Haar/ kapsel topic #1

Ik zie steeds al die mensen op instagram met haarkleur filters en heb die ook allemaal zitten proberen en nu wil ik platinablond haar. Maar dat is natuurlijk een slecht idee haha. Te onderhoudsgevoelig, te veel geld en wordt vast gelig. En t lijkt me vast ook beter te staan nu dan t in het echt zou doen door dat gehele filtertje eroverheen :sweat_smile:

1 like

Als je het echt graag wilt (en het geld ervoor kan/wil uitgeven), gewoon een keer doen. Het leven is te kort voor dezelfde haarkleur

5 likes

Haha ja eigenlijk denk ik nu ook: waarom ook niet? Ik heb mn haar nu al jaren een beetje mn eigen kleur met balayage en dat kost net zoveel geld dus wat dat betreft… Ben alleen toch bang dat het me alsnog niet staat en wat anderen ervan zeggen (alsof dat boeit, het is mijn haar. Maar toch).

Ga er even over nadenken en misschien mn kapster maar een berichtje sturen om te kijken wat zij ervan denkt.

1 like

Kan je een toner over haar heen doen wat een paar maanden geleden geverfd is? Of moet ik het dan ook weer opnieuw laten verven?

Ik heb in juni m’n haar laten verven (balayage) en toen is er wel een toner met een koele ondertoon overheen gegaan. Het is nog steeds mooi, maar wel een stuk warmer geworden inmiddels en vind iets koeler toch iets mooier.

Ja dat kan. Ik heb dat ook een keer laten doen, toen had ik een paar weken daarvoor highlights laten zetten en die waren wat warmer geworden.

1 like

Ja, dat kan gewoon! Mijn kapster raadde dat aan om ongeveer elke 8 weken te doen om je gewenste kleur te behouden. Ik vind een wat warmere kleur bij mezelf juist ook mooi staan, dus ik doe verder niks met dat advies :sweat_smile:

3 likes

Voor volume zorgt ie zeker! De krullen zakken wel een beetje uit, maar het volume blijft wel. Bij mij tenminste dan.

1 like

HAHAHAHA! Komt dit door ons instagram filter experiment?

Ik gebruikte vroeger Directions, die zijn goed. Wel hele felle kleuren (misschien nu ook andere kleuren hoor, geen idee eigenlijk). Weet niet of je een beetje dat oudroze / lichtere wilt?

Ik heb ook weleens Crazy Colors gehad, maar pakte (natuurlijk) niet op mijn haar, ook al was het licht geblondeerd.

Edit: OH JA! Heb ook weleens Unicorn Hair gebruikt van Lime Crime, anderhalf jaar geleden ofzo. Die hebben supermooie kleuren. Was toen nog via Asos te krijgen maar nu niet meer zie ik…

Edit 2: Kijk, dit wil je. https://limecrime.com/collections/unicorn-hair-tints

1 like

Directions Carnation mengen met witte conditioner! Ik koop het altijd bij Attitudeholland en heb het binnen 2 werkdagen in huis.

2 likes

Doe Deere heeft Lime Crime een paar jaar geleden verkocht! Dus de problematische eigenaar is gelukkig weg. :stuck_out_tongue: Heb nog niks van Lime Crime geprobeert trouwens, weet iemand of het wat is?

Heeft iemand al eens een shampoo of conditioner van Function of Beauty geprobeerd? Ik ben aan het twijfelen of ik me laat influencen of niet haha.

Maar even een poll omdat ik polls leuk vind

• Ja ik heb FoB gebruikt en ik vind het een aanrader
  • Ja ik heb FoB gebruikt maar ik vind het geen aanrader
  • Nee ik heb FoB niet gebruikt maar ik zou het wel proberen
  • Nee ik heb FoB niet gebruikt en ik zou het niet proberen

0 stemmers

Vinden jullie 2 a 300 euro veel voor je haar laten verven? Het gaat dan wel om veel verschillende high en lowlights en een basiskleur. Alles erop en eraan zeg maar.
Ik vind het zo’n smak geld. Maar iedere keer wanneer ik zo’n 120 euro kwijt ben bij andere kappers dan is het het niet. Dan werken ze met spoelingen die met een paar keer wassen weer weg zijn enz. En hier weet ik wel dat het goed is.

Ik heb steil dun haar tot halverwege mijn borsten en ik ga morgen naar de kapper en ik weet zoals gewoonlijk weer echt niet wat ik moet doen. Maar met wat ik nu heb ben ik ook niet blij.

Ja vind ik echt heel erg duur. Met name als je bedenkt dat je dat dan waarschijnlijk na 2/3 maanden weer moet herhalen?

Het is een hoop geld, maar een echt goede kapper is gewoon duurder dan een random salon. Ik ben heel vaak naar ‘goedkopere’ kappers geweest maar ik was dan nooit echt tevreden over het resultaat. Ik moet wel zeggen dat ik dik, donker aziatisch haar heb, dus wellicht als je ‘makkelijker’ haar hebt dat het dan anders is. Zodra je een goede basis hebt (balayage/highlights etc), hoef je alleen nog maar je uitgroei bij te laten verven en af en toe een toner eroverheen. Ik heb een paar weken geleden €240 afgerekend bij de kapper, maar ik vind het het dubbel en dwars waard.

1 like

Ik zit meestal voor balayage aan de 200€. Een hoop geld, maar balayage hoef je niet perse elke zoveel weken/maanden bij te werken.

In januari heb ik het helemaal opnieuw laten doen, en tussen door alleen wat face framing highlights. Dus als je het dan bij elkaar op telt voor een heel jaar valt het weer mee!

1 like

Ik heb vorige maand bij een kapper in Amsterdam Centrum 175 euro uitgegeven voor een heel hoofd highlights en een toner. Het 4 uur gezeten en het is prachtig gedaan. Ze worden niet helemaal tegen mijn hoofd aangezet, waardoor het mooi uitgegroeid en niet echt bijgewerkt hoeft te worden. Ik doe dit 1x per jaar. Het is veel geld, maar ik vind het het geld waard.

wat is de beste conditioner/haarmasker om rood-geverfd haar een boost te geven en kleur te behouden?

Bij welke kapper ben je geweest?

Haha oke duidelijk, ik zoek een andere shampoo. (En dan wel meer geld om te besteden bij Paula’s Choice hah win!)