Haar/ kapsel topic #2

Ik ben naar Rob Peetoom gegaan omdat dat de enige zaak was die op korte termijn een plek had. Maar ik raad :x:RP :x: verder om heel veel verschillende redenen niet aan! Mijn kapsel is wel half met een mesje gedaan, half met een schaar.

Dus ik heb verder ook geen advies voor je. :disappointed_relieved: Ik moet ook nog op zoek naar een zaak die het de volgende keer weer bij kan knippen.

2 likes

hebben jullie ervaring met assort? met de zoekfunctie kon ik niks vinden masr vind hun videos op tiktok altijd heel mooi qua resultaat

2 likes

Waarom raad je RP niet aan? Ik ben er 1 keer geweest en opzich wel tevreden. Dus was van plan om er vaker heen te gaan.

4 likes

Ik heb ervaring met 4 verschillende salons, dus misschien zijn er ook salons die wel goed zijn hoor.

Maar inderdaad, mega overpriced. (Ik moest dit keer 333 euro afrekenen voor knippen, balayage met bescherming en toner. Maar heb ook al een tijdje mijn haren niet meer geverfd. Is dat tegenwoordig een normale prijs in de randstad?) Het inzetten van de balayage is ook nog eens slecht gedaan. Ik heb op veel plekken echt strepen in mijn haar.

Het is een soort fabriek waar je zo snel mogelijk doorheen wordt geduwd. Weinig geduld om goed te overleggen. Heb ook meerdere keren meegemaakt dat ze heel erg hun schoonheidsideaal aan je opdwingen. Dus hele discussies gehad om ervoor te zorgen dat ze gingen doen waar ik eigenlijk voor kwam.
Door de haast is het meerdere keren voorgekomen dat ze de peroxide niet lang genoeg lieten intrekken, waardoor ik oranje vlekken had en later weer terug moest komen om het te fixen, met alle gevolgen van dien. (Haar vindt het niet leuk om twee keer in korte tijd gebleekt te worden.)
Door de haast zijn ze ook vaal heel ruw met hardhandig uitwassen en uitkammen.
Etc. etc.
Het enige positieve is dus dat ze vaak wel last minute plek hebben omdat het zo’n fabriek is. En misschien tref je net een leuke goede kapper, want die zijn er soms wel.

Edit: En oja. Die hoge prijs vloeit dus niet door naar mensen daar op de vloer. Die moeten heel hard werken en worden zwaar onderbetaald.

5 likes

Je moet bij RP indd net de goede treffen. Ik heb een hele fijne stylist die ook veel bn’ers knipt. Ben wel een klap geld kwijt elke keer, maar dat vind ik het wel waard voor goed haar.

2 likes

En @Koekwaus ik ben al jaren klant bij RB (Rdam) en ben juist heel tevreden. Durf echt niet naar iemand anders. Heb ervoor verschillende geprobeerd: T&G, Kinky, Team kapsalon etc. Ik ga wel altijd voor de master stylist, daar betaal je wel voor… Ik heb recent laten knippen bij “ Ranka”. Echt top vrouw. Met meer dan 15 jaar ervaring. Misschien is het bij mij altijd goed, omdat ik het nooit laat verven? Daar heb ik 0 ervaring mee.

Mijn ervaring is echt ongeveer het tegenovergestelde van die van jou haha.

Goedkoop is het niet, maar ik was laatst voor knippen en een heel hoofd highlights 220 euro kwijt. Ben in de afgelopen jaren door veel verschillende mensen geknipt en gekleurd (highlights) en ben altijd heel tevreden. Ze nemen juist altijd uitgebreid de tijd voor me en het voelt nooit gehaast. Ook altijd voorzichtig met borstelen en ik heb haar dat heel snel klit. Het zit wel altijd vol en ik heb dus juist dat ik wel een tijdje van tevoren moet inplannen, dat is voor mij juist het nadeel.

2 likes

ik ga altijd naar Fairfax (is geopend door iemand van assort) en ben altijd heel tevreden! En vriendinnen van mij bij assort ook

Iemand hier ondertussen al in bezit van de Dyson Airstrait? Ben benieuwd naar de ervaringen :grin:

Hoewel ik het eigenlijk sowieso teveel geld vind dus als iemand een tip heeft voor een budgetvriendelijker soortgelijk idee, graag :smiling_face_with_tear:

3 likes

Hebben jullie tips voor een fijne heat protector?

Ik gebruik ongeveer elke week/elke 1,5 week Color Wow Dream Coat, maar daar tussenin ga ik regelmatig met de stijltang door mn haar en dan is het denk ik toch beter om nog wel iets van bescherming te gebruiken.
Liefst iets wat echt alleen beschermt tegen hitte en verder helemaal niks doet. Ik heb best fijn haar en meeste producten zijn al snel too much of maken het juist pluizig.

2 likes

Ik heb ‘m nog niet gekocht maar al wel geprobeerd bij de Bijenkorf. Ik was onder de indruk! Ik had die dag krullen waar ik gel in had gedaan en op droog haar met dus gel erin kreeg de airstrait mijn krullen glad.

1 like

Laatst is mijn haar heel lelijk gehighlight, het is koel bij mijn uitgroei en heel warm op de lengte + een balk met rode gloed. Nu heb ik een pakje verf gekocht en een testpluk in de verf gegooit waardoor het nu wel meer een geheel is. Kan alleen het “grote” plaatje niet voor me zien en wil hier dus even vragen of ik de rest ook zal verven, of het hier toch bij moet laten :joy:

Before :

After

Nu lijkt het juist alsof je een lichte balk hebt toch?
Edit: ik kan op je eerste foto niet zien hoe de punten zijn

Ja ik zou zeker tussendoor altijd hittebescherming gebruiken!

Ik heb altijd deze en daar ben ik tevreden over

Het doet wel meer dan alleen je haar beschermen. Ik vraag me af of dat bestaat. Het is wel speciaal voor fijn haar. Ik vind het zelf niet vet na gebruik.

4 likes

Ik zie eigenlijk geen verschil?

4 likes

Ja die zat er al, het gaat me eigenlijk meer om het uitgroei gedeelte wat ietsjes lichter is @Nude maar ik ben bang dat als ik dat op mn hele kop smeer het ineens heel oranje gaat ogen.

Links en rechts lijkt voor mij egaler bij de uitgroei, maar ter hoogte van het oor is het nog wel wat roder lijkt het voor mij (kan ook aan de foto liggen). Is terug gaan geen optie?

2 likes

Ik zou echt terug gaan hoor, niet zelf gaan experimenteren!

6 likes

Dankjewel! Fijne prijs ook!

2 likes

Je hebt gelijk, ben blij dat ik het niet heb doorgezet. Maar ik vind het zo eng, haha. Het lijkt wel alsof elke kapsalon moeite heeft met mijn haar :joy: