Haar/ kapsel topic #1

Ik weet niet wat color shine is maar ik had ook beginnend grijs haar en verder had ik mijn haar nog nooit geverfd. Mijn kapster gebruikt een kleuring die semi-permanent is, is die color shine dat ook? Omdat ik gewoon mn eigen haarkleur wou behouden en die grijze haren wou verdoezelen raadde ze me dit aan omdat het minder schadelijk is dan permanente verf. Ik ga ongeveer om de 2 maanden terug omdat voor mijn smaak de grijze haren al te ver zijn uitgegroeid en de kleur is dan misschien iets doffer geworden maar is er nog niet volledig uit (dus enkel de uitgroei is dan grijs niet die haren over de volledige lengte). Kan het aanraden dus

1 like

Bedankt voor de tip!
Ik weet niet precies wat color shine is eigenlijk, iig niet permanent. Ik ga het voor de volgende keer gewoon eens bespreken en dan iets kiezen in overleg met de kapper. Zij knipt me nu een jaar en ik ben erg tevreden, vertrouw het wel dat zij iets voorstelt wat goed is en bij me past. Zal het idee voor highlights ook onthouden, @Broodrooster!

1 like

Ik volg dit ook even over grijze haartjes bedekken haha! Ik krijg ook witte/grijze haren en ik laat ongeveer om de 3 maanden highlights zetten. Dat helpt wel en ik vind het fijn dat mijn uitgroei dan ook niet zo duidelijk is. Vind het wel irritant dat ik daar nu een soort van aan vast zit. Vind het ook behoorlijk duur
 Steeds toch weer rond de 120/140 euro. Hoeveel zijn anderen hiervoor kwijt? Soms denk ik eraan om zelf mijn haar te verven, maar dat durf ik niet helemaal aan haha. Ik doe het ook echt puur voor het bedekken van die witte haartjes.

@Xigua welke kleur laat jij je haar verven? Ik zat zelf ook aan semi-permanente verf te denken maar ik heb dus nu donkerblond haar met highlights

Ik heb zelf donkerbruin haar en wou niet per se een andere haarkleur omdat dit mijn eerste haarverf-ervaring is, dus ik laat het gewoon in mijn eigen kleur doen. 1ste keer mn volledige haar en nu enkel de uitgroei telkens, misschien binnekort nog eens alles want dat geeft wel een heel mooie glans vind ik.
Voor volledige haar (+ wassen, knippen en brushen) was ik 100 kwijt. Wel in een dorpje hoor haha, dat scheelt

1 like

Dat je een uur voordat je naar de kapper gaat naar je haar kijkt en denkt: eigenlijk vind ik wat ik nu heb ook gewoon heel leuk staan (mijn natuurlijke (bruine) kleur). Maar ik ga toch maar naar de kappert want ik zeur al een jaar dat ik het zo saai en gewoontjes vind (ik ga voor balayage zodat ik er dan weer allemaal gezellig kleurtjes in kan gooien).

2 likes

Haha ik ben altijd de dagen voor ik naar de kapper ga ineens weer helemaal blij met mn haar zoals het is!

7 likes

Ja precies, voelt ergens veilig ofzo omdat de huidige staat ook al meer dan goed genoeg is. Nou ik zit nu in de stoel dus yolo

1 like

Ja ik heb daar zeker ervaring mee wij werken daar mee en ik gebruik ze zelf ook altijd om mijn kleur bij te houden. Zou deze zeker aanraden. En zou ook zomaar kunnen helpen tegen jouw pluis probleem want deze maken je haar echt super zacht. Zou kunnen dat dat pluizen ook juist aan de conditioner ligt die je nu gebruikt, ik ken die alleen verder niet dus kan daar niks over zeggen verder.

Ik heb heel veel gehad aan de Indola hydrate-lijn, maakte mn haar heel zacht en het voelde ook heel goed! Nu niet meer nodig want ik ben heb weer 100% mn eigen haar, maar als ik het weer zou blonderen zou ik deze direct weer kopen.

2 likes

De repair is ook heerlijk!

2 likes

Iemand ervaring met deze shampoo? Ik zit ineens weer onder de roos. Kan ook erger lijken omdat m’n haar nu veel korter is, maar het valt enorm op

Ik heb die van juhldal net in gebruik en heeft gezorgd dat m’n heftige hoofd psoriasis minder is geworden.

1 like

Dank je, ga ik die eens proberen! Heb je ook ervaring met de lotion?

Ik ga maandag naar de kapper en ik zit te overwegen om het misschien een keertje kort te knippen maar er zal wel weer niks van komen mijn kennende :sweat_smile: Ik ga het wel rood verven weer dat wel.

Cute-Short-Haircuts-For-Women-Blonde-Bob-Haircut-Bob-Hairstyle

Zoiets zit ik te overwegen, maar ik ben bang dat het niet leuk gaat staan omdat ik te zwaar ben en een bol hoofd heb :rofl:

1 like

Ik vind dit op foto’s altijd zo mooi, maar ik zie er dan echt uit als een playmobil poppetje :sob:

3 likes

Daar ben ik dus ook bang voor dat ik een Lord farquaad hairdo krijg :joy:

13 likes

Dit is altijd mooi, heeft niets met je gewicht te maken hoor. Maar je kunt het ook iets langer later, (iets langere bob) en volgende keer nog korter als je het “eng” vindt. Ik heb zelf ook een rond gezicht en klein en te zwaar en een lange bob geeft mij juist lengte en maakt mijn gezicht minder rond.

1 like

Ja ik zat er ook aan te denken om het wel schouderlengte te houden! Zoiets als dit. Het staat bij haar Iig heel mooi haha.

2 likes

Ja, dat! Het moet onder goed geknipt worden, met fijne laagjes dat het naar binnen valt. (bij mijn type haar althans). Met mijn stijle, dunne haar (maar veel) krijg ik dan echt mooi volume.

2 likes

Ik heb ook stijl dun (weinig) haar haha en ik hoop eigenlijk ook dat dit mij eindelijk eens wat volume zou kunnen geven! :sweat_smile:

1 like