij helpt is een knot bovenop, maar is niet zo representatief op m’n werk. Verder wat bij mij werkt zijn andere haar elastiekjes proberen.

1 like

Ik heb helemaal geen lang haar, komt nu net op m’n schouders. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb wel op m’n achterhoofd echt flink dik en veel haar. Zou t daar aan liggen? Ik heb van die invisiboble elastiekjes, kijken of dat scheelt.

1 like

Je kan liever met een scrunchie een wat slappere knot maken is veel beter voor je haar en omdat het minder strak is ook minder pijn.

Ik heb even advies van de experts nodig :slight_smile: ik had een half uitgegroeide balayage met vrij blonde punten. Daar heb ik zelf een semi-permanente bruine kleuring op gezet omdat ik wilde kijken of bruin me beviel en ik vind het echt geweldig! Kan ik het nu ook direct bij de kapper echt bruin laten verven of moet ik wachten tot de semi-permanent er helemaal uit is? Ik zou het zo graag meteen helemaal echt en mooi hebben :heart_eyes:

ik word hier zo moe van. Mijn haar is zó droog (vooral de onderste 20/30 cm, alles vanaf oorlengte zeg maar), klit mega snel en ik kom er na het douchen amper doorheen. Ik heb alles geprobeerd:

• Goede shampoo (kerastase/olaplex)
  • Goede conditoner (olaplex)
  • maskers (alle dure kappersmerken)

Na het douchen:

• Antiklit spray
  • Olie (anti gespleten punten / biosilk / chi / maracuja / )
  • Behandelen met goede spray (sebastian potion 9, allemaal andere hitte sprays met olie en blabla)

Daarnaast doe ik niets met mijn haar, ik was en fohn het slechts 1 keer in de week.
Ik heb heel lang haar, mijn punten zijn niet dood (knip het ook gewoon regelmatig, mag van mij ook gerust wat af maar dat lost het probleem niet op vrees ik) en ik ben echt voorzichtig op m’n haar. Slaap met een zijde kussen, draag van die spiraalelastieken en krul of stijl het niet.

Heeft iemand het redmiddel zodat mijn haar weer zacht aanvoelt en goed door te kammen is zonder dat ik een kg haar uit m’n hoofd trek met m’n tangle teaser? Inmiddels ben ik ten einde raad :tired_face:

Ik denk dat dit alles trouwens gekomen is door het blonderen wat ik iets van 8/9 maanden geleden heb laten doen. Daarna gewoon den stuk af laten knippen, haar goed verzorgen, maar niets lijkt het te herstellen.

Ja heb ik, gewoon de ā€œlittekenā€ olie? Is dat niet mega vet? Ik ga het eens proberen, moet morgen toch m’n haar wassen haha

Het enige wat ik nog bedenken zijn trucjes die in landen als pakistan en India veel gebruikt worden. Dat is kokosolie of ā€œmutserd seadā€ olie gebruiken in de lengte van de haren en daarmee nachtje slapen en volgende dag goed uitwassen.

Ik slaap 1 keer per week met een masker en gebruik t serum van de action, rode verpakking erg goed!