Haar/ kapsel topic #2

Ok dat wist ik niet! Ik zou het ook gebruiken in overleg met een dermatoloog, dat heb ik zelf toen ook gedaan.

1 like

Ik heb hem gisteren gekocht en gebruikt en hij is inderdaad heel fijn! Ik vind het wel lastig om het goed op mijn hoofdhuid aan te brengen want ik heb dik haar, maar het schuim lijkt ook al goed te reinigen. Normaal was ik mijn haar 2x met shampoo en nu heb ik het maar 1x gewassen met de scrub en het voelt nu veel schoner dan normaal.

2 likes

Eerst maar even overleggen dan ja!

@ninna Hoe lang ben jij al bezig? En gebruik je er een serum of olie bij?

1 like

Hoe gebruik je dat kerastase serum, en hoe vaak?

@ZusjevanJoost @ninna klopt ik kreeg er ook hartkloppingen van toen ik de lotion gebruikte

2 likes

2 a 3 pipetjes over de hoofdhuid verdelen en inmasseren, voor het slapen gaan. Het trekt goed in en wordt niet vet. Ik begon met iedere avond en toen werkte het het beste. Maar ik merk ook dat het dan best snel op gaat, en het is niet heel goedkoop

2 likes

Oh echt? Bedoel je met lotion, spray? Ik had iig de spray. Ben je toen gestopt vanwege deze bijwerking? Best eng. Ik kreeg wel erge jeuk op mijn hoofdhuid de eerste weken.

3 likes

Ik had deze:

Er staat lotion maar je moest wel drukken geen idee.
Ja ben er heel snel mee gestopt! Voelde me gelijk ook duizelig enzo, best apart. En heb gelukkig ook heel veel haargroei terug door missh de andere dingen die ik doe (goed eten, vitaminen, infrarood lamp, roosmarijn olie)

Wel fijn dat het jou geholpen heeft!

1 like

Ja, deze had ik ook! Wel in overleg met een dermatoloog en ik had in het begin ook elke 2 of 3 maanden een vervolgafspraak om te kijken hoe het ging. Bloed laten afnemen etc. Dus idd niet zomaar zelf aanschaffen en gebruiken.

Fijn dat jouw haargroei ook is verbeterd!

2 likes

Oh wat zonde! Ik heb geen tips maar ik hoop dat je het weer goed krijgt! Misschien eens naar een krullenkapper?

1 like

Ja nu zit het altijd zo (dit ben ik niet) en dat vind ik ook cute maar ik mis ook m’n krullen.

Een krullenkapper is wellicht een goed idee maar ben bang ze ze niks voor me kunnen doen. Behalve adviseren

1 like

Ik had zelf ook heat damage, toen ik mijn haar zo’n twee maanden lang steil droeg en dus om de twee à drie dagen met de steampod erdoor ging. Resultaat waren een paar plukjes die een veel losser krullenpatroon had dan de rest.
Ik heb denk ik olaplex 3 aangeraden gekregen maar zag het niet zitten om voor die twee plukjes een extra product te kopen en heb ze dan in een folie geknipt.
Kapster was niet content, het waren voor mij maar twee plukjes en kan mij daar makkelijk over zetten.

Bon, ofwel probeer je dat olaplex product of je laat je haar en dus krullenpatroon terug uitrgroeien.

Wat bedoel je met in een folie geknipt?

Ok ik zal eens kijken naar ervaringen met olaplex 3, dank je!

3 likes

Sorry dat is Vlaams, in een opwelling geknipt

3 likes

Ohhhhh het is folie als in het franse woord, niet folie als in aluminiumfolie?

21 likes

K18 leave in masker kan je misschien wel helpen om je krullen wat meer terug te krijgen. Dat is een goede bonding treatment en het wordt veel gebruikt bij schade door blonderen en hitte. Ik vind het fijn dat je hem niet hoeft uit te spoelen (gebruiken na shampoo, geen conditioner. Mocht je wel conditioner willen gebruiken kan dat nadat de k18 een paar minuten heeft ingewerkt).

Dit is geen advies maar zou denken dat jij wel iemand bent die een pixie cut kan rocken :grin:

4 likes

Ja hahaha.

2 likes

Oh wat leuk haha

Deze heb ik liggen!

Ah ja, dat heb ik in principe al gehad want ik heb mijn haar een aantal jaar geleden gebuzzd op standje een met de tondeuse en ben nu in mijn haar journey dat ik het weer wat langer wil :smile: Het was tof een keer te doen en ook nodig, maar kort haar wil ik niet meer.

4 likes

@ZusjevanJoost ik ben geen expert maar ik lees vaak dat het met de cg methode zo is dat je krullen steeds mooier worden, omdat je krullen er aan ‘wennen’. Je kapster zei ook dat het nu teveel is uitgerekt dus misschien geldt dit ook voor jou?

1 like

Paar weken. Ik doe het nu 1x per week maar zonder serum op die dag. Ik doe het op dagen dat ik mijn haar heb gewassen en als het dus echt helemaal schoon is. Ik wil niets irriteren dus daarom doe ik nog geen serum. Wil wel uiteindelijk overstappen naar een derma pen voor meer controle.

Ik heb dat serum van Kerastase ook maar 2-3 pipetjes en mijn haar is krokant, hahaha.

1 like