Ik heb ervaring met 4 verschillende salons, dus misschien zijn er ook salons die wel goed zijn hoor.
Maar inderdaad, mega overpriced. (Ik moest dit keer 333 euro afrekenen voor knippen, balayage met bescherming en toner. Maar heb ook al een tijdje mijn haren niet meer geverfd. Is dat tegenwoordig een normale prijs in de randstad?) Het inzetten van de balayage is ook nog eens slecht gedaan. Ik heb op veel plekken echt strepen in mijn haar.
Het is een soort fabriek waar je zo snel mogelijk doorheen wordt geduwd. Weinig geduld om goed te overleggen. Heb ook meerdere keren meegemaakt dat ze heel erg hun schoonheidsideaal aan je opdwingen. Dus hele discussies gehad om ervoor te zorgen dat ze gingen doen waar ik eigenlijk voor kwam.
Door de haast is het meerdere keren voorgekomen dat ze de peroxide niet lang genoeg lieten intrekken, waardoor ik oranje vlekken had en later weer terug moest komen om het te fixen, met alle gevolgen van dien. (Haar vindt het niet leuk om twee keer in korte tijd gebleekt te worden.)
Door de haast zijn ze ook vaal heel ruw met hardhandig uitwassen en uitkammen.
Etc. etc.
Het enige positieve is dus dat ze vaak wel last minute plek hebben omdat het zo’n fabriek is. En misschien tref je net een leuke goede kapper, want die zijn er soms wel.
Edit: En oja. Die hoge prijs vloeit dus niet door naar mensen daar op de vloer. Die moeten heel hard werken en worden zwaar onderbetaald.