Ja dat is gewoon een ‘medicijn’ tegen schimmelinfecties, hielp goed bij mij
Hmm okee! Ik heb er wel al een besteld uit enthousiasme want ik dacht dat een betere doorbloeding zou kunnen helpen, maar op aliexpress dus niet veel geld aan kwijt en wie weet helpt het een beetje.
Thanks, zal daar eens naar kijken en anders even langs de dokter @Luzarl!
Wat is nu echt een fijne, voedende parfumvrije shampoo en conditioner? In de shampoo van Neutral zit weer SLS, daar krijg ik ook irritatie van mijn hoofdhuid van. Vind het geen probleem om er wat meer aan uit te geven!
Ik heb de groene flessen (conditioner en shampoo + masker) van yves rocher, zijn erg fijn.
Repair shampoo van de Hema met keratine. € 1,75! (Koop niet de variant voor Volume, want die werkt niet fijn)
En de allerfijnste shampoo blijft toch Aveda Shampure, maar die is wat duurder.
Wow wat een fijne tips, deze ben ik nog niet eerder tegengekomen bij het googlen! Dankjewel!
Veel beter zo! Head and shoulders werkt niet voor blondering. Dus je kan het beter gewoon (een paar keer) wassen met je eigen shampoo en/of zilvershampoo.
Wat werkt goed om een oranje gloed weg te halen bij rood geverfd haar?
hoi, kom even binnenvallen met een vraag. Zijn er meer die ook veel last hebben van vettig haar en/of hoofdhuid? Ik heb altijd al vet haar gehad, maar de laatste paar weken is het echt niet normaal meer. Mijn hoofdhuid jeukt als een malle en zelfs als ik mijn haar vast heb en er niet teveel aan zit wordt mijn haar nog vet, zeg maar waar het elastiek ook om mijn haar zit.
Ik heb ook echt al zoveel soorten shampoo gebruikt en ook een tijdje, twee weken ofzo? geprobeerd zonder shampoo maar dat was echt niet te doen zo vettig en vies als het toen was.
Misschien zweet, was je je haar nadat je gesport hebt bijvoorbeeld?
Heb je een DM in Duitsland in de buurt? De anti vet shampoo helpt bij mij aardig goed.
Verder leeeeef ik op droogshampoo en door een forummer werd talkpoeder aangeraden, ook fijn.
Ik sport niet echt. Naja fiets elke dag een rondje van een half uur of wandel drie kwartier en verder normale dingen. Of ik zweet dan heel veel, dat kan ook natuurlijk.
En @Blush talkpoeder heb ik wel eens geprobeerd maar leek niet te helpen. Tot ik gisteren bedacht misschien gebruik ik te weinig en nu lukte het wel. Enige is dat mijn huid wel jeukt, dacht misschien door de parfum in de talkpoeder. Dus zal een andere zoeken
Die shampoo klinkt ook wel als een goed idee. Heb je toevallig een linkje/foto hoe die fles eruit ziet? Zat al in het DM topic te zoeken maar kon het niet vinden.
De talkpoeder moet je echt op je haren en niet op je scheiding in je haar doen, wellicht helpt dat?
Dit is de shampoo van de DM:
Ik ben nu al heel lang niet geweest, dus in de tussentijd gebruik ik de Klei fris en zuiver van Andrelon. Niet zo goed als die van DM, maar wel beter dan reguliere shampoo’s.
De beste vind ik van Klorane, ik weet alleen niet of het in Nederland te koop is. Ik koop het altijd in Frankrijk.
https://www.klorane.com/be-nl/haar/haver-droogshampoo/droogshampoo
Andrelon pink! En sinds kort gebruik ik ook talkpoeder op de heftig vette dagen.
Vind Etos Nude heel fijn en ook lekker betaalbaar (vaak ook nog eens in de aanbieding). Zonder zeep, parfum en parabenen.
Ik ben fan van bumble and bumble Tickening Dryspun Texture Haarspray (langer kon de naam niet haha). Blijven mijn krullen met de dyson airwrap ook goed mee zitten (in combinatie met sea salt spray vooral). Maarrrrr zo;n bus is 30 euro.
Heeft iemand een tip voor een soortgelijke spray? Het is dus niet echt haarlak, maar zorgt voor volume en wat hold…
Misschien Atonic van Original & Mineral? Die vind ik zelf erg fijn! Ook niet de goedkoopste maar wel weer iets goedkoper.
Ja @growcookeatrepeat, die vind ik ook erg fijn! En vrij zuinig in gebruik, want niet een fles met gas, maar met vloeistof. Het beste resultaat krijg je door je haar even te drogen met een fohn, dan wordt je haar echt lekker stug en volumineus.