Haar/ kapsel topic #1

Oh niet gezien! Ik heb hier zelf ook nog ervaringen gezocht voordat ik em kocht haha.
Ik moet erbij zeggen dat ik em met grove korting heb gekocht via een route die niet ‘normaal’ is. Maarrrr hij bevalt me erg goed. Ik gebruik de fohn, fohn borstel en de krul opzetstukken. Het was even zoeken naar een goede routine, maar dat is natuurlijk altijd. Mijn haar zakt snel uit en is half lang (over mn schoudersa)
Bij mij werkt het dus goed met seasalt spray en daarna iets van texture spray om het te fixeren (haarlak werd bij mij te roy donders krul). De grove wordt mooie slag die bij mij snel uitzakt, kleine is meer een echte krul.
Maar vriendin met een bob heeft em ook en doet de grove krul onderin dr haar en dat blijft heel mooi zitten!
De fohn borstel is ideaal voor een pony en om volume in je haar te fohnen. Soms fohn ik er ook mijn haar helemaal droog mee. Dan wordt het mooi stijl maar niet stijltang stijl.

Heel verhaal haha, maar het is echt een heel fijn ding! Ik weet alleen niet of ik em 500 euro waard vind, maar dat hangt natuurlijk ook van je gebruik af en of je andere tools al hebt of niet.

Nu ben ik benieuwd naar die ‘alternatieve’ route haha.

Jjaa snap ik haha. Maar het was via een distributiecentrum met een foute prijs vanuit dyson. Dus daar heb je echt niets aan :wink:

i did it! Het is wel wat korter dan op de foto (maar mijn haar groeit snel) en moet nog wel wennen maar ben er blij mee! Het is heel mooi geverfd. Het valt nog helemaal kapperish stijl, dus hoop dat na wassen het meer in mijn slag valt. Het voelt nu nog een beetje degelijk haha.

1 like

Mijn haar is nu (voor mijn doen) erg lang en het is wat saai. Ik wil weer naar schouder lengte en vind onderstaand kapsel mooi, maar dan iets korter. Zou dit met laagjes zijn of op een lengte? Misschien nog steeds geen heel spannend kapsel, maar curtain bangs staan me denk ik niet en mijn haar valt in een midden scheiding. Dus voor mijn gevoel zit de variatie vooral in lengte en wel of geen lagen.

Ik heb deze lengte al jaren en heb het liefst geen laagjes. Heb alleen de voorste plukken iets korter!

1 like

Wat is een zeezoutspray die echt goed werkt? Heb er eentje van de Kruidvat, maar vind 'm niet heel veel doen.

Got2Be heeft een fijne!

1 like

heb je altijd pluizig haar? dan zou ik je eens in te lezen op verzorging van wavy/curly hair :slight_smile:
Misschien werkt een goede gel wel. Pluis is sowieso vaak een teken van dat je haar vocht wilt.

MAAR: zit er toevallig glycerine in je haarproducten?

However, when used in a diluted form, glycerin can be a great moisturizer and humectant for the hair. Care should be taken to use it in environments of moderate humidity. If the climate is very hot and humid, glycerin will absorb a lot of moisture from the air and cause the hair to swell, raising the cuticle and disrupting curl pattern, creating coarse, frizzy hair. In weather that is extremely dry, glycerin will seek out moisture from your hair and actually dehydrate it, which can cause damage and breakage

vaak wel en normaal is het een prima ingredient in ons klimaat hoor
alleen nu ffffff niet

1 like

Welke stijltang of iets anders / producten is/zijn een aanrader om een wilde pony te temmen?

Wat balen dat je er niet blij mee bent! Kun je niet even teruggaan en vragen of er nog een klein stukje af kan? Lijkt me dat ze ook graag willen dat jij tevreden bent en is ook niet heel veel werk denk ik om er nog een stukje af te knippen? Maar jij kent je kapper het beste natuurlijk.

1 like

Ohhh balen! Als ik terugkijk naar m’n eerste curtain bangs vind ik het ook te lang. Morgen gewoon de kapper bellen? Ik heb het laatst zelf bijgeknipt, ook wel leuk om eens gedaan te hebben.

1 like

Zonde! Maar je kunt zeker nog wel teruggaan en zeggen dat je het eigenlijk nog te lang vindt. Dit doen ze dan vaak ook gratis. Bij mijn kapper was laatst ook een meisje die alleen haar pony bijknipte en daar hoefde ze zelfs niet eens voor te betalen.

1 like

Heeft iemand een goede tip voor een fijne haarspray/haarlak? Ik zoek iets wat lekker ruikt en m’n haar niet hard of plakkerig maakt. Liefst onder de 20 euro

Die Lush shampoo zou ik inderdaad weg gooien, in ieder geval niet te vaak gebruiken.
Dit is een hele fijne shampoo, is mij destijds aangeraden door @Rozecoupeschaar:

https://www.johnbeerens.com/indola-innova-hydrate-shampoo?channable=e12608.MjI3NzI&149=9900&gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMHNO3AMuR944ceSJXyuQsbDmfO47NqmYPapQ0qm23NwdApGJVFhtYgaAvv9EALw_wcB#149=9900

2 likes

Yves rocher heeft hele fijne, ik zelf gebruik de groene flessen shampoo, conditioner en het masker

1 like

Heeft iemand ervaring met een color shine behandeling?

Mijn haar wordt echt grijs. Ik vind kleuren zo’n grote stap, omdat je dan echt bezig blijft als je eenmaal begint. Ik ga 4x per jaar naar de kapper en ben bang dat ik vaker moet als ik het laat kleuren. Zelf kleuren kan natuurlijk ook, maar ben bang dat ik dat niet mooi kan…

Nu zei mijn kapper (salon B) de vorige keer dat color shine ook een optie is, bijvoorbeeld om het eens te proberen en zien hoe het bevalt.
Weet iemand of dat ook grijze haren dekt? Of moet ik toch echt aan de permanente verf als ik daar vanaf wil?

Toevallig vroeg in dit laatste ook aan de kapster, want begin toch her en der grijs/wit haar te krijgen (eigen haar is zwart). En ze zei misschien kunnen we starten met subtiele highlights ipv meteen kleuren. Misschien is dat nog een optie voor je.

1 like

Volgende week kapper, ga ik na een jaar twijfelen voor een semi “curtain bangs/fringe”

• Ja, groeit weer aan
  • Nee, krijg je spijt van

0 stemmers

Ik schouderlang haar en maar elke dag grove slag / krullen.