Haar/ kapsel topic #2

Ik doe hetzelfde met rozemarijnolie en een scalp massager als jij (al ruim een jaar) en merk ook zeker verschil! Zie echt plukken nieuw haar.

Ik ben ook nog aan het experimenteren met olie voor in de punten. Ik heb het gevoel dat mijn haar het beter doet op van dat Gisou-achtige spul vol siliconen dan pure olie… maar castor olie heb ik nog niet geprobeerd (wel amandel, jojoba en argan).

2 likes

Mocht je castor willen gebruiken, dan raad ik aan om het te mengen met een lichte olie. Castor is heel dik en plakkerig. Ik vind het daardoor moeilijk om ermee te werken. Voelt beetje alsof je honing ergens opsmeert.

@issa Ben wel benieuwd naar de mix kokos castor trouwens. Maak je de kokos dan warm?

En breng je de essentiele olie puur aan? Of heb je die met een barrier oil gemengd?

Ik merk zelf ook wel echt gezonder haar met rozemarijnolie (gemengd met jojoba). Ook in de punten werkt het goed. Als dit op is, ga ik eens kijken naar een fijn serum met siliconen. Want ik vermoed, na altijd siliconen te hebben vermeden, dat mijn fijne haar daar eigenlijk wel goed op gaat.

Hoe doen jullie je haar vast snachts? Ik heb meestal een losse vlecht, maar ik vind mijn punten dan niet zo mooi.

3 likes

Ik ben iemand die altijd een scheiding maakt met een kam als het nat is. Dan kam ik het achter mn oren en ik fohn het dan naar beneden na een half uur ofzo. Nu zit het altijd best wel plat en ik vraag me af of het daardoor komt. Hoe doen jullie dat na het wassen?

1 like

Eerst mooi föhnen, zonder scheiding, dus mooi bol föhnen. Pas laterop scheiding maken en iets van haarspray erop.

1 like

ik pak een klont kokosolie en die wrijf ik tussen mijn handen warm en dan doe ik castorolie erbij op mijn handen en mix ik het en dan in mijn haar. idd niet te doen om castorolie los in je haar te smeren, maak je het bijna kapot mee.
idealiter zou ik de kokosolie in een pannetje smelten met castorolie erbij en het bewaren in een potje, veel makkelijker, maar daar heb ik steeds geen zin in.

die essentiele olie heb ik eigenlijk tot een paar maanden terug puur die 2 aangebracht, maar het kwam te vaak per ongeluk tijdens aanbrengen of bij het uitspoelen op mijn gezichtshuid/ogen en dat brandt als de neten, dus er zit nu druivenpitolie bij.

bedoel je siliconen voor of na het wassen? ik heb ook heel fijn dun haar, ik gebruik nu na het wassen een beetje hemi-squalane maar zelfs dat vind ik eigenlijk nog te vet. zat ook al te twijfelen om te kijken wat siliconen doen - moet wel zeggen dat ik heel geïndoctrineerd ben (geweest) door de anti-siliconen beweging dus het voelt wel raar om te overwegen :joy:

en ik doe het ook meestal in een vlecht, als ik 's avonds nog zin heb. soms met een zijden sjaal, maar dat blijft niet echt zitten, miss dat ik een satijnen bonnet probeer binnenkort

1 like

Ik ben naar de kapper geweest en kom er nu achter dat de kapper een pluk is vergeten :sob: ivm vakantie eigenlijk weinig tijd om terug te gaan… wat zouden jullie doen?

• Zelf knippen
  • Toch proberen terug te gaan

0 stemmers

2 likes

Waarom zou iemand hiervoor teruggaan
Is zo gepiept toch

4 likes

Zelf knippen en voortaan naar een andere kapper gaan

37 likes

Want kappers mogen geen fouten maken? Als je normaal altijd tevreden bent, dan kan zo’n foutje toch gebeuren. In ieder geval zou ik dit nu afknippen en klaar.

Ik laat het gewoon drogen, mijn scheiding zit er gewoon altijd, die hoef ik niet te kammen. Snap wel dat het daardoor beetje plat gaat zitten, maar misschien is dat minder als je je haar daarna weer een beetje ‘opflufft’?

2 likes

Kappers horen toch te controleren als ze klaar zijn. Als het nou een klein iets is oké, maar dit ziet iedereen.

12 likes

Foto’s maken, even knippen en afhankelijk van hoe principieel je wilt doen evt geld en/of je gelijk proberen te krijgen. Want dit is wel erg gek. Maar dat kost nog meer energie dan een poll aanmaken :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Vroeg me vooral af hoeveel mensen zelf de schaar durven te pakken, maar best veel voor zo’n stukje dus heb het er net af geknipt. Dank voor de support :smile:

Volgens mij net iets teveel geknipt maar denk niet dat dat opvalt als je het niet weet.

Ik laat het er wel bij want had ook zelf terug kunnen gaan om het hun te laten knippen dus heb niet het idee dat ik hier iets uit wil (en überhaupt kan) halen.

1 like

Nou 5 maanden later (wow tijd vliegt) en ik had nog steeds haarverlies dus ben naar de dokter gegaan, ga deze week bloed laten prikken. Hoop dat er uitkomt dat ik ijzertekort heb ofzo en get een easy fix is want ik heb echt duiiidelijk minder haar, valt mijn omgeving ook op. Ben er echt sad over.

Huisarts keek op mijn hoofdhuid en zei is wel geïrriteerd en rode plekjes dus als er niks uit het bloedonderzoek komt wil ze me een zalfje geven voor seborroisch eczeem maar tbh ik heb geen jeuk of wat dan ook en heb altijd wel een gevoelige hoofdhuid gehad, dat is niks nieuws.

1 like

Ik hoop dat je de oorzaak ontdekt! Zodat je er inderdaad snel iets aan kan doen.

Mocht er toch niks uit het bloedonderzoek komen, zou je ook nog een doorverwijzing kunnen vragen naar de dermatoloog.

4 likes

Weet iemand toevallig waar ze (fysieke winkel) van die haarolie-flesjes verkopen met een kammetje erop?

Ik heb ze een tijdje geleden bij Primark gezien

3 likes

Weet iemand een goede zoekterm voor dit soort kapsels? Pixiecut maar dan met het haar naar voren, niet opzij.
Ik heb al tomboy haircut, pixiecut en gewoon haar naar voren geprobeerd :joy:

4 likes

Kris Jenner haircut?

1 like

Heeft iemand tips voor shampoo/conditioner die pluizig haar zo glad mogelijk maakt?

Ik heb “krullend” haar maar style het liever in slag
Ik ben even helemaal klaar met de curly girl methode :joy: