Okee na het blondeeravontuur (wat boven verwachting goed is gelukt, thnx @Karl_Lagerfeld en @Acculader) wil ik ook eindelijk een krultang kopen, nou heb ik eentje op het oog van Remington of Babyliss (32mm) maar zie bij heel veel reviews staan dat er geen krullen mee te maken zijn… Hele dure tangen zullen misschien beter zijn voor je haar, maar qua krullen is het principe toch gewoon hitte + bepaalde vorm = krul ongeacht met wat voor tang je dat doet… of moet ik toch verder zoeken ?
Max pro is m’n favoriet, en heb er echt al heel wat gehad haha!
Ik heb de babyliss pearl wand in 32mm en dat is echt mijn favoriete krultang! Kun je echt wel krullen mee maken!
Ik vind het niet leuk dat ik nu weer moet nadenken over wat ik met mijn haar moet. Het is dood, begint grijs te worden en ziet er niet uit maar ik dacht ‘tja, niets aan te doen, CORONA HÈ?’ Maar ja, dat smoesje gaat nu niet meer op
ik heb net zaterdag mn achterkant bij laten knippen/scheren door mn vriend, en hij heeft het eigenlijk heel netjes gedaan, wel lekker dat ik eerst dus niet heen hoef, maar stiekum vind ik dat best jammer
Onze (thuis)kapper stuurde bericht of we 12 mei een afspraak kunnen inplannen. Mijn man zijn haar is dus ondertussen al 3 maanden niet geknipt (eerste afspraak toen net de coronacrisis begon was dus al nodig.
Maar nee hoor zegt hij, ik vind dit wel grappig zo mijn lange haar!
Ik ben ook nog best huiverig om dat soort afspraken te maken dus ik vind het ook o.k.
Kan ik straks zijn haar vlechten
Ik heb een stukje afgebroken haar, geen idee hoe dit tot stand gekomen is (tussen een rits gezeten of zo? is nog wel iets wat ik mezelf zie doen), bovenop mn hoofd.
Nu is dit aan het bijgroeien maar omdat het kort is krult het en staat het recht omhoog. Ik heb verder stijl haar dus het valt extra op. Ik denk dat het wel terug normaal zal vallen eens het wat langer is, dus mijn vraag: wat kan ik proberen om het sneller te laten groeien?
Even een foto ter illustratie van hoe het er uit ziet als ik het nog niet heb proberen plat te maken:
Ik ben m’n pony aan het uitgroeien en dat lukt aardig. Nu heb ik 29 mei een afspraak bij de kapper en ik zat te denken aan zo’n kapsel om gelijk de ponyresten beter bij het geheel te betrekken.
Heeft er iemand zo’n soort kapsel? Moet je er veel mee doen? Ik heb nu haar tot net voorbij m’n schouders en ben bang dat kort haar me ouder doet lijken en ik spijt ga krijgen, maar op Pinterest ziet het er zo mooi uit en dat is altijd mijn valkuil (net zoals een pony nemen omdat het Alexa chung zo mooi staat, maar helaas kreeg ik haar hoofd er niet bij:’))
Ik heb een paar jaar zo’n soort kapsel gehad als je eerste twee foto’s. Bij mij was het asymmetrisch, aan de ene kant kon het haar net achter mijn oor en aan de andere kant (waar de zijscheiding zat) was het wat korter. Ik vond het altijd een heel leuk kapsel en niet al te veel werk. Ik wilde vooral voorkomen dat het haar plat op mijn hoofd zou liggen, dus ik fohnde mijn haar na het douchen wel altijd droog en deed er wat verstevigende mousse of wax achtig spul in. Dan bleef het prima zitten. Met kort haar scheelt het ook dat föhnen niet zo lang duurt. Nu ik haar tot over mijn schouders heb, föhn ik bijna nooit meer omdat ik het te veel gedoe vind.
Tof! Die eerste twee vind ik het mooist. Dat het achter je haar kan, vind ik ook wel belangrijk, goed dat je het zegt.
Was het ook makkelijk uitgroeien of had je veel van die awkward fases dat het net niet mooi zat?
Uitgroeien was wel een dingetje, maar ik vond het maar een vrij korte periode echt rot zitten. Vooral in het begin heb je niet meer echt een model in je haar. Het is dan te lang voor de coupé die je had, maar ook weer te kort om er wat anders van te maken. Ik ben daarna al snel mijn lok naar de andere kant gaan dragen, zodat beide kanten ongeveer even lang waren (het korte stuk was niet zichtbaar onder de lok) en ik een korte bob kon nemen. Die heb ik steeds langer laten groeien en na ruim een jaar had ik haar tot ongeveer op mijn schouders. Toen heb ik pas voorzichtig weer wat niveauverschil in mijn haar laten knippen, zodat het niet zo zwaar maar wel nog lang eruit zag. Het stukje korte lok was daardoor ook weer wat meer gemengd met mijn haar en sindsdien draag ik mijn zijscheiding weer zoals vroeger.
Heeft iemand hier een krulset? Welke zijn echt aanraders?
Ik heb vrij lang en dik haar en wil dus een set met wel wat grotere krullers. Maar ook wel een set waar dan voldoende krullers inzitten om het in één keer goed te doen! Alleen echt geen idee hoeveel krullers je dan ongeveer nodig hebt!
Ga ook even YouTube speuren maar hoor graag tips
Ik heb zelf de Remington 32 mm en vind hem zelf wel hele mooie krullen maken! Ligt er aan hoe groot je de pluk pakt, dan kan het mooie slag zijn of een echte krul. Maar de 32 mm maakt wel meer grovere krullen.
Misschien Olaplex 3 gebruiken op de punten? En/of castorolie?
Vind je een krultang dan niet fijner? Ik heb vrij lang haar (nu inmiddels bijna tot aan m’n kont) en erg zwaar en dik. Krulset van Carmen heb ik vroeger wel eens geprobeerd, maar moest mijn haar in 3 of 4 delen doen, omdat er gewoonweg niet genoeg had aan het krulset. Met een krultang ben je sneller klaar.
Bedoel jij dat je die Pearl Wand in 32 mm van Remington hebt? Ik had de dunnere versie al maar heb nu ook de dikke versie gekocht maar mijn krullen zakken zó enorm snel uit?! Echt na een dag is mijn haar weer compleet stijl. Terwijl de krullen er met die dunnere versie wel in blijven zitten. Heb jij misschien tips? Ik wil ook mooie beachy waves!
Zo wat een verschil zeg! Ik heb alleen de dunne en krullen blijven soms 3 dagen zitten. Zat er over te denken om ook de grote te kopen maar nu begin ik wel te twijfelen.
Ja ik was ook een beetje teleurgesteld haha. Maar misschien komt het wel gewoon omdat ik iets fout doe! Van tevoren spray ik er alleen wat heat protector in en als ik klaar ben haarlak, misschien moet ik het wel veel beter preppen.
Gebruik ik al!
Ik heb ook een krultang maar het voordeel van krullenset lijkt me dat je ondertussen kan opmaken enz. Mijn haar is niet zo lang als het jouwe, eerder tot mn bh bandje. Wel dik dus.
Maar idd precies hier bang voor dat het allemaal niet in 1 keer past!