Haar/ kapsel topic #2

Een shag of wolfcut?

3 likes

De curtain bangs wat korter en wat vind je van een scheiding in het midden ipv zijkant?

1 like

Nee, mijn haar heeft echt een identiteitscrisis want onder is het stijl en boven krult het. En ik wil gewoon gelijkheid voor al mijn haar. Ik ben op zich niet bang voor volume, maar wel voor de pluis die het vaak geeft. Helemaal als er iets van luchtvochtigheid is, dan ben ik een grote pluisbol.

Ik ga eens kijken op die insta!

@Quinn Er zitten al laagjes in, altijd al gehad volgens mij. Dus daar valt niks te winnen vrees ik.

@chasingrainbows @Frambozentaartje
Ik heb heel veel rare kruinen waardoor korter aan de voorkant heel raar gaat vallen. Een pony zal echt rechtop gaan staan en een middenscheiding is niet recht te krijgen.

Ik vind curtain bangs wel echt heel mooi, maar ook weer zo 1000 in een dozijn. Misschien neig ik toch maar weer naar een lange bob alleen sinds mijn man dat bij mij een moeke-kapsel heeft genoemd ben ik hopeloos op zoek naar een alternatief die niet dat imago heeft.

1 like

Pff wat voor verstand hebben mannen er nou van. Lekker negeren!! Ik vond je haar op beide foto’s zo al mooi hoor. Lange bob is ook echt geen moeke kapsel.

7 likes

Dit heet Irish curls! Misschien kan je daar op zoeken voor kapsel inspiratie?

2 likes

Komt dit ook niet door de laagjes? Laagjes zijn korter, dus krullen meer? Misschien toch een lengte laten knippen dan.

2 likes

Nee dit heb ik ook maar dan in mijn bovenste laag, zijn gewoon verschillende haarstructuren!

Ik vind het wel mooi zo, aan de lucht opgedroogd! Ik zou het in een U/V vorm knippen aan de achterkant in plaats van recht, met wat meer lagen aan de voorkant als een shag cut.

5 likes

Waar heb je deze gehaald? Lijk ik nergens te kunnen vinden in Kruidvat/Etos

1 like

Ik bedoelde ook juist wat meer lagen, aan de achtkant zit een nu een groot lengte verschil tussen de lagen

1 like

Ik heb hetzelfde haartype als jij, bij mij wordt de onderste laag ook stijl als het lang is. En curly girl werkt dan idd niet omdat het te zwaar wordt en daarmee slierterig oogt. Drogen aan de lucht zonder product is bij mij binnen 2-3 uur mega pluizig.
Ik heb nu een french bob met lange lagen en een pony, ben daar heel blij mee. Dat het truttig/oubollig kan ogen daar ben ik ook altijd mee aan het strijden, het is echt de styling die heel veel uitmaakt. Ik heb nu een soort crème die het niet pluizig maar ook niet zwaar maakt en daarmee oogt het heel goed bij mij. Dus niet ontploft als een schaap maar gewoon mooie zachte losse krul. Is de Schwarzkopf taft curl styling balm.

2 likes

Je vraagt het niet aan mij maar ik heb het online besteld. Het is niet bij de drogist verkrijgbaar volgens mij.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een fijne shampoo voor gekleurd haar? Heb een paars/rode kleur erin zitten en heb verder gewoon basic haar.

Moet bij de drogist verkrijgbaar zijn. Normaal gesproken gebruik ik van Redken, maar was vergeten te bestellen en heb het z.s.m. nodig.

1 like

Ik ben deze week naar de kapper geweest en mijn haar in folies laten highlighten, nu is er alleen één folie die en afdruk heeft achter gelaten in mijn haar (kreukel) en in die folie is mijn haar op één plek heel droog en half aan het afbreken (was ongeverfd, gezond haar). Kan de kapper daar nog iets mee? Anders neem ik mijn verlies haha.

1 like

Bij nomal maar dat zit natuurlijk niet overal, misschien kan je het online vinden

1 like

Met toner of donkerdere verf kun je dit wel fixen! Weet ik uit ervaring. Wel goed verzorgen erna dan

1 like

Ik draag graag een haarband/diadeem met deze hitte maar mijn hoofd is te groot haha. Dus ik krijg van die deukjes bij mn oren wat pijn gaat doen.
Heeft iemand tips voor grotere versies?

(Ik hoef geen kritiek op mijn belabberde haardracht. Ik weet dat het verre van hip is haha. Van die elastieken als haarband werkt niet want dat glijdt van mijn achterhoofd af)

1 like

Eentje die je kunt knopen? Zo’n sjaaltje

2 likes

Je hebt op amazon (en soortgelijke webshops) haarbanden die eenzelfde pootje hebben als een zonnebril. Je moet maar even googlen op no headache headband.

1 like

Die zien er echt top uit! Thanks :grin:

@Eileen Sjaaltje knopen gaat niet want glijdt omhoog en dan staat mn haar in zo’n rare knik aan de achterkant

1 like