Haar/ kapsel topic #1

Zijn hier dames met ervaring van extensions in het haar?

Ik heb ze nu 4 maanden en ze klitten de laatste weken heel erg.

Ik laat ze iedere 6 weken omhoog plaatsen. Gebruik alleen maar de aanbevolen producten (olaplex, shampoo conditioner en stap 3 en 6). Zo min mogelijk wassen, altijd het masker erin vtv.
Ik borstel ze minimaal 2x per dag. Met een tangle teaser , van onder naar boven, ook goed bij de haar aanzet, en ben er heel voorzichtig mee.

Het zijn extensions van natural hair company.

Als ik het stijl en dan in een staart, dan is het na een uur al aan het knopen.
Als ik het krul, dan ben ik savonds heel lang aan het uitborstelen. Het is dan helemaal geklit en in elkaar gedraaid.

Heeft iemand tips? Doe ik iets verkeerd? Of is het haar nu al slechter aan het worden van kwaliteit?

Heb je een zijde / satijnen kussensloop? Dat scheelde bij mij wel wat. Ik had zelf een ander merk, great lenghts, en liet ze elke 4 maanden vervangen.

Bij kinki was ik dus 350 kwijt :fearful: Wel inclusief vitamine c en olaplex behandeling.

Nee dat heb ik niet maar het is vooral overdag dat het gaat klitten. Zelfs als ik het in een staart doe en niet eens los. Savonds borstel ik het doe het in een los knotje (scrunchie) en dan is het sochtends wel knoop vrij.

Iedere 4 maanden vervangen… jeetje.
Ik had ergens gehoopt dat het wel een jaar mee zou kunnen gaan, het was toch een behoorlijk bedrag. :face_with_head_bandage:

Ja beetje klitten hoort er volgens mij wel bij! Ik had ze met van die plastic bondjes dus die kon ik ook niet hoger laten plaatsen. Dat is denk ik hij jou anders? Maar na een aantal maanden waren ze echt wel minder mooi helaas…

Ik heb het ± een jaar gedaan omdat een horror kapper mij verknipt had en dit de enige oplossing was. Zou het nooit nog eens doen, zoveel werk met wassen/fohnen/stylen.

De extensions zullen zelf van slechtere kwaliteit zijn. Normaal mogen ze niet klitten, je kan hier zelf niet veel aan doen.

Wow jeetje haha wat een bedragen he. Was dat inclusief knippen? En dan heel of half hoofd highlights? Ik zou bijna gewoon een pakje verf kopen en op mijn haar gooien haha. Maar vind dat wel lastig, want heb redelijk donkerblond haar en wil het zo natuurlijk mogelijk houden:p

Het ging om heel highlights en het was inderdaad inclusief knippen. Ik heb ook altijd pakjesverf gebruikt (vorig jaar wel blond geweest, kapper had het verpest) dus ik vond dat ik het zelf beter kon oplossen #not Blijkbaar vind mijn haar het na bijna 10 jaar zelf kleuren niet heel leuk meer. Ik had dus toen ik aankwam zwart haar en daar moesten ze mee aan de slag :grin: Vind het de prijs wel waard achteraf, ik kan het nu mooi donkerblond laten uitgroeien.

1 like

Dit is het resultaat van een heel hoofd highlights plus een toner.

En hier het onderste haar. Dit is altijd het donkerste. Je ziet mijn originele haarkleur nog, in de donkerste gedeelte. Het is heel natuurlijk geworden.

Overigens wil mijn kapster geen totaal bedrag geven. Je kunt langs gaan, dan kan ze het inschatten, want prijs is erg afhankelijk van het haar.

5 likes

Ah thanks!:grin: Super mooi geworden zeg! Idd heel fijntjes gezet!

1 like

Vraagje! Ik heb aziatisch zwart haar van mezelf (niet pikzwart, zat altijd wel een ietwat bruine gloed doorheen), en heb het voor het eerst zwart geverfd met een doosje van Syoss omdat ik teveel grijs had. Nu is mijn haar pikzwart. Is het nu zo dat deze verf ook wat vervaagt door wassen en stylen? Of blijft het gewoon heel zwart voor altijd en krijg ik een grijze uitgroei. Soms hoor en zie je weleens dat verf vervaagt, zoals bij mensen die hun haar rood of blauw of roze verven. Ben echt een noob dus…

Ja dat vervaagt wel! Voor de volgende keer kun je ook donkerbruine verf nemen, dat valt vaak bijna zwart uit. Dan heb je dat pikzwarte niet

Sorry ik zei het wat onduidelijk. Het is niet dat ik dat pikzwarte niet wil, is wel prima voor nu… Maar ik vroeg me meer af of ik dan weer langzaam grijze lokken ga zien door het geverfde haar, of dat alleen mn uitgroei grijs gaat zijn. Vind het nl. wel veel gedoe steeds dus zou zo min mogelijk keren willen verven.
Deze verf had ik, is wel permanente staat er.

Ah ik snap het. Toen ik mijn haar zwart verfde (had geen grijze haren verder) moest ik het de eerste paar keer wel geheel opnieuw verven omdat het vervaagde. Na een tijdje vervaagde het door de lengtes nog amper en deed ik alleen nog de uitgroei

2 likes

Oh ok bedankt! Je haar raakte dan meer verzadigd zeker. Gelukkig heb ik al een donkere basis. Mijn grijs zat tot nu toe meer dichtbij mn hoofdhuid en slapen enzo, dus ben benieuwd hoe snel het gaat vervagen. Ik was wel maar 1-2 x per week mn haar en gebruik de steampod.

Ik wil mijn haar niet verfen maar zoek iets waardoor het wel wat warmer wordt. Het is nu asbruin,en niet warm genoeg vind ik. Geen spoeling oid want ik was mn haar weer iedere dag nu het kort is. Ik weet dat er spul is wat je door je shampoo kunt gooien waardoor het net wat meer kleur krijgt, iemand enig idee wat dat is, want ik kan het niet vinden.

Andere tips zijn ook welkom!

Is dit iets? (momenteel niet op voorraad)

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-wash-in-wash-out-4.0-warm-brown-kleurshampoo/p/3550380

1 like

Ja, heb ik aan zitten denken, maar blijft maar 3 wasbeurten zitten jammer genoeg.

Ga ik eens naar kijken, bedankt!

Weet iemand een fijne leave-in conditioner? Ik heb een tijdje diegene van Kruidvat eigen merk gebruikt ( waar Mascha in 2007 lyrisch over was haha https://youtu.be/CG0pwOXLgR4 ) maar ben toe aan wat anders!