Haar/ kapsel topic #2

Als je fijn haar hebt mag je dit als een teken zien om het niet te doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik ben op aanraden van een collega aan SilSolutions van Vitakruid begonnen. Ik ben inmiddels aan de 2e fles bezig. Maar mijn haar is er echt sneller door gegroeid. Dit kon ik makkelijk zien omdat ik ong tegelijkertijd highlights heb laten zetten, en kon dus aan de uitgroei zien hoe veel mijn haar is gegroeid. Qua volume etc merk ik weinig maar dus wel qua lengte. Ik raad wel de aardbei versie aan.

2 likes

Ik dacht altijd dat Vitakruid een scam was

19 likes

Dacht ik ook, en is het waarschijnlijk ook bij het merendeel van de producten. Maar dit helpt bij mij en mijn collega dus echt.

Voor zover ik weet is het dat ook.

3 likes

Ik heb dik haar 🥹 dus ik neem jouw reactie mee als 2e teken om het wél te doen :crazy_face:

7 likes

Ja hoor gewoon doen. Ik kan niet zonder mijn Dyson airwrap.

1 like

De airwrap i.d. komt volgende week uit, denk dat ik dan eindelijk zwicht

Ik heb hem hiervoor nooit echt gewild dus ik denk dat ik “ik had er een droom over” niet ga gebruiken als rechtvaardiging om €500 uit te geven :joy: maar bedankt voor de aanmoediging haha

2 likes

Ik ben op zoek naar een goede shampoo voor snel vet haar of in ieder geval hoofdhuid. Is Food for Soft hier goed voor? Ik heb dik haar, veel ook en ik heb er standaard een slag in. Ik wil mijn haar niet extra verzwaren.

1 like

ik heb lange lagen laten knippen voor meer volume, maar m’n haar lijkt voor mijn gevoel alleen maar dunner :cry: heb het helemaal met m’n shark geföhnd en vanmorgen zat het mooi met volume, maar vind het nu echt niet mooi.

4 likes

IMG_4828

Doe dit in mijn haar voor ik het was (15 min vooraf) en dan een scalp scrub. Daarna een goede reinigende shampoo (liefst ouai) en dan was ik mijn haar wel 3 of 4 keer.

4 likes

Dan denk ik dat food for soft wellicht te verzorgend voor je gaat zijn!

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar de Body Shop gember shampoo die bijna overal uitverkocht is: in Utrecht hebben ze nog zo’n 10 flessen! Het is wel leegverkoop dus op = op

@lisaanna zocht jij die?

2 likes

Haha ja ik zocht hem, maar heb ze sinds vanmiddag weer kunnen scoren in Rotterdam! Maar wel thanks voor het laten weten!

(Hij is trouwens in Rotterdam niet echt goed op voorraad maar ik had m’n nummer achtergelaten voor als ze wat binnen zouden krijgen en ze hadden nu wat flessen staan)

Ik heb dit gekocht en ben er erg blij mee. Thanks voor de tip!

4 likes

Thanks, heel toevallig heb ik de tonic en shampoo van ouia thuis liggen. Wat bedoel je met scalp scrub? Scrubben met zo’n massage borstel ding of echt een product zoals grow scrub van umberto giannini (die ik toevallig ook heb liggen hier)?

Ik vind de shampoo van ouia best sterk in schoonmaken namelijk. Maar ik ga wat jij aangeeft proberen. Baat het niet, schaadt het niet!

Iemand een tip tegen vrouwelijke inhammen?

Ik heb vooral aan 1 kant een inham. Het is (nog) niet helemaal kaal, maar er groeien voornamelijk dunnere kortere haren. Strakke kapsels naar achteren vermijd ik al een tijdje, vooral omdat je dan de inhammen duidelijk ziet. Het haar kan niet in een hoge staart, dus afbreken lijkt me onwaarschijnlijk (omdat het dus altijd kort is).

Ook heb ik een tijdje rozemarijnolie geprobeerd. Wel het idee dat het iets voller werd qua dichtheid, maar de haren bleven dun en kort. Dus de inhammen blijven

Beb bang dat dit dus gewoon genetisch is en ik het maar moet accepteren. Maar wellicht heeft iemand nog een gouden tip.

Maar worden de inhammen erger? Ik heb ook inhammen, maar die heb ik altijd al gehad. Dat is gewoon mn haarlijn helaas :smiling_face_with_tear:

2 likes

@Nude bij mij zijn ze wel erger geworden nav zwangerschap, stress en ouder worden. Ik gebruik nu wel regelmatig rozemarijnolie icl hoofdmassage en zorg ervoor dat ik niet met een knotje in slaap. Ik maak de voorste plukken los zodat er helemaal geen tractie op staat. Daarnaast multivitaminen, want eet te weinig gevarieerd. Lijkt wel wat te doen.

4 likes