Haar/ kapsel topic #1

De talkpoeder moet je echt op je haren en niet op je scheiding in je haar doen, wellicht helpt dat?

Dit is de shampoo van de DM:

Ik ben nu al heel lang niet geweest, dus in de tussentijd gebruik ik de Klei fris en zuiver van Andrelon. Niet zo goed als die van DM, maar wel beter dan reguliere shampoo’s.

1 like

De beste vind ik van Klorane, ik weet alleen niet of het in Nederland te koop is. Ik koop het altijd in Frankrijk.

https://www.klorane.com/be-nl/haar/haver-droogshampoo/droogshampoo

1 like

Andrelon pink! En sinds kort gebruik ik ook talkpoeder op de heftig vette dagen.

1 like

Vind Etos Nude heel fijn en ook lekker betaalbaar (vaak ook nog eens in de aanbieding). Zonder zeep, parfum en parabenen.

1 like

Ik ben fan van bumble and bumble Tickening Dryspun Texture Haarspray (langer kon de naam niet haha). Blijven mijn krullen met de dyson airwrap ook goed mee zitten (in combinatie met sea salt spray vooral). Maarrrrr zo;n bus is 30 euro.
Heeft iemand een tip voor een soortgelijke spray? Het is dus niet echt haarlak, maar zorgt voor volume en wat hold…

Misschien Atonic van Original & Mineral? Die vind ik zelf erg fijn! Ook niet de goedkoopste maar wel weer iets goedkoper.

2 likes

Ja @growcookeatrepeat, die vind ik ook erg fijn! En vrij zuinig in gebruik, want niet een fles met gas, maar met vloeistof. Het beste resultaat krijg je door je haar even te drogen met een fohn, dan wordt je haar echt lekker stug en volumineus.

2 likes

Hoe bevalt de airwrap jou? Ik zag in het Beautytopic dat @lovewarrior daar ook benieuwd naar is!

Oh niet gezien! Ik heb hier zelf ook nog ervaringen gezocht voordat ik em kocht haha.
Ik moet erbij zeggen dat ik em met grove korting heb gekocht via een route die niet ‘normaal’ is. Maarrrr hij bevalt me erg goed. Ik gebruik de fohn, fohn borstel en de krul opzetstukken. Het was even zoeken naar een goede routine, maar dat is natuurlijk altijd. Mijn haar zakt snel uit en is half lang (over mn schoudersa)
Bij mij werkt het dus goed met seasalt spray en daarna iets van texture spray om het te fixeren (haarlak werd bij mij te roy donders krul). De grove wordt mooie slag die bij mij snel uitzakt, kleine is meer een echte krul.
Maar vriendin met een bob heeft em ook en doet de grove krul onderin dr haar en dat blijft heel mooi zitten!
De fohn borstel is ideaal voor een pony en om volume in je haar te fohnen. Soms fohn ik er ook mijn haar helemaal droog mee. Dan wordt het mooi stijl maar niet stijltang stijl.

Heel verhaal haha, maar het is echt een heel fijn ding! Ik weet alleen niet of ik em 500 euro waard vind, maar dat hangt natuurlijk ook van je gebruik af en of je andere tools al hebt of niet.

Nu ben ik benieuwd naar die ‘alternatieve’ route haha.

Jjaa snap ik haha. Maar het was via een distributiecentrum met een foute prijs vanuit dyson. Dus daar heb je echt niets aan :wink:

i did it! Het is wel wat korter dan op de foto (maar mijn haar groeit snel) en moet nog wel wennen maar ben er blij mee! Het is heel mooi geverfd. Het valt nog helemaal kapperish stijl, dus hoop dat na wassen het meer in mijn slag valt. Het voelt nu nog een beetje degelijk haha.

1 like

Mijn haar is nu (voor mijn doen) erg lang en het is wat saai. Ik wil weer naar schouder lengte en vind onderstaand kapsel mooi, maar dan iets korter. Zou dit met laagjes zijn of op een lengte? Misschien nog steeds geen heel spannend kapsel, maar curtain bangs staan me denk ik niet en mijn haar valt in een midden scheiding. Dus voor mijn gevoel zit de variatie vooral in lengte en wel of geen lagen.

Ik heb deze lengte al jaren en heb het liefst geen laagjes. Heb alleen de voorste plukken iets korter!

1 like

Wat is een zeezoutspray die echt goed werkt? Heb er eentje van de Kruidvat, maar vind 'm niet heel veel doen.

Got2Be heeft een fijne!

1 like

heb je altijd pluizig haar? dan zou ik je eens in te lezen op verzorging van wavy/curly hair :slight_smile:
Misschien werkt een goede gel wel. Pluis is sowieso vaak een teken van dat je haar vocht wilt.

MAAR: zit er toevallig glycerine in je haarproducten?

However, when used in a diluted form, glycerin can be a great moisturizer and humectant for the hair. Care should be taken to use it in environments of moderate humidity. If the climate is very hot and humid, glycerin will absorb a lot of moisture from the air and cause the hair to swell, raising the cuticle and disrupting curl pattern, creating coarse, frizzy hair. In weather that is extremely dry, glycerin will seek out moisture from your hair and actually dehydrate it, which can cause damage and breakage

vaak wel en normaal is het een prima ingredient in ons klimaat hoor
alleen nu ffffff niet

1 like

Welke stijltang of iets anders / producten is/zijn een aanrader om een wilde pony te temmen?

Wat balen dat je er niet blij mee bent! Kun je niet even teruggaan en vragen of er nog een klein stukje af kan? Lijkt me dat ze ook graag willen dat jij tevreden bent en is ook niet heel veel werk denk ik om er nog een stukje af te knippen? Maar jij kent je kapper het beste natuurlijk.

1 like