Haar/ kapsel topic #1

Colab big hair extreme volume. Werkt echt fantastisch! (Koop je bij kruidvat).

1 like

Ik ben fan van de jr ligget shampoobar en ook werfzeep shampoobar vind ik goed! Ik zou sowieso wegblijven van de sterk geparfumeerde bars van lush en/of dille en kamille :slight_smile:

1 like

Bedankt! Ik ga ze opzoeken :relaxed:

Werfzeep kruidenshampoo!

1 like

Ik vind deze heel fijn. Groot pluspunt vind ik dat ie lekker ruikt. Ik vind de meeste natuurlijke shampoobars veel te heftig en kruidig ruiken. Hangt er natuurlijk af of je reageert op parfum, maar ik heb daar geen last van dus gebruik het graag haha.

Ik word echt helemaal gek van haaruitval. Heb er nu al bijna drie maanden last van. Sinds 3 weken slik ik vitamine, misschien ligt het daar aan.

Heeft er nog iemand tips? Kun je met zo iets ook naar de dokter gaan?

Je kan er mee naar de dokter gaan en waarschijnlijk prikken ze dan bloed. Als daar niks uitkomt zeggen ze waarschijnlijk dat het stress is. Dat is mijn ervaring en klopte op zich ook wel maar dacht dat ik kaal werd. Maar zij hebben ook geen wondermiddel wat ze dan voor kunnen schrijven helaas.

En de huisarts zei tegen mij: ‘de haaruitval die je ze maand hebt is waarschijnlijk het gevolg van stress die je vorige maand had.’

1 like

Mijn uiteindes zijn groen/blauw en niet het mooie zeemeerminblauw. Kan ik er een (as)kleur overheen doen, of komt het er dan nog doorheen?

Ik zat te denken aan asdonkerblond (7.1). Dat is 1 tint lichter dan mijn eigen haarkleur. Onder het blauw is het een beetje geblondeerd, niet heel veel.

Hmm ja stress had ik ook gezien. Al heb ik naar mijn idee niet echt stress, maar misschien toch meer dan ik dacht.

Als het een bepaald vitaminentekort is, kan ik dat ook aan iets anders merken? M’n nagels zijn bijvoorbeeld prima en ben ook niet vermoeider dan normaal.

As kleuren hebben een groene ondertoon (daarom worden ze ook vaal gebruikt om een rode gloed te compenseren) dus ik denk dat het dat alleen maar erger maakt.

Toen mijn haar perongeluk groen was geworden en ik het opnieuw wilde verven met mijn gebruikelijke verf (licht asblond) werd het alleen maar groener. Leek wel alsof ik mijn haar met spinazie had geverfd haha. Dus ik zou ofwel een kleur met een warme ondertoon kiezen, of de verf er zo ver mogelijk uit proberen te halen.

Heb je toevallig semi permanente verf gebruikt?

Ja was semi permanente verf! Heb twee weken mooi paars haar gehad en nu 3 weken dit. Bedankt voor de tip. Ik laat het er wel gewoon uitknippen. Spinazie haar is niet echt de look waar ik voor ga :sweat_smile:

Haha nee ik vond het ook geen succes :sweat_smile:
Je zou wel met vitamine c + (antiroos) shampoo kunnen proberen om zoveel mogelijk verf eruit te halen als je nog even niet wil knippen. Dat is mild voor je haar en werkte bij mij in het verleden heel goed.

Dit dus:

https://www.google.com/amp/s/nl.wikihow.com/Vitamine-C-gebruiken-om-je-haar-lichter-te-maken%3Famp=1

1 like

Hebben jullie advies voor een goede kapper in De Bilt/Zeist/Soest of Utrecht. Enigszins betaalbaar zou fijn zijn, maar wil het absoluut niet goedkoop (want dat is vaak niet voor niks).
Ik wil graag mooie natuurlijk ogende highlights en eerlijk advies + een goed kapsel. Woon hier nog niet lang, dus vandaar! Hoop dat jullie kunnen helpen :slight_smile:

Ik heb ineens bedacht dat ik dit wil. Ben zelf meer kastanjebruin/rood en heb vaker blonde balayage gehad en nu wil ik dat weerrr alleen het is wel een stuk korter dan ik normaal heb dus spannend maar oke groeit weer. Oke dit was even een monoloog. Ik hoop dat het staat.

2 likes

Weet iemand een goeie budget stijltang waarmee je ook makkelijk golven in je haar kan maken? Heb letterlijk nog nooit een stijltang gehad dus weet niet waarop ik moet letten (zeker mbt golven maken).

Dit plaatje heb ik ook al regelmatig als inspiratie aan mijn kapper laten zien :smiley: Het ziet er natuurlijk nooit precies zo uit, maar dit kapsel is echt ideaal. Hoef er niks aan te doen, wassen en gewoon aan de lucht laten drogen en klaar :ok_hand:t3:

1 like

Fijnste is als de stijltang beetje rond is van buiten, dat helpt met het draaien door je haar. Verder helaas geen tips!

Heeft iemand wel eens zo’n hoofdhuid scrubborstel gebruikt tegen schilfers? Of een ander scrubproduct? Nu de gember shampoo van TBS bij mij ook niet helpt (wel nog maar 3/4 keer gebruikt) ben ik een beetje radeloos. Allerlei shampoos van duur tot goedkoop al geprobeerd.

Heb je al ketoconazol gekregen van de dokter?

Nee, wat is dat? Hielp dat bij jou?