Haar/ kapsel topic #2

Ik heb fijn en recht haar dus doet helemaal niks als ik het gewoon laat uitgroeien. Met curtain bangs krijg ik nog wat volume en beweging. Laagjes moet ik zelf niet doen want dat wordt een soort trapje, maar curtain bangs altijd goed.

2 likes

Na eeuwen Redken Acidic Bonding gebruikt te hebben, dacht ik even over te stappen naar Ouai (medium).

Nou… het doet echt niks voor mijn haar. Sterker nog, het is denk ik zelfs te zwaar. De detox shampoo maakt fantastisch schoon en wissel ik af met Head & Shoulders (enige wat werkt met mijn hoofdhuid).
Maar na het gebruiken van de conditioner is mijn haar zwaar, soms nog vettig en de geur is NIET mijn ding.

Iemand met dik haar die nog een conditioner zoek voor de helft van de prijs? :laughing:

1 like

Zou gewoon de eerste keer gaan voor mooie lagen, en iets kortere plukken aan de voorkant. Ik vind curtain bangs lang niet iedereen staan en idd goed advies dat het heel snel net te kort wordt aan de voorkant. Zo een hekel aan dat die pluk opdroogt en dan met krullen zo m’n neus in krult haha. Je kan altijd als het bevalt terug gaan, en meer doen!

6 likes

@Blablabla @Bunnyslippers ja denk dat ik inderdaad eerst voor lange lagen ga en even kijk wat dat gaat doen. Liever eerst te weinig verschil dan ineens veel te kort.

2 likes

Als ik klaar ben met douchen is een groot deel van mijn haar zeiknat. Maar de voorste plukken bij mijn gezicht zijn direct heel droog, klitterig en pluizig.
Ik vind het allemaal moeilijk en zie door de bomen het bos niet meer. Ik was altijd met een shampoo en vervolgens met een detox shampoo en sluit af met conditioner in de puntjes (merken zijn oa redken enzo).
Ik ben best wel panisch met mijn haar, omdat het best dun en breekbaar is. Maar poreus- niet poreus, meer eitwit of minder eiwit in mijn haar ik weet allemaal niet meer. Ik heb van ellende zo veel verschillende (dure) merken gehad en ik ben een beetje het einde zoek. Mijn hoofdhuid jeukt toch best veel, is beetje schilferig en ik was om de 2 dagen mijn haar.

Het enige was ik echt een fijne shampoo vind en opnieuw ga kopen is ouai detox shampoo. Maar i just dont know :frowning:

Thanks!
Is idd vrij prijzig, is het weleens in de aanbieding? Zag bij Douglas een mooie prijs maar wel al aantal dagen uitverkocht

Nee helaas, als het al is afgeprijsd is het minimaal…ik heb het gekocht met een cadeaubon maar anders had ik er nooit zomaar €75 aan uitgegeven, maar nu ik weet hoe goed het werkt bezuinig ik maar op andere dingen :sweat_smile:

3 likes

Bij de douglas kun je ook eerst een klein flesje bestellen van 5 ml als je het wilt proberen. Ku je daarna misschien een grotere kopen als het bevalt?

3 likes

Sowieso gebruik je te vaak die detox shampoo. Daar zou ik mee stoppen en eens per week ofzo gebruiken. Is eigenlijk ook niet bedoeld als een alledaagse shampoo, kan me helemaal voorstellen dat je haar en hoofdhuid daardoor o.a. droog aanvoelt!

Je moet je haar voeden, klinkt het. Met een goed voedende shampoo. Anders averechts effect, droog hoofdhuid + droog haar steeds detoxen met detox shampoo. conditioner alleen in de puntjes dus je hoofdhuid en rest van je haar droogt behoorlijk uit… dus jeukt en schilfert en etc.

Ik zou investeren in een fijne voedende shampoo en die detox shampoo (ook mijn fave btw) echt veel minder gebruiken .

Detox shampoo zou ik ook niet combineren met een andere shampoo vooraf. Die gebruik je gewoon eens in de week of twee weken om buildup te verwijderen.

4 likes

Oke wow thanks! Ik ben dan aan het kijken welke shampoo dan voedend is. Is het dan met extra proteine / oliƫen / keratine etc?

1 like

Je kunt makkelijk en goedkoop testen of je haar van eiwit/proteine houdt; een ā€˜rice water rinse’ doen (even googelen hoe). Mijn haar gaat daar bijv echt van glanzen en houd de krul ook veel beter vast, maar bij andere mensen wordt het dan heel droog. Dan weet je ook beter of je juist haarproducten met proteĆÆne moet kiezen (dus dingen met keratine, hydrolized silk, hydrolized soy, etc) of juist moet vermijden

Waar mensen met een jeukerige hoofdhuid in de curly community ook van houden is een appelazijn rinse (kun je ook zelf maken). Ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd alleen

5 likes

Welke shampoos heb je al in huis? Je zei dat je best wel wat al had gekocht, dus misschien zit daar al wat tussen

Bij haar dat meteen klitterig pluizig en droog wordt na wassen denk ik snel aan idd poreus haar (vooral in combinatie met dus zo veel ā€œā€agressiefā€ā€ shampoo gebruiken) en extra proteĆÆne maar dat zou je idd kunnen ā€œtestenā€.

3 likes

Oh trouwens! Er zijn veel nepperds in omloop. Ik zou niet via bol bestellen maar via douglas of ici Paris, mocht je het overwegen.

2 likes

Ik heb de volgende thuis liggen:
Redken - Volume Injection
Loreal paris-full resist shampoo
KƩrastase Specifique Bain Prevention Shampoo tegen Haaruitval
John Frieda PROfiller+ Shampoo

Thanks voor deze tip. Ik gebruik deze nu 1x in de week en ben echt super blij. Veel minder snel vet haar, minder jeuk en inderdaad geen shampoo meer nodig nadien.

Forum hit wordt dit denk ik :sunglasses:

1 like

Bij Dyson kan je de AirWrap 40 dagen op proef nemen. Lijkt me fijn om hem op verschillende momenten uit te proberen. Weet iemand of er addertjes onder het gras zitten? Mag je hem echt gewoon terugsturen als het gebruik niet bevalt?

2 likes

Ja, je mag ā€˜m gewoon retour sturen en krijgt je geld dan terug.

1 like

Weet iemand of er een universele diffuser is die op de airwrap past? Die van dyson zelf is telkens uitverkocht :unamused:

Amazon heeft er een aantal. Weet niet hoe de kwaliteit is

https://www.amazon.nl/Fixbetter-Diffuser-accessoires-haardroger-reserveonderdelen/dp/B0BY8GNMB9/ref=mp_s_a_1_1_sspa?dib=eyJ2IjoiMSJ9.OjOiF6cMI80Lg18oR4scQEX2RobIHxntXh0scp0dyOYq9mhJksELgwFLIA5ToYsjdzQ9hBdzUo1yx8abSj9m1fnogRISwR8iPyHOXQgpseeuG7JVwyMc9v0BBtu3WZaqo_hdPsLErgLYwV-Ttt3tVK4xtqHMoTh2IfMYqrFXSoeWmN5MHhU09s2yugLhIbQ5zQJDds4C9nqRfvAlKvgaCQ.d6EYMaxMl350vYuOWZ7V_F-SHCKqYrm9ZPct3Bk512w&dib_tag=se&keywords=diffuser+dyson+airwrap&qid=1711873354&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1

2 likes

Deze kreeg een paar slechte reviews, maar ben uiteindelijk wel geslaagd op amazon :slight_smile: thanks!

2 likes