Haar/ kapsel topic #1

Deze is echt fantastisch:

1 like

@Krekel @MeGusta @Norma @anon44064118 @Blush @Luipaard @Quinn @Crest @Clarity @Tennessee wow bedankt allemaal! Echt heel lief. Ik ben er toch wel blij mee achteraf, maar het was even wennen haha, alleen zit het nu wel weer heel anders dan toen ik net van de kapper kwam haha :rofl:

4 likes

Hoe was je ervaring bij floating hair? Ik wil daar denk ik ook heen maar ik wil wel graag goed advies enzo want ik heb nog nooit mijn haar geverfd

Een dom idee waarschijnlijk, maar lockdown!:stuck_out_tongue_winking_eye: ik heb donker blond haar en wil graag met tijdelijke verf het rood/ginger verven. Een natuurlijk koper kleur. Ik wil niet blonderen omdat mn haar daar heel dood van wordt. Kan dit? En zo ja, welke semi permanente verf zou je aanrader?

Ik heb sinds afgelopen week echt een enooooorm droge hoofdhuid en daardoor veel schilfers. Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Heb vroeger wel eens antiroos shampoo gebruikt maar lijkt me dat dat het juist nog meer uitdroogt?

Een goede hydraterende shampoo! Wat ik ook nog wel eens doe is mijn hoofdhuid inmasseren met amandelolie en dat een nacht in laten trekken (was je er gemakkelijk weer uit), geeft in ieder geval wat verlichting!

Top, ga ik dat eens proberen! Heb je aanraders qua shampoo?

1 like

Ik gebruik meestal de hydrate van Indola, een van de weinige shampoos waar ik geen jeuk van krijg.

2 likes

Voor zover ik weet is rood zowat de meest lastige kleur om weer uit je haar te krijgen, maar anders koop je zo’n spoeling en doe je eerst even een test plukje ofzo. Ik heb alleen ervaring met Henna en dat is alles behalve tijdelijk :stuck_out_tongue:

haha ja dat heb ik ook gehoord, maar ook nogal tegenstrijdig want het schijnt ook de kleur te zijn die het makkelijkst uit je haar verdwijnt!
ik heb nu zo’n kleurmasker gekocht van morocconoil, ik kon geen tijdelijke spoeling vinden in de kleur die ik wil. ben benieuwd!

@Eliza van harte welkom op het forum! Ik denk dat het je ontschoten is om de huisregels even door te nemen. Anders zou je gelezen hebben dat spam niet is toegestaan. Je bericht is dan ook verwijderd. Uiteraard ben je van harte welkom mee te posten zonder reclame en spam.

Rood vervaagt heel snel en wordt dan zo’n lelijk verwassen kleurtje, maar de basis blijft juist lang zitten, dat is het nare van rood.

1 like

Ik word gek van mijn haar. Ik heb fijn haar, waar met een windtunnel nog geen volume in te krijgen is. Weet iemand een shampoo die voor volume zorgt, maar waarvan je haar niet meteen een klitterige strobaal wordt?

Dat heb ik standaard met volumeshampoo’s
 Heb je volumepoeder al geprobeerd? Of mouse in vochtig haar en dan op de kop fohnen?

Voor mij werken vaste shampoos (shampoo bar) heel goed. Beetje volume poeder erin in klaar!

Van volumepoeder wordt het ook extreem klitterig en mousse werkt maar heel even. Daarna is het weer zo zacht dat ik er niks mee kan :frowning:

1 like

Je zou de Big shampoo van Lush kunnen proberen ! Kan niet garanderen dat je haar er niet droog van wordt (eventueel om de wasbeurt hiermee wassen) maar het heeft bij mij wel echt geholpen :+1:

Vandaag curtain bangs laten knippen en daarna door de regen naar huis gefietst. Bij thuiskomst meteen maar een fohnborstel besteld. Vooraf niet over nagedacht dat ik alleen steiltang thuis heb liggen, daar kan ik mijn curtain bangs niet zo goed mee stylen

2 likes

Ik ga dit weekend naar de kapper en twijfel ook zooo over curtain bangs. Ben vooral bang dat ze niet mooi vallen icm mijn bril en dat ik ze niet makkelijk kan stylen. Hoe doen jullie dat? En kan je ze ook op een charmante manier wegwerken als het een dag niet zit of niet?

Edit: ohja en de meeste plaatjes op pinterest zijn van vrouwen met mooie slag/krullen, maar mijn haar is zo steil als maar zijn kan

Ik deed het altijd met een fohnborstel van kruidvat! Hele curtainbangs naar voren en om de borstel. Even laten afkoelen en dan pas de borstel eruit halen. Soms draaiden ik de puntjes dan nog naar buiten met die borstel. Het eerste half uur liep ik er dan een beetje nineties kuif bij. Daarna gaat het goed “liggen” maar wel met volume. Ik mis mn curtain bangs đŸ„Č

1 like