Haar/ kapsel topic #2

Ik lees overal dat Kerastase juist heeeel lekker ruikt dus ben benieuwd daar naar ook haha. Thanks voor je uitgebreide reactie. Zal morgen eens in de stad kijken.

Ik heb gister uit wanhoop The Ordinary rosehip oil erin gesmeerd, dat was geen succes haha.

haar

Ik wilde voor een bob gaan over zes weken, maar toch nog één keertje lang houden en daarna maar de bob. Ik wil er minimaal 10 cm af en meer lagen en babylights.

4 likes

Haha ja geur is heeel persoonlijk. Ik vind die van Kérastase heerlijk ruiken hoor (ik heb hem nu toevallig in gebruik omdat ik een flacon bij mijn laatste bestelling kreeg), maar die van L’Oréal vond ik echt net zo lekker!

Van Kérastase ben ik trouwens echt fan van het nachtserum! Die gebruik ik pas sinds drie weken, geinfluenced door @Spaarlamp , maar ik vind hem nu al geweldig. Ik gebruik hem elke avond en mijn haar is als ik opsta heel zacht en voor mijn doen zo goed als pluisvrij. Mijn haar is dik en heel droog, dus ik gebruik daarbij ook elke dag “gewoon” serum/olie in de puntjes, daarvoor is Olaplex #7 wel mijn favoriet, omdat hij nooit vet of vies oogt. :blush:

3 likes

Als je de gewone airwrap al hebt met bijhorende opzetstukken denk ik dat het geen meerwaarde heeft

3 likes

Heb je weleens overwogen dat je golvend/krullend haar hebt? Mijn haar wordt ook snel pluizig/droog als ik het borstel, maar ik kwam er achter dat dat komt omdat ik het als steil haar behandelde :stuck_out_tongue: als ik jouw haar zie zou ik denken jij dat misschien ook wel hebt!

5 likes

Oh dat sowieso ook ja. Ik heb op wasdag altijd krullen (vooral aan één kant) en dan de volgende dag is het weer stijl omdat het denk ik te zwaar is. Die krullen zijn ooit begonnen toen ik van deze lengte naar schouderlengte ging.

En ja, ik behandel mijn haar ook als steil haar. Af en toe bio oil en anders niets.

foto’s krullen

Links nat haar, midden en rechts bijna droog haar.

Maar de onderste laag is momenteel wel echt aan een knipbeurt toe na een jaar. :sweat_smile:

3 likes

Oooh ja ik zou je echt zeker verdiepen in een curly wash day! Je hoeft helemaal niet per se helemaal full curly-girl-method te gaan ofzo hoor, maar ik denk dat je haar al veel baat zou hebben bij meer vochtinbrengende producten, een product met hold en de juiste was- en föhnmethode.

Ik vind zelf de wash days van deze youtuber handig/niet overmatig ingewikkeld:

2 likes

Jaa ik zou zeker proberen wat @crazyplantlady zegt, als je dat leuk vindt natuurlijk! Je haar doet me denken aan dat van Curly Candace of Curly Wavy Ali als ze het niet stylen. Het is zo lekker veel en lang :hearts:

Foto's van hun haar

image

3 likes

Thank iedereen, ik zal me erin verdiepen! Fijn ook om al goede linkjes en video’s te ontvangen. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Leuk om te zien, heb jij zo ook je krulpotentie ontdekt?

En heb jij missh een goeie tip voor een betaalbare leave in conditioner?
Ik heb 2c 3a krullen maar veel is al snel te zwaar/vet voor mijn haar

1 like

Mijn nekhaar krulde altijd al een beetje en m’n haar werd niet glad/glanzend als ik het borstelde maar eerder ontploft/pluizig.

Ik vind zelf deze heel fijn, mijn haar gaat goed op proteïne!

1 like

Ik heb geen ruggengraat en heb die hairpin van Fiona Frenchimon gekocht bij de Bijenkorf (bij de meest onnozele verkoper ooit, moest meteen aan @Karl_Lagerfeld denken).

Ik heb behoorlijk fijn haar en de instafilmpjes zijn ook met mijn type haar, maar die speld blijft voor geen meter zitten bij mij. Heeft iemand ook fijn haar en deze spelden? Moet ik nog wat beter oefenen of is het gewoon geen goed product voor fijn haar?

2 likes

Haha ik heb hem ook, maar ik ben er ook niet kapot van. Ik heb ook glad fijn haar en moet het echt wat touperen om dit te laten zitten.

1 like

Vind ze ook echt hun geld niet waard. Bij mij glijden ze er ook gewoon uit, had er al een gevonden in de kraag van mijn jas. Durf ze ook niet meer te gebruiken want het is heel veel geld voor een grote schuifspeld.

Een ander vraagje. Ik heb heel vet haar en een vette huid. Eerst was de 2e dag na het wassen net te doen. Heb 4 maanden terug roaccutane gehad voor mijn huid waardoor ik mijn haar maar 1 keer per week hoefde te wassen. Maar nu heb ik het gisteravond laat gewassen en geföhnd en vanmiddag begon het alweer vettig te worden. Ik heb de Zarqa shampoo gekocht die hier een tijd terug werd aangeraden maar dit lijkt mijn haar alleen maar vetter te maken. Iemand een goed advies? Ben in staat weer een 2e kuur roaccutane te vragen want mijn huid is ook weer heel vet met voor nu kleine puistjes als gevolg.

3 likes

Oh wauwie, ik weet dat ik een beetje golvend haar heb en heb even haar methode gedaan (niet met de juiste producten) en ik merk echt een verschil, ik heb iets meer volume maar nog niet echt een hele mooie krul.

Het is vooral mijn haarpunten die op het laatst niet mooi lijken op te drogen ook nie ma het scrunchen. De rest van mijn haar droogt mooi op, maar mijn punten zijn heel slierterig.

Ga eens doorpakken met deze methode.

3 likes

Leuk!! Maar kost ook tijd hoor! De eerste maand zag het er bij niet echt uit, behalve dat ik wel echt zag dat het krulde/golfde. Doe het nu zo’n 3 jaar en nu kan ik op een wash day redelijk consequent goede resultaten boeken haha.

Met slierterige haarpunten zou ik zeggen: haarmasker/voedende conditioner/leave-in er in (maar goed kan voor iedereen anders zijn). En overall een tip: gebruik niet teveel product, zeker met golvend (fijn) haar. Soms zie je mensen met een enorme bos krullen er echt veel spul in doen, maar mijn haar zou dan echt veel te zwaar en vet worden. Zelfde geldt voor de ‘niet wassen met shampoo’ regel uit de curly girl method: mijn haar (en hoofdhuid) trekt dat echt niet haha

4 likes

Wassen volgens deze manier met een geschikte shampoo en droogshampoo inspuiten voor je gaat slapen.

5 likes

Wow wat een chille video. Ook heerlijk dat iemand gewoon es zegt dat je niet zoveel producten nodig hebt

1 like

Voor mijzelf is het veel te weinig product en werkt dat blowen niet (heb héél fijn en glad haar), maar die manier van haren wassen heeft wel echt een groot verschil gemaakt in hoe mijn haar valt en hoe lang het schoon blijft (wel in combinatie met droogshampoo).

2 likes

Ik herken je probleem. Ik heb ook een aantal keer die Zarqa shampoo gebruikt, maar dezelfde ervaring. Ik kreeg er juist vetter haar door, bijna een soort build up achterop. Ik heb inmiddels ontdekt dat mijn haar super schoon wordt van de goedkoopste shampoo van de AH of Etos eigen merk. Laatst heb ik ook die scalp scrub geprobeerd die hier laatst werd aangeraden, die vind ik ook wel fijn voor 1x per week! Die video heeft ook goede tips zie ik, ga ik ook eens proberen!

1 like

Weet iemand een leuk idot proof kapsel voor een bruiloft? Ik heb dik zwaar haar tot ong 10 cm over m’n schouders.