Haar/ kapsel topic #2

Hoelang doe je met je kussensloop? Ik heb het idee dat als ik die elke 2 dagen vervang het ook beter gaat. Vervangen is trouwens de eerste keer de onderkant boven doen, dan kan je 2x met een sloop doen. En niet teveel aan je haar zitten, dat helpt ook.

1 like

Ik vind 'm niet per se beter dan andere sprays. Laatst zag ik een video waar deze spray op droog haar wordt gebruikt en daar zou hij een beter effect geven, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

2 likes

Voor mijn mede snel-vet-wordend-dun-harigen;

Ik heb Zarqa magnesium shampoo ontdekt. Ik gebruik het in combinatie met de zarqa conditioner. Wat een verschil met voorheen! Normaal kon ik dag 2 eigenlijk geen los haar meer dragen omdat het bij de hoofdhuid vet en sliertig werd en het niet meer mooi viel maar mijn haar in de lengte een soort van bij elkaar plakte (dit fenomeen is lastig uit te leggen)

Nu is mijn haar op dag 2 echt nog mooi als het los is en op dag 3 heb ik pas een spuitje droogshampoo nodig en kan het beter is een staart of met clipje gedragen worden.

Edit; poging 2 het fenomeen uit te leggen.
Als ik op dag 2 mijn haar los had viel het als een soort dunne stijve mat op mijn schouders en er zat maar weinig beweging in. Nu vallen de individuele halen los van elkaar speelt op mijn schouders

11 likes

Klinkt goed! Waar doe jij de conditioner op, ook op het bovenste deel van je haar? Ik gebruik nu de gembershampoo van The Body Shop en die werkt goed maar de laatste maanden is het toch weer sneller vet.

2 likes

Na het wassen met shampoo ā€˜knijp’ ik de lengten van mijn haar een beetje uit zodat er zo weinig mogelijk water in zit. Daar masseer ik de conditioner in de lengten in en laat ik even intrekken. Bij mijn hoofdhuid smeer ik snel nog de restanten af die op mijn handen zitten en dan spoel ik het vrij snel daarna allemaal uit.

2 likes

Thanks voor de uitleg. Ik ga het zelf ook eens proberen!

1 like

Iemand ervaring met dit serum tegen dunner wordend haar en haaruitval? Act+Acre 3% Stem Cell Peptide H3

Cultbeauty kwam er net mee op m’n insta en m’n brein zegt het is heel duur dus het moet wel werken :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

1 like

Heb even gekeken want kan zoiets wel goed gebruiken maar de ingrediƫnten buiten die stem cell zijn niet heel bijzonder. En dat ingrediƫnt staat ver op de lijst dus hoeveel zit er dan eigenlijk in?

2 likes

Ik zie het. En de magische ingrediĆ«nten zijn dus appel stamcellen, bamboe en peasprout blend (?) en hyaluronzuur. Ik weet alleen van rozemarijnolie dat het bewezen effect heeft. Spreekt me wel aan dat je dit niet hoeft uit te wassen. Maar ja €130, gekkenhuis.

Vind al die lovende Instagram recensies ook lastig om te geloven. Denk dat de scalpmassage die je jezelf geeft ook veel bijdraagt aan het succes.

Ik zoek nog ff verder.

Ik heb toevallig laatst deze op mijn verlanglijstje gezet. Reviews zijn best prima dus misschien is dit een optie? Heb hem zelf dus nog niet getest maar wel een stuk betaalbaarder!

Edit: link vergeten :nerd_face:
Ik geef je EXTRA korting op YesStyle.com!

Shop met mijn Rewards Code: S6MA78

Nog een edit: geen idee waarom die code erbij komt!

2 likes

Ik gebruik sinds een paar weken het kerastase genesis serum. Ik heb afgelopen jaren steeds fijnere/dunne haren gekregen die gemakkelijk uitvallen en niet lang worden. Mijn haaruitval leek na een week gebruik al wel minder te worden! Oa op mn kussen en met borstelen veeeel minder losse haren. Met wassen komt er nog wel wat mee, maar dat doe ik ong 1 keer per week.
Ook bijna een jaar rozemarijnolie (mielle en ceduce) geprobeerd. Haaruitval werd daar niet minder van, met wassen zelfs meer. Wel veel nieuwe haren, maar twijfel of dat daar de olie komt, want had ik daarvoor ook altijd al.
Ik hoop dat door het genesis serum die fijn haren eindelijk langer kunnen groeien!

4 likes

Het schijnt inderdaad dat rozemarijnolie bewezen werkt, maar m’n vriend heeft een jaar lang dagelijks rozemarijn olie op z’n hoofd gesmeerd en dat heeft helaas niets uitgehaald voor het kaler worden. N=1 maar hier dus helaas geen wondermiddel

1 like

Merk ook niet echt verschil met die van Mielle nog

1 like

Denk dat dit bij kalende mannen ook niet helemaal het juiste middel is. Is dat überhaupt te verhelpen bij mannen?
vind dat niet helemaal te vergelijken met vrouwen die (veel) haar verliezen om wat voor reden dan ook.

6 likes

Naja zelfde idee toch? Of zou het anders zijn vanwege de hormonen die kaalheid veroorzaken? Heb dat onderzoek toen wel doorgelezen maar volgens mij was het niet uitzonderlijk op vrouwen uitgevoerd… wel interessante vraag!

1 like

Nee, tegen kaalheid kan behalve een haartransplantatie volgens mij niks werken, gewoon genetisch.

Veel dunner wordend haar etc waar wij het bijv voor gebruiken kan wel te maken hebben met haar dat sneller afbreekt, en met een gezondere hoofdhuid kan herstellen/ sterker kan worden. Maar dan moet er wel haar zijn om mee te beginnen. Dus kan best zijn dat het voor mannen werkt die dunner haar hebben omdat ze bijv teveel een pet hebben gedragen of een andere reden dat de hoofdhuid ongezonder is. Maar grote kans bij mannen dat het toch gewoon genetische kaalheid is.

1 like

De onderzoeken op roosmarijnolie zijn wel in vergelijking met Minoxidil, een middel dat goed werkt tegen androgenetische alopecia ("ā€œmannelijkā€" haarverlies). Het schijnt lokaal dus wel enigszins te werken op hormonaal niveau: het enzym dat door de haarzakjes wordt aangemaakt en testosteron omzet in dihydrotestosteron (en daarmee voor de dood van het haar zorgt) wordt daarmee inactief gemaakt.

Helaas is androgenetische alopecia vaak wel zodanig hardnekkig dat lokaal behandelen niet genoeg is, waardoor mensen overstappen op orale medicatie zoals Finasteride en uiteindelijk haartransplantaties. Het is een moeilijke strijd tegen je eigen lichaam, als het je kaal wil hebben.

7 likes

Ik wist geeneens dat hier medicatie voor was joh. Ik dacht vanaf een bepaald moment gaat alleen een ticket naar Turkije je helpen.

1 like

Bij deze man heeft (o.a.) rozemarijnolie wel wat gewerkt:

https://vm.tiktok.com/ZIJnytX8A/

1 like

Ja, dat is inderdaad helemaal top. Heb ik ook gebruikt.

1 like