Ik zie de laatste tijd ook veel de K18 Airwash voorbij komen. Wil hem heel graag proberen, maar: 48 euro.
Ja ik heb dit dus ook. Maar al die tiktoks erover pakken me
Ik ook, zat net weer te zoek er naar. ![]()
Ik gebruik deze Goldwell StyleSign Dry Spray Wax 150ml.
Mn haar wordt er op den duur wel enigszins vet van, dus ik gebruik hem vaak pas op mn haarwas dag of één dag ervoor.
Verder wel echt topspul!
Ik vond m niet heel boeiend. Ja hij is fijn, maar dat wauw gevoel wat je op TikTok ziet had ik niet echt en zeker niet voor die prijs.
Ben nog steeds grotere fan van die oranje/roze bus van L’Oréal om die ‘s avonds een shitload in mn haar te doen en de volgende ochtend is mn haar nagenoeg schoon.
Een dure variant Oribe dry texturing spray…
Iets goedkoper die van Living proof. Deze vind ik fijner dan die van Oribe. Is echt anders dan droogshampoo en volumepoeder.
Ik heb hem en hij is echt heel fijn! Ik krijg snel jeuk van normale droogshampoo en mijn haar voelt dan heel droog. Bij deze niet!
Schwarzkopf Osis+ Soft Dust Volumising powder kopen? - Haarpro.nl Haarpro.nl Deze gebruikte mijn kapper laatst bij mij.
Ik verf zelf mijn haar (Wella Koleston) maar heb het idee dat het niet overal even goed pakt. Dan zie ik 2/3 weken later opeens in de spiegel toch weer grijze haartjes glinsteren. Soms zelfs al heel snel na het verven. En ook in de lengte, dus niet alleen in de uitgroei.
Herkent iemand dit?
Ik heb deze meegenomen uit de Franse farmacie en vind het echt de beste ooit.
Gebruik je speciaal voor grijs haar? En hoe oud is je verf en ontwikkelaar?
De verf zou ‘witte en grijze haren perfect dekken’. De tubes zijn nog geen half jaar oud. De ontwikkelaar (van een ander merk) is denk ik wel minstens een jaar oud. Al had ik dit probleem een jaar geleden ook al, geloof ik.
Hoe sterk is je ontwikkelaar? Als je 10 vol gebruikt kun je er sowieso van uitgaan dat daar het probleem zit, ook als je donkerder verft dan je haar is heb je bij grijs een hoger percentage waterstofperoxide nodig om permanent te dekken.
Dit! Ik heb dit probleem ook als ik slechts 10 neem, voor grijze haren heb je inderdaad een hoger volume nodig
Dan zit het ‘m daarin denk ik, ik heb 6%. Op advies van een kapper trouwens, dus ben lichtelijk verward nu.
Ik verf mijn haar in ongeveer mijn eigen kleur (asbruin of donkerblond, tinten in de 6/7), dus dat valt wel mee.
Ik ga me daar eens meer in verdiepen want snap nu niet meer zo goed wanneer je wat gebruikt
.
Thanks voor het meedenken!
Hier staat een overzicht van wat je nodig hebt bij welk haar:
10 volume = 3%
20 volume = 6%
30 volume = 9%
40 volume = 12%
Dus afhankelijk van de hoeveelheid van het grijs haar heb je dus 6% of 9% nodig. Ik gebruik altijd 9 aangezien de kleur dan dieper in het haar dringt en het grijze beter dekt.
Op de lengtes zou ik echter geen 9% gebruiken, zeker niet als je je haar in dezelfde tint verft als je natuurlijke kleur is. Dan zou ik 3% of 6% gebruiken
Ik gebruik zelf ook 6% icm igora verf dus dat hoeft niet per se de reden te zijn maar wordt wel minder effectief hoe ouder hij wordt na een jaar dus misschien ligt het toch daaraan. Of een keer andere professionele haarverf uitproberen?
Hoe lang laat je het erin zitten? Ik heb zelf dat m’n haar het altijd slecht pakt dus ik doe minstens 45 mins erin laten zitten.
Volgens dit schema zou 6% dan toch goed moeten zijn… denk niet dat ik vreselijk veel grijs haar heb.
Nee klopt, maar dat gaat echt over een enkele grijze haar. Ik heb ook niet heel veel grijs haar maar bij mij pakt het met 6% ook niet genoeg.
Maar het kan inderdaad, zoals Trademark hierboven al aangeeft, ook aan het merk liggen. Ik heb Wella Koleston nooit gebruikt, maar wel best veel andere merken en merkte daar wel echt verschil in qua dekking en houdbaarheid.
Gebruik je trouwens vaak hitte op je haar? Of gebruik je een shampoo met veel sulfaten toevallig?