Haar/ kapsel topic #2

Wat is de beste drogisterij shampoo voor dik haar? Ik ga komende week op vakantie en moet nog shampoo fixen.

Heb je tips voor goede doorzichtige shampoos? Je kunt het natuurlijk niet zien door de fles en ik wil miskopen voorkomen haha. Of specifieke ingredienten waar ik op kan letten?

Ik wisseldeze drie af

2 likes

Weet niet of het per se voor dik haar is maar ik vind die van John frieda frizz ease wel fijn. Ik heb ook dik haar maar wel vooral droog dus als je geen droog haar hebt weet ik niet of het wat voor je is. Zie dat ze nu een nieuwe verpakking hebben, paars met wit.

Die lila elvive loreal had ik ook geprobeerd, ik denk dat ik max. 4 keer mn haar ermee kon wassen voordat de tube leeg was haha. Maarja had ik ook kunnen nagaan, is niet wat voor mijn haar haartype. Ik denk dat ik binnenkort weer de biolage lijn van matrix ga proberen. Dat was in mn tienerjaren echt mn redding.

Ik zou graag advies willen over wat te doen met mijn haar. Ik heb vrijdag een hoog nodige afspraak staan en heb het de laatste tijd flink laten groeien maar ik kan helemaal niks met mijn haar. Het is óf vast, of een half uur föhnen/stylen en los laten hangen. Ik heb meerdere malen een lange bob gehad, maar daar ben ik ook een beetje klaar mee. En nu ben ik compleet radeloos wat te doen. Mijn haar is echt hoe korter, hoe boller en meer krul dus dat vind ik ook wel eng maar dit lange ben ik ook een beetje zat van. Als ik (veel) spullen in mijn haar doe wordt het ontzettend vet of slierterig. Curly girl methode vind ik niks.

Heeft iemand hier een goed idee?

(Foto’s zijn van aan de lucht gedroogd haar na het wassen)

1 like

Vind je het zo opgedroogd niet mooi dan?

Ik zou het mooi rond laten knippen en iets korter, dat het iets “boller” wordt als geheel, maar heb altijd het idee dat mensen met een natuurlijke krul ook bang zijn voor hun krullen en volume.

Ik heb super fijn glad stijl haar, haha echt het tegenovergestelde dus, heb er ook geen verstand van, maar ik vind het echt leuk om op TikTok of Insta te kijken naar de filmpjes van @curlsbybleach !

2 likes

Ik zou wat laagjes laten knippen, wordt het alleen wel wat voller van

4 likes

Een shag of wolfcut?

3 likes

De curtain bangs wat korter en wat vind je van een scheiding in het midden ipv zijkant?

1 like

Nee, mijn haar heeft echt een identiteitscrisis want onder is het stijl en boven krult het. En ik wil gewoon gelijkheid voor al mijn haar. Ik ben op zich niet bang voor volume, maar wel voor de pluis die het vaak geeft. Helemaal als er iets van luchtvochtigheid is, dan ben ik een grote pluisbol.

Ik ga eens kijken op die insta!

@Quinn Er zitten al laagjes in, altijd al gehad volgens mij. Dus daar valt niks te winnen vrees ik.

@chasingrainbows @Frambozentaartje
Ik heb heel veel rare kruinen waardoor korter aan de voorkant heel raar gaat vallen. Een pony zal echt rechtop gaan staan en een middenscheiding is niet recht te krijgen.

Ik vind curtain bangs wel echt heel mooi, maar ook weer zo 1000 in een dozijn. Misschien neig ik toch maar weer naar een lange bob alleen sinds mijn man dat bij mij een moeke-kapsel heeft genoemd ben ik hopeloos op zoek naar een alternatief die niet dat imago heeft.

1 like

Pff wat voor verstand hebben mannen er nou van. Lekker negeren!! Ik vond je haar op beide foto’s zo al mooi hoor. Lange bob is ook echt geen moeke kapsel.

7 likes

Dit heet Irish curls! Misschien kan je daar op zoeken voor kapsel inspiratie?

2 likes

Komt dit ook niet door de laagjes? Laagjes zijn korter, dus krullen meer? Misschien toch een lengte laten knippen dan.

2 likes

Nee dit heb ik ook maar dan in mijn bovenste laag, zijn gewoon verschillende haarstructuren!

Ik vind het wel mooi zo, aan de lucht opgedroogd! Ik zou het in een U/V vorm knippen aan de achterkant in plaats van recht, met wat meer lagen aan de voorkant als een shag cut.

5 likes

Waar heb je deze gehaald? Lijk ik nergens te kunnen vinden in Kruidvat/Etos

1 like

Ik bedoelde ook juist wat meer lagen, aan de achtkant zit een nu een groot lengte verschil tussen de lagen

1 like

Ik heb hetzelfde haartype als jij, bij mij wordt de onderste laag ook stijl als het lang is. En curly girl werkt dan idd niet omdat het te zwaar wordt en daarmee slierterig oogt. Drogen aan de lucht zonder product is bij mij binnen 2-3 uur mega pluizig.
Ik heb nu een french bob met lange lagen en een pony, ben daar heel blij mee. Dat het truttig/oubollig kan ogen daar ben ik ook altijd mee aan het strijden, het is echt de styling die heel veel uitmaakt. Ik heb nu een soort crème die het niet pluizig maar ook niet zwaar maakt en daarmee oogt het heel goed bij mij. Dus niet ontploft als een schaap maar gewoon mooie zachte losse krul. Is de Schwarzkopf taft curl styling balm.

2 likes

Je vraagt het niet aan mij maar ik heb het online besteld. Het is niet bij de drogist verkrijgbaar volgens mij.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een fijne shampoo voor gekleurd haar? Heb een paars/rode kleur erin zitten en heb verder gewoon basic haar.

Moet bij de drogist verkrijgbaar zijn. Normaal gesproken gebruik ik van Redken, maar was vergeten te bestellen en heb het z.s.m. nodig.

1 like