Twee jaar geleden ben ik getrouwd en ik heb altijd gezegd “na mijn bruiloft ga ik kort!!!”. Vaker in de stoel gezeten maar last minute het toch niet aangedurft haha. Ik heb het altijd vast, het hangt maar als het los zit en ik merk dat ik door het gewicht er hoofdpijn van krijg. Fijn dat het kort knippen al veel zou helpen! En bedankt allemaal voor de tips. Kan hier zeker wat mee
Gewoon doen! Het is maar haar en groeit weer aan. Ik heb ook fijn haar en het valt met een bob (bij mij tot net boven de schouders) altijd zooooveel lekkerder dan wanneer het voorbij mijn schouders gaat. Krijg er ook veel makkelijker volume in. Fohn het altijd met goed wat mousse en dan een volumespray erin. Vind de Osis+ lijn heel fijn.
Woensdag gaat de schaar er in en zou dan wel even een update plaatsen
Even een update:
Ik heb vandaag 47 cm haar gedoneerd
Totaal geen spijt, wel erg wennen maar ik denk vooral “dit had ik zoveel eerder moeten doen”
Welke winkel trouwens?
Vanochtend was ik binnen 10 seconden klaar
Echt wat een verlichting haha! Ik moet wel heel erg wennen maar het gaat inderdaad veel hoofdpijn schelen. Ik kon het alleen maar vast doen met een XXL clip. Blij dat ik het eindelijk gedaan heb!
Hebben jullie tips voor mij? Ik heb fijn haar, tot op m’n kin. Het is geknipt zodat er wel wat volume inzit maar ik zou graag willen dat er bovenop toch nog wat extra volume is. Mousse doet eigenlijk meer slecht dan goed en zo’n volumespray/texturespray vind ik naar aanvoelen en daar wordt mn haar de dag nadien meteen vet van. Het enige wat nog wat helpt is droogshampoo, maar misschien heeft iemand andere tips. Ik droog het ondersteboven met de haardroger en tegen de haarrichting in, maar verder ben ik totaal onhandig met een fohnborstel
Ik vind de Atonic Thickening Spritz van O&M echt een aanrader voor dun haar!
Ik heb ook fijn haar en ik hou van volume, juist ook bovenop. Ik doe het in stapjes, dus droogfohnen met mousse (inderdaad ondersteboven). Dan op droog haar Lee Stafford Plump up the Volume Root Boost. Dit is ook een mousse, maar dan met een heel fijn spuitje, zodat je dit precies bij de aanzet kunt plaatsen. Ik maak met een nagel meerdere lijntjes van mijn voorhoofd naar achteren (links en rechts van het midden 2 of 3 lijntjes) en spuit van voor naar achter een klein beetje erin. Even wrijven, zodat het wat verspreid, dan weer, ondersteboven, helemaal droogfohnen. Dan wat Atonic van O&M in de lengtes en weer droogfohnen. En dan wat haarlak. Haarlak herhaal ik iedere morgen. En dat blijft een aantal dagen goed.
Acqua e Sapone! Maar ik gok elke drogisterij eigenlijk, de verpakking is niet precies hetzelfde als de Amerikaanse, maar de ingrediëntenlijst wel (en je herkent hem omdat hij doorzichtig is en de naam iets van ~light and fresh~ is).
Ik vind de shampoos van Head & Shoulders in doorzichtige verpakking (dat zijn de producten zonder siliconen lol) overigens fijner als purifyers, als ik een tip mag geven. Mijn hoofdhuid voelt zooo fris als ik die gebruik!
Dry volumespray geprobeerd? Ik vind het erg mix van droogshampoo en haarspray. Hierdoor blijft er bij mij wel volume in ( ook fijn haar).
Ik ben sinds een half jaar denk ik echt de helft van mijn haren verloren, het is veel en veel dunner. Ik merk nu bv ook gewoon een gevoelige hoofdhuid. Ik heb geen idee waar dit door kan komen, gebruik geen medicatie of iets. Ik slik vitamine D pillen.
Ik heb nooit een vaste shampoo koop eigenlijk elke x een ander van garnier of gliss ofzo zo’n merk. Lijkt me niet dat het daardoor kan komen toch door 1 zo’n shampoo een keer? Ik heb al jaren geen vaste shampoo.
Idk wat ik moet doen maar word er wel beetje verdrietig van, ik ga maar kruidvat haargummies kopen en Mielle rozemarijn olie in masseren 2 keer per week. Maar als iemand tips heeft over wat te doen (kan je hiervoor naar de huisarts en bloedonderzoek doen ofzo?) hoor ik het graag.
heb je last van je hoofdhuid? jeuk enzo. kan een allergie zijn maar je kan bijvoorbeeld ook een vitaminetekort hebben
Jeuk niet wel gevoelig alsof mijn haar in een strakke staart heeft gezeten terwijl dat niet zo was
De haargummies gaan denk ik niet zo veel effect hebben. Zeg ik vanuit eigen gebruik, maar ook las ik laatst veel over dat gummies eigenlijk niks opleveren (voor de gebruiker dan). Misschien idd even uitzoeken of je een bepaald tekort hebt, zodat je gericht kunt aanvullen. Ik herken heel erg hoe rot dit voelt. Bij mij voelt mijn haar vanaf de lente altijd ietsje sterker, deze maanden is het doffe ellende.
Heb je veel stress gehad of Corona een tijdje terug?
In beide gevallen is dan hoofdhuid masseren een goed idee. Voor mij werkt de olie van the ordinary beter dan Mielle overigens
Als je echt de helft van je haar kwijt bent geraakt zou ik wel een afspraak bij de huisarts maken voor bloedonderzoek. Ik denk dat je dat beter eerst kan doen, voordat je nu supplementen gaat slikken waarvan je eigenlijk niet weet of ze goed voor je zijn.
En een dermatoloog zou misschien ook nog een optie kunnen zijn. Die kunnen naar de gezondheid van je hoofdhuid kijken en ze hebben ook verstand van haaruitval.
En verder is het voor haargroei belangrijk dat je hoofdhuid schoon is, dat de haarzakjes niet verstopt raken door producten of vuil. En de doorbloeding stimuleren kan helpen voor de haargroei. En natuurlijk zorgen dat je haar gezond blijft en niet te veel beschadigt. Dus dat zijn die standaard tips van je haar niet in strakke staarten doen enzo.
Ja, mee eens. Gewoon meteen naar de huisarts en als het kan dermatoloog gaan. Had mij een hoop geld en tijd gekost als ik dat meteen gedaan had.
Ik heb vannacht gedroomd dat ik iemands Dyson Airwrap mocht gebruiken en dat mijn haar daarna echt fantastisch zat.
Ik heb nooit de airwrap overwogen maar misschien is dit een teken??