ik pak een klont kokosolie en die wrijf ik tussen mijn handen warm en dan doe ik castorolie erbij op mijn handen en mix ik het en dan in mijn haar. idd niet te doen om castorolie los in je haar te smeren, maak je het bijna kapot mee.
idealiter zou ik de kokosolie in een pannetje smelten met castorolie erbij en het bewaren in een potje, veel makkelijker, maar daar heb ik steeds geen zin in.
die essentiele olie heb ik eigenlijk tot een paar maanden terug puur die 2 aangebracht, maar het kwam te vaak per ongeluk tijdens aanbrengen of bij het uitspoelen op mijn gezichtshuid/ogen en dat brandt als de neten, dus er zit nu druivenpitolie bij.
bedoel je siliconen voor of na het wassen? ik heb ook heel fijn dun haar, ik gebruik nu na het wassen een beetje hemi-squalane maar zelfs dat vind ik eigenlijk nog te vet. zat ook al te twijfelen om te kijken wat siliconen doen - moet wel zeggen dat ik heel geïndoctrineerd ben (geweest) door de anti-siliconen beweging dus het voelt wel raar om te overwegen 
en ik doe het ook meestal in een vlecht, als ik 's avonds nog zin heb. soms met een zijden sjaal, maar dat blijft niet echt zitten, miss dat ik een satijnen bonnet probeer binnenkort