Haar/ kapsel topic #2

Wella was er bij mij echt na twee wasbeurten al uit helaas :frowning: En mn grijze haren pakte t niet. Ik lees ook mee, want hier hetzelfde probleem!

1 like

In mijn ervaring lijken de meeste kleurmaskers op elkaar, zowel wat het effect betreft als hoeveel haren het pakt, hoelang en goed het blijft zitten (ik heb naast deze twee ook vier Italiaanse merken gebruikt). Als de maskers niks voor je doen zou ik zelf overstappen op een toner!

4 likes

Los van mn grijze haren word ik ook helemaal wild van mn dyson airwrap. Het lukt me gewoon niet om de krullen er langer dan twee uur in te laten zitten, wat ik ook doe. Hebben jullie bepaalde producten die goed werken? Ik heb mousse geprobeerd en vandaag sea salt spray, maar die eerste deed niks en de laatste maakte het alleen maar erger. Echt janken.

Bij mij werkt het om mijn haar niet met conditioner/een masker te hebben gewassen. Dat maakt het haar te glad. Verder neem ik dunne plukken en verdeel ik mijn haar in 3 lagen zodat ik overal goed bij kan. Ik krul een pluk eerst 10/15 seconden warm en daarna nog 10 seconden koud en ik houd de krul nog even vast voordat ik hem laat hangen. En op het einde doe ik er volume poeder van indola in. Dan blijft het echt een hele dag goed zitten. Meerdere dagen lukt bij mij sowieso niet (met geen enkele krultang haha).

1 like

Weet iemand hoelang het duurt voordat de wella color mask - copper is uitgespoeld? Als er een lichte gloed blijft in het haar is het geen heel groot probleem overigens

Geen idee hoe het met copper zit, maar de chocolate touch viel bij mij heel koperkleurig uit en die was er binnen twee wasbeurten weer uit.

1 like

Heeft er iemand ervaring met van zwart naar koperachtig haar gaan zonder bleek? Het schijnt te kunnen maar ik heb er geen ervaring mee. Ik wil die kleur een keer uitproberen maar ik wil mijn haar niet meer bleken. Het is nu blauwzwart.

Ik heb er 0 ervaring mee maar ik ga ervan uit dat je van nature licht haar hebt? Want dan kun je color remover gebruiken, ik denk dat dat goed werkt! Ik heb zelf zwart haar en ik heb het vroegâh vaak rood geprobeerd te krijgen (echt tragisch overigens want niks staat me zo lelijk als een rode gloed) en het was echt onmogelijk zonder te bleken.

2 likes

ja echt zo’n nietszeggende peper en zout donkerblond lichtbruine kleur haha! ik zou echt graag natuurlijk donker haar willen hebben maar wel echt kut dat je altijd moet bleken als je een andere kleur wilt

Ik heb heel impulsief tegen de kapper gezegd dat het wel korter mocht en ik weet niet meer wat ik er van vind nu :joy::sob:

Met zo’n half knotje is het wel leuk denk ik, maar ik kan het los echt nog even niet aanzien in de spiegel.

31 likes

Jawelllll leuk! Ik ga morgen ook weer voor een bob 🫶

3 likes

Love deze lengte!!

2 likes

Ik vind t zo heel leuk staan! Je moet ook even wennen en een modus met verschillende leuke hairdo’s vinden.

2 likes

Heel erg leuk juist!

1 like

Ik wil binnenkort mijn rode haar wat meer blond maken. Ik weet dat rood heel lastig is, maar ik verf het altijd ‘goudkoperblond’ en het is nu door de zon echt blond aan het worden, alleen dan nog met een rossige gloed. (En in de punten zit nog henna wat ik er gewoon af moet knippen want dat wordt nooit blond maar goed lang verhaal).

Anyway. Ik wil weer eens zo’n color remover gebruiken, om te kijken of dat wat meer van de rode gloed verwijderd. Ik gebruikte vroeger die van de Kruidvat, heeft iemand nog een tip voor eventueel een betere? Of zou het niks doen met rood haar? Ik heb het dus niet over bleken (voor nu) maar van dat gore rottende ei spul. Daarna wil ik het wellicht nog bleken, maar ik wil eerst iets voorzichtigers proberen haha.

Ik kom bijv. ook zoiets tegen maar dit ken ik verder niet? Revolution Haircare REVOLUTION HAIRCARE HAIR COLOUR REMOVER - Haarverzorging - white/wit - Zalando.nl

Misschien iemand anders wel?

2 likes

verliezen jullie ook altijd veel meer haar als je het wast na het verven? dus echt als je de verf eruit wast zegmaar.

ik heb het altijd en het is nooit blijvend, normaal verlies ik niet veel haar. had het ook al langer dan normaal niet gewassen en niet geborsteld, maar toch schrik ik er telkens van ofzo :sob:

Ja echt een pruik

@lisaanna leuk!!

2 likes

oke bedankt voor de bevestiging hahaha

Als je naar blond wil zou ik het niet op deze manier doen. Dit licht wel op maar meestal vindt de warmte en het rode dus juist.
Mijn ervaring is dat de enige manier om rood uit je haar te krijgen verven bij de kapper is :joy: of je haar zelf verpesten met blondeer en zilvershampoo maar dat beviel mijn haar niet zo :sweat_smile:

2 likes

Oh ik dacht dat dit juist niet oplicht maar de kleur er uit haalt? En dat juist bleek het nog roder/oranje kan maken. Maar goed om te weten.

Ik heb mijn haar zelfs van zwart naar wit geverfd (toen moest het wel kort haha) dus ik heb wel veel ervaring met haar verven (ook vaker nog blond geverfd) maar eigenlijk wil ik het liefste een bayalage bij de kapper laten doen (omdat ik dat ook mooier vind). Alleen omdat ik precies in mijn punten henna heb (wat alleen maar neonoranje gaat worden met bleek) lijkt me dat dus geen optie. Het uit laten groeien duurt ook nog een jaar ofzo (ik heb een bob) dus ik ben even aan het kijken wat ik zelf kan doen. Ik verf het al niet meer rood maar meer mijn natuurlijke haarkleur, maar rood komt er natuurlijk altijd nog doorheen.

Zooo irritant. Ik had dus heel lang rood haar en dan is henna ideaal, was er al mee gestopt vorig jaar omdat ik het in de toekomst kort wilde en misschien blond, maar nu zit ik een beetje in een soort ‘limbo’. Ik wil dus niet naar de kapper gaan want die schrikken sowieso van het woord henna en dan betaal ik een hoop geld en is het effect waarschijnlijk oranje :sweat_smile: Althans bovenop heel blond en dan onder oranje. Of ik moet echt kort gaan, mmm.

Sorry lange rant, het frustreert me :laughing: /ted-talk