Inderdaad twee keer wassen. En dan echt goed over de hele hoofdhuid wrijven. Eerste keer heb je behoorlijk wat shampoo nodig en schuimt het niet veel. Tweede keer weinig nodig, schuint meteen en je gaat er veel makkelijker doorheen. Zie onderstaande video (negeer de dramatische titel).
En ‘s avonds droogshampoo, en dat kan je meerdere dagen doen. Ik doe nu 4 dagen met mijn haar (ook altijd heel vet geweest) en gebruik iedere avond droogshampoo.
Welke droogshampoo gebruiken jullie?
En gebruik je dit dan alleen 's avonds en niet 's ochtends?
Ik heb vanalles geprobeerd (wel geen hele dure), maar vind Batiste de fijnste. En in principe alleen ‘s avonds ja, dan heb ik nauwelijks last van een witte waas en het “voorkomt” ook het vettig worden, want dat gebeurt bij mij vooral tijdens het slapen.
Herkenbaar
Wat heb jij gedaan voor je huid? Ben ook nog zoekende.
Vinden jullie zoveel dagen achter elkaar droogshampoo niet viezig voelen? Ik krijg al jeuk als ik eraan denk. Vraag me eigenlijk ook af hoe goed droogshampoo is voor je hoofdhuid? Ik denk dat als je haar en hoofdhuid er gezond uitzien het echt niet erg is om je haar iedere dag of om de dag met een milde shampoo te wassen hoor. Ik begrijp nooit zo goed waarom het per se zoveel dagen niet gewassen zou moeten worden. Dat werkt gewoon niet voor iedereen
Het kost me vooral veel tijd ‘s morgens om het te wassen en te föhnen, dus dat probeer ik te voorkomen haha.
Het ligt er bij mij heel erg een wat voor droogshampoo het is, die oranje/roze van L’Oréal kan ik echt 3/4 dagen achter elkaar gebruiken zonder problemen. Maar bijv die van Sophia Mae geeft na een uur al jeuk op mn hoofd.
Ik heb gewoon echt geen zin om vaak mijn haar te wassen en met droogshampoo heb ik nog enigszins volume in mijn zielige bos. Vind het ook niet vies aanvoelen trouwens.
was dit voor mij ipv vuilnisglitter? ja ik hoor vaak dat mensen haaruitval hebben en dat zelfs hun haarlijn terugloopt door dat kapsel. ariana grande zegt ook dat haar haarlijn terugloopt en zij draagt haar haar ook vaak zo. maar goed voor af en toe lijkt het me prima
Als ik mijn haar heb gewassen droog ik het direct en doe ik daarna zwitsal talkpoeder in mijn haar. Op dag 2 doe ik hetzelfde + dan ook nog eens droogshampoo. Dat werkt voor mij echt heel erg goed! Als ik dit niet doe dan valt het na 3 uur al in slierten en plakt het na 5 uur aan mijn hoofd. Zo kan ik het rekken tot dag 3 en dan moet het wel vast of opnieuw gewassen worden
Oja was voor jou bedoeld! Ja Ariana droeg dat kapsel jarenlang dag in dag uit. Niet fijn voor je haar nee.
Tips voor een fijne leave in conditioner (dik, lang haar), liefst niet schreeuwend duur?
Ik zou het gewoon elke dag wassen dan, je kunt je haar niet ‘trainen’.
2x shampoo, goed inmasseren in hoofdhuid. En ook goed uitspoelen. Verder vond ik rozemarijnwater op hoofdhuid spray iets uitdrogend effect hebben en is beter dan droogshampoo.
Ik weet verder niet wat je huidroutine is, maar dit kan het ook vet maken. Vergeet dan niet je bed of in elk geval hoofdkussens vaker te verschonen…
Ja dit idee heb ik ook! Werd bij mij door kapper geadviseerd tegen huidschilfers maar lijkt het juist erger te maken
Wat was de reden dat jij ermee begon?
Gezonder haar/meer haargroei. Ik heb altijd al soort van babyhaar bij mijn inhammen gehad. Het is nu wel iets voller voor mijn gevoel. Maar denk vooral door haarolie en de hoofdhuidmassages.
Ben dus met rozemarijnwater weer gestopt. Dan maar iets sneller vet. Gaf wel veel volume trouwens! Dat was wel chill. Ben alleen niet zo goed in dat verversen (iedere 2 weken), had iets een maand laten staan (ongebruikt wel) en nu kan ik die sprayer weggooien lol.
Edit: trouwens ook last van roos. Dus die olie is echt chill. Heb zelf een olie gemaakt.
Fijn dat het voller is geworden!
Haarolie (rozemarijn, castor, jojoba) schijnt wel “echt” van aangetoond/ervaren te zijn dat het haargroei bevordert maar rozemarijn water niet per se las ik later. En geeft juist een geïrriteerde hoofdhuid merk ik.
Ik kan deze fles ook wel weggooien nu denk ik… Nu heb ik al een droge hoofdhuid van mezelf.
Klopt, meer dan 2 weken kan al kans geven of bederving/schimmels (ook al bewaar je het in de koelkast).
Wat doe je in je haarolie?
Is dat deep oiling? Of is dat iets anders? (zag ik op Tiktok vaak voorbijkomen). Een of twee keer per week je hoofdhuid masseren met een speciale olie (soms zelfgemaakt) en dan dezelfde olie (of een andere) over je lengtes en dan paar uur inhouden en olie eroverheen en uitspoelen? Soort hot oil treatment?
Ik heb in een experimentele bui de volgende olie gemaakt:
Pequi-olie
Ximenia-olie
Kukui-olie
Zapote-olie
Castorolie
Aloe Vera-olie
Zwarte komijnzaadolie
Jojoba-olie (grotere fles, dus in verhouding meeste jojoba)
Etherische rozemarijn olie (niet puur gebruiken)
Ja geen idee hoe je dit noemt. Ik masseer mijn hoofdhuid ook zonder de olie. Olie op hoofdhuid doe ik alleen voor het wassen, eerst goed uitborstelen en dan de olie erin masseren. En olie op de lengtes. Even uurtje laten zitten. Niet warm maken.
En dan 2x shampoo, alleen hoofdhuod. Dus ook niet teveel olie op de lengtes gebruiken.
Ja zo doe ik het. Geen warme olie. En 7 minuten (ik gebruik een timer) inmasseren met een massageborstel voor de hoofdhuid.