Haar/ kapsel topic #2

Nog ff een foto zodat je kan zien dat de bovenste helft eigenlijk gewoon strawberryblond is (of goudblond soms?). Maar de onderkant is donkerder door de henna :thinking:

6 likes

Worst-case kan het ook nog blauw of groen uitslaan als je henna bleekt, als je hennamix geen 100% henna bevatte - en een color remover is natuurlijk ook chemisch en kan raar reageren op de henna! Dus misschien toch die puntjes er eerst af voor de zekerheid :smiling_face_with_tear:

Ha sorry ik was ff foto’s aan het posten.

Nee ik weet dat het niet werkt met henna! Niks werkt met henna behalve afknippen (of echt HEEL VEEL bleken, het kan wel… maar wordt je niet blij van). Ik verf alleen niet vaak met henna, dus ik wilde kijken wat er onder het henna nog zat.

Ik heb het laatst dus asblond geverfd in dezelfde kleurhoogte. Niemand zag een verschil :laughing: Ik wil het best 1x bleken maar ik weet gewoon dat de punten dan echt oranje worden, terwijl de bovenkant denk ik wel te fixen zou zijn met een astoner (ik verwacht geen grijs haar te krijgen, maar iets meer natuurlijker blond?)

@zaatar ik ben zelfbenoemd henna expert en gebruik altijd 100% henna en heb ervaring met henna bleken! Het wordt zeker geen groen of blauw, ik gebruik sowieso niks met indigo poeder ook :slight_smile: Dus daar ben iik 100% zeker van, verf mijn haar al 12 jaar met henna (niet altijd, in periodes) Maar zeker goed dat je het benoemt want het kan idd erg misgaan! En het zijn geen puntjes maar echt 10cm ofzo, dus dan moet ik echt KORT :thinking: Weet niet of ik dat ooit nog wil, maar misschien! Al klinkt blauwe punten best cool haha (ik had het ooit lila en dat wordt dus ook groen als je het bleekt?!?! the fuck)

Edit: thanks voor jullie input, ik ga het even laten verwerken en nog een masterplan bedenken :smiley:

2 likes

Het zet de haarschubben open waardoor de kleur eruit wast. Wel zit er toch een lichte bleek in, in mijn zwarte kelding zitten namelijk altijd bleekvlekken als ze er mee in aanraking zijn gekomen. Ik zelf heb altijd goed resultaat met color remover als ik van rood naar blond wil gaan :

!

Dit was van een paar jaar terug in 1 sessie. Bij mijn zusje had ik laatst hetzelfde resultaat. Wat mij ook echt helpt is om hierna een vitamine c + anti roosspoeling te doen. De kapper kon een paar maanden later echt geen rood meer bespeuren in mijn haar.

Echterrr, geeft de kapper wel altijd het mooiste resultaat natuurlijk.

1 like

Ohh ja dat ziet er wel goed uit! Mijn haar is al wel weer jouw eindresultaatfoto maar ben wel nieuwsgierig…

Met antiroosspoelingen heb ik niet zoveel goede ervaringen mee, dat doet bij mij niet zoveel, behalve dat het heel droog wordt. En vitamine c ook niet… maar wow dat heb ik heel vroeger wel eens gedaan ja, ik word er helemaal nostalgisch van haha :smiley:

Noooooo haha, been there done that. Afgrijselijk ook om uit te moeten groeien :sweat_smile:

1 like

Er is een variant voor donker en een voor licht. Ook ik heb goede ervaring met color remover (ook donker net als negativ)

1 like

Ik ben echt tevreden over mijn nieuwe haarroutine! Er heeft ook een verfbeurtje tussen gezeten hoor, maar K18, Kerastase olie en rozemarijn doen ook zijn werk denk ik! Het ziet er veeel glanzender uit en voelt ook zachter en gezonder.

24 likes

als mijn haar zo perfect steil was zou ik nergens meer over klagen echt mooi

3 likes

Ik ben toch eens aan het nadenken over mijn kapsel… wellicht dat ik wel eens zo’n wolf cut wil proberen, dat zou het probleem van mijn hennapunten ook oplossen want daar zitten lekker veel laagjes in! Alleen zo’n mat… dat weet ik nog niet zo goed :sweat_smile:

En het hoeft niet zo blond, maar vind ik ook wel leuk! Maar goed, ik ga eerst nog even mijn laatste bruiloften fotograferen deze maand en dat ik er nog representatief uitzie voordat ik ga experimenteren :joy: Ik ga iig wel die color remover weer eens proberen!

Tot zover mijn haardagboek haha sorry jongens, volgende keer post ik resultaten :laughing:

3 likes

Is dit je haar nu :o zo mooi

1 like

Je bent sowieso mooi bb!! Ik vind zoals het op die foto zit heel leuk! Is dit de pony die je bedoelt of recent?

Zou het echt zo laten, geen echte pony knippen want dit is zo mooi. Wellicht over een paar maanden weer de curtain bangs bijknippen ofzo maar nu niet

1 like

Prachtig haar!

Zou een echte pony inderdaad niet doen. Ik heb ook een redelijk kort voorhoofd en wilde ook graag een pony, heb dat opgelost door vrij korte curtain bangs te nemen. Maar vind het zo langer bij jou ook heel mooi.

1 like

Dan zou ik het zo laten snoes! Mooi dit :slight_smile:

Ik heb sinds een paar weken zo’n jeukende en geïrriteerde hoofdhuid. Terwijl ik niks anders doe. Ik heb wel een gevoelige hoofdhuid en vaak in de winter irriteert het wat meer maar opeens heb ik nu zo’n last. Ik gebruik al shampoo van Eucerin.

Maar als iemand anders nog tips heeft?

2 likes

Mij helpt het enorm als ik mn hoofdhuis inmasser met pure jojobaolie (wel echt pure, niet die mengeling die Holland en Barret Jojobaolie noemt).

3 likes

Föhn je je haar droog (of iig bij de aanzet) na het wassen?
En het is bij mij erger als m’n haar te lang/dik/zwaar is. Denk omdat er dan weinig lucht bij de huid komt ofzo.

Ik heb dit elk jaar rond de overgang naar herfst, en dan na een maand of 2 is het verdwenen

Ik ben in Australië en hier is een Dyson Spring sale, waardoor de Dyson Airwrap nu omgerekend €425 is. In Nederland is dezelfde €549. Zou er met Black Friday een goede actie zijn in NL of is het verstandig om m hier gewoon te kopen (Incl omgekeerde wereld stekker)?