Haar/ kapsel topic #1

Ja, bij mij blijft het ook maar max een dag zitten… Het zakt soms wel snel uit, maar dan heb ik alsnog wel een beetje slag. Wat bij mij werkt is de dag of 2 dagen na het wassen te krullen, geen conditioner te gebruiken. Wat ik ook heb gelezen is om mousse aan te brengen als je het gewassen hebt en daarna gaat krullen en krullen eventjes vasthouden/vastzetten.

Dankjewel voor de tips! Ik ga ze beiden uitproberen, hopelijk werkt het voor me!

1 like

Ik heb twee weken geleden een keer met nat haar geslapen en sindsdien heb ik jeuk aan m’n hoofdhuid. Soms gaat het wel wat beter, maar het jeukt toch wel een beetje (vooral op m’n achterhoofd).

Welke shampoo is hier goed voor? Head And Shoulders? Of is dat te agressief? (ik heb ook een beetje roos)

Zijn hier mensen die nog steeds een ‘‘losse pony’’ of ‘‘curtain bangs’’ hebben? En bevalt het nog steeds?
Ik zit er heeel erg aan te twijfelen om het eens te proberen :see_no_evil:

Ik had er een! Man, wat een spijt had ik ervan. Het stond bij mij alleen leuk als ik er een kwartier mee klootte. Vijf minuten op de fiets met een beetje tegenwind en ik zag eruit als David Bowie. En dan op locatie eerst naar de wc moeten rennen om je warrige kuif te fixen… Echt niet praktisch. Ben heeel blij dat het nu weer aan het uitgroeien is!

3 likes

I likeeeee ! Je zijkant plukken hebben ook een mooie lengte.

1 like

Ik heb ze net iets langer maar vind tfohnen niet makkelijk. Heb je een bepaalde manier?

Dit is al een iets ouder bericht, maar Invisibobbles (en nepperds) zorgden er net voor dat mijn haar heel erg ging klitten en breken op de plaats waar ik mijn knotje vastmaakte. Sinds ik alleen nog zachte scrunchies draag is mijn haar megazacht.

Nizoral van bij de apotheek!

1 like

Even een side question, maar ben je verder tevreden met deze borstel? Ik zoek een fool-proof fohnborstel waarmee ik meer volume in mijn haar krijg :sweat_smile:

Is het ook een babyliss?

Super dankjewel!!

1 like

Ik heb dit ook (al 2 jaar) en ben nog steeds heel tevreden. Mijn haar is wel van zichzelf echt heel steil, dus dat helpt wel bij het in model brengen. En wat @Tennessee zegt herken ik wel van als het regent en ik moet op de fiets, dan gaat het een soort van krullen en dat is minder haha.

Maar vooral van de curtain bangs zijn best wel veilig qua makkelijk laten uitgroeien toch? Ik heb ook een meer rechte pony gehad, en dat is echt een bitch om weer uitgegroeid te krijgen.

1 like

Ik verf al een paar jaar mijn haar ongeveer zoals deze foto. Mijn eigen haar is licht-/middenblond.
image

Ik deed het eerst altijd bij Salon B, daarna een andere kapper in Amsterdam waarvan ik wist dat ze goed was in kleuren. Ik was inclusief knippen altijd rond de 200 kwijt, zonder knippen rond de 150. Nu probeer ik sinds kort iets meer op m’n centen te letten en ik vraag me af of ik niet gewoon naar de goedkope kapper om de hoek kan gaan. Zouden jullie dat aandurven? (Ik zei altijd dat ik dat nooit zou doen omdat ik lelijk geblondeerd haar ook meteen X100000 lelijk vind, hier sta ik nog steeds achter. Maar een kapper zou dit gewoon moeten kunnen toch? Knippen boeit me op zich niet zo veel dat zou ik overal wel kunnen laten doen.)

Dus zou jij je haar laten blonderen bij een onbekende goedkopere kapper van wie je verder nog nooit echt werk hebt gezien?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Heb je ook zulk kort haar? Ik vind dat echt wel veel geld. Ik heb heel erg lang haar en ben ook bij betere salons max €100,- kwijt voor verven (dat vind ik al vrij aan de prijs). Misschien een idee om bij salons in de buurt op hun instagram pagina te kijken?

1 like

Of misschien kun je via de app/website Treatwell even kijken of er wat goedkopere opties zijn bij jou in de buurt? Daar zie je ook gelijk veel reviews. Zitten in grote steden ook wel wat zzp’ers/freelancers op die eerst bij grote salons hebben gewerkt (Kinki, Toni&Guy) en nu voor zichzelf werken, vaak tegen een wat lager bedrag.

1 like

Wow echt? Ook voor uitgroei blonderen+olaplex+toner? 100 zou wel echt een goede verbetering zijn! Mijn haar komt altijd ongeveer tussen voorbij mijn sleutelbeen en tepel, afhankelijk van wanneer ik het voor het laatst liet knippen. Dus best lang denk ik? Maar in de lengte van mijn haar hoeft meestal niets te gebeuren, dat blijft gewoon mooi. Het gaat echt om de uitgroei + het bovenste gedeelte dat vaak toch weer iets warmer kleurt.

@lisaanna Goede tip, thanks!

Hoi! Ik ben opzoek naar tips, want ik heb zelf precies 0 verstand van haarverzorging en haarstyling :grimacing: ik heb zelf vrij sluik haar dat de neiging heeft tot snel vet worden (ik was het ook om de dag) en snel slierterig worden. Het ziet er de dag nadat ik gedoucht heb vaak nog wel goed uit, maar de dag erna oogt het futloos en dus slierterig. Nu zit ik er zelf aan te denken om een tang te kopen waarmee ik eventueel wat krullen/slag bij mezelf kan maken (las hierboven al een goede tip voor een tang waarbij de krullen nier meteen uitzakken) maar vroeg me af of jullie ook tips hebben voor producten die je haar wat minder slierterig maken en eventueel ook wat meer volume geven.

Qua producten gebruik ik op dit moment alleen een Elvive hair repair shampoo en conditioner.

Thanks! En dit zou dus ook kunnen werken tegen slierterig haar?

Oh dat is echt niet duur! Naar welke kapper ga je?

1 like

Mijn haar is door de zon al weer heel licht geworden, uiteraard met name de bovenste laag, terwijl het daaronder nog steeds heel donker is. Als ik mn haar optil is het echt een verschil van dag en nacht. Het is me ook al weer te licht (maakt me ook heel bleek).
Ik wil het eigenlijk niet verven, weet iemand een andere oplossing? Zou zoiets als Sebastian Cellophanes in een donkere kleur helpen? Of Davines Alchemic?