Haar/ kapsel topic #1

Is het ook een babyliss?

Super dankjewel!!

1 like

Ik heb dit ook (al 2 jaar) en ben nog steeds heel tevreden. Mijn haar is wel van zichzelf echt heel steil, dus dat helpt wel bij het in model brengen. En wat @Tennessee zegt herken ik wel van als het regent en ik moet op de fiets, dan gaat het een soort van krullen en dat is minder haha.

Maar vooral van de curtain bangs zijn best wel veilig qua makkelijk laten uitgroeien toch? Ik heb ook een meer rechte pony gehad, en dat is echt een bitch om weer uitgegroeid te krijgen.

1 like

Ik verf al een paar jaar mijn haar ongeveer zoals deze foto. Mijn eigen haar is licht-/middenblond.
image

Ik deed het eerst altijd bij Salon B, daarna een andere kapper in Amsterdam waarvan ik wist dat ze goed was in kleuren. Ik was inclusief knippen altijd rond de 200 kwijt, zonder knippen rond de 150. Nu probeer ik sinds kort iets meer op m’n centen te letten en ik vraag me af of ik niet gewoon naar de goedkope kapper om de hoek kan gaan. Zouden jullie dat aandurven? (Ik zei altijd dat ik dat nooit zou doen omdat ik lelijk geblondeerd haar ook meteen X100000 lelijk vind, hier sta ik nog steeds achter. Maar een kapper zou dit gewoon moeten kunnen toch? Knippen boeit me op zich niet zo veel dat zou ik overal wel kunnen laten doen.)

Dus zou jij je haar laten blonderen bij een onbekende goedkopere kapper van wie je verder nog nooit echt werk hebt gezien?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Heb je ook zulk kort haar? Ik vind dat echt wel veel geld. Ik heb heel erg lang haar en ben ook bij betere salons max €100,- kwijt voor verven (dat vind ik al vrij aan de prijs). Misschien een idee om bij salons in de buurt op hun instagram pagina te kijken?

1 like

Of misschien kun je via de app/website Treatwell even kijken of er wat goedkopere opties zijn bij jou in de buurt? Daar zie je ook gelijk veel reviews. Zitten in grote steden ook wel wat zzp’ers/freelancers op die eerst bij grote salons hebben gewerkt (Kinki, Toni&Guy) en nu voor zichzelf werken, vaak tegen een wat lager bedrag.

1 like

Wow echt? Ook voor uitgroei blonderen+olaplex+toner? 100 zou wel echt een goede verbetering zijn! Mijn haar komt altijd ongeveer tussen voorbij mijn sleutelbeen en tepel, afhankelijk van wanneer ik het voor het laatst liet knippen. Dus best lang denk ik? Maar in de lengte van mijn haar hoeft meestal niets te gebeuren, dat blijft gewoon mooi. Het gaat echt om de uitgroei + het bovenste gedeelte dat vaak toch weer iets warmer kleurt.

@lisaanna Goede tip, thanks!

Hoi! Ik ben opzoek naar tips, want ik heb zelf precies 0 verstand van haarverzorging en haarstyling :grimacing: ik heb zelf vrij sluik haar dat de neiging heeft tot snel vet worden (ik was het ook om de dag) en snel slierterig worden. Het ziet er de dag nadat ik gedoucht heb vaak nog wel goed uit, maar de dag erna oogt het futloos en dus slierterig. Nu zit ik er zelf aan te denken om een tang te kopen waarmee ik eventueel wat krullen/slag bij mezelf kan maken (las hierboven al een goede tip voor een tang waarbij de krullen nier meteen uitzakken) maar vroeg me af of jullie ook tips hebben voor producten die je haar wat minder slierterig maken en eventueel ook wat meer volume geven.

Qua producten gebruik ik op dit moment alleen een Elvive hair repair shampoo en conditioner.

Thanks! En dit zou dus ook kunnen werken tegen slierterig haar?

Oh dat is echt niet duur! Naar welke kapper ga je?

1 like

Mijn haar is door de zon al weer heel licht geworden, uiteraard met name de bovenste laag, terwijl het daaronder nog steeds heel donker is. Als ik mn haar optil is het echt een verschil van dag en nacht. Het is me ook al weer te licht (maakt me ook heel bleek).
Ik wil het eigenlijk niet verven, weet iemand een andere oplossing? Zou zoiets als Sebastian Cellophanes in een donkere kleur helpen? Of Davines Alchemic?

De Cellophanes van Sebastian kunnen denk ik wel helpen! Ik neem het ook altijd een tintje donkerder. Uiteindelijk vervaagd het natuurlijk wel. Ik ga het binnenkort zelf proberen i.p.v. bij de kapper!

1 like

Ik heb ook heeeel steil haar en overweeg ook curtain bangs, kost het veel moeite om het een beetje in model te brengen? Ik ben namelijk vrij lui op het gebied van haar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ben maar 1-2 minuten bezig met het in model brengen haha. Meestal doe ik het even snel met een fohn en een borstel, en schik ik de plukken een beetje zoals ik wil.

Ik heb alleen sinds kort een pluk babyhaar in mijn pony met een fokking krul erin!?!? En deze verstoort de idylle wel een beetje want daar is echt helemaal niks mee aan te vangen

Klinkt goed! Ziet het er ook een beetje oké uit als je het niet föhnt of is het echt nodig om iedere dag te föhnen?

Oei ja babyhaar kan zo eigenwijs zijn! Mijn babyhaar is wel steil maar staat soms echt rechtovereind, ook zo’n feest :partying_face: Je kunt misschien proberen het steil te krijgen met de föhn? (Al heb je dat vast al geprobeerd) Of je kunt zo’n mini stijltang kopen?

Ja, verschilt een beetje per dag, maar soms is alleen borstelen ook gewoon genoeg. Ik draag het ook wel een beetje rommelig.

Ja grrr, fohnen werkt niet, maar voor stijltang is het weer te kort. Wat een leven.

1 like

Ik ben laatst bij de kapper geweest op 11 maart en kan pas ten vroegSte terug op 28 mei. Op zich ben ik al blij dat ik terug kan gaan en dat het ĂŒberhaupt mogelijk is.

Maar ik heb extensions en die dingen hangen ondertussen letterlijk in mijn nek en er is geen vervelender gevoel in de wereld dan dat :tired_face: en ik moet nĂłg een week

Bedoel je de Green Tea? Ik wil deze ook eens proberen (vooral tegen de roos) maar zelfs op hun eigen website staat deze niet.

Iemand tips voor een betaalbare haarborstel voor lang, fijn haar?

Tangle teezer! Ik heb heel fijn haar wat snel knoopt. Ideaal die ‘paarden’borstel.

1 like