Dank voor jullie tips! Heb het vandaag weer geprobeerd en het is weer niet gelukt
maar ik blijf wel oefenen en anders koop ik een keer een krultang.
Ik heb zelf een vette hoofdhuid waardoor mijn haren ook snel vet worden. Ik heb al van alles geprobeerd: rekken naar maar 1 keer per week wassen, 2 x per week, verschillende shampoos, zo min mogelijk er aan zitten enz. Toch worden mijn haren snel vet.
Droogshampoo helpt wel maar daarbij heb ik ook heel fijn/dun haar waardoor het na 1 nacht slapen al niet meer goed zit. Dat kan ik dan wel weer stylen/fohnen maar die hitte doet mijn haren ook weer niet goed ivm dun enz. Daarbij sport ik 3 tot 4 keer per week, best wel intensief. Zweet bevorderd het dan ook niet.
Nu zit ik weer op om de dag wassen. Die 2e dag lukt redelijk goed om dat te rekken met droogshampoo ook al zit het dan niet meer echt mooi. Het liefste wil ik ze gewoon weer elke dag wassen voor mooi haar maar ja, de kapster, internet, mensen zeggen allemaal dat het niet goed is. Maar ik denk: misschien is het juist wel goed ivm mijn vette huid. Herkennen meer mensen dit en was je nu dan wel elke dag?
Hier ook een vette hoofdhuid en werkelijk waar ĂĄlles geprobeerd. Heb ook dun haar, maar wel relatief veel. Ik probeer gewoon zo min mogelijk te wassen, maar wel wanneer het nodig is. Dus in jouw geval zou ik sowieso na elke keer sporten gewoon wassen en als je eens een dag thuis bent of weinig moet, dan op zoân momenten lekker een dag overslaan.
Ik herken het heel erg, superfijn steil haar dat heel snel vet wordt omdat het gewoon dicht op de hoofdhuid zit.
Het gaat veel beter sinds ik het met onderstaande methode was met Redken Volume Injection shampoo. En iedere avond droogshampoo indoen voor het slapen (want door slapen wordt het vet). Gebruik daarna nog een volumespray en wat andere zooi zodat het iets minder plat op mijn hoofd zit.
Hiermee kan ik nu 4 dagen met mijn haar doen. En dat komt vooral ook door de methode van wassen. Echt goed de hoofdhuid wassen en dan 2 keer, dat haalt het vet weg. Dat is lastig met fijn haar omdat het zo dicht op elkaar zit, dus je gebruikt wel meer shampoo om te zorgen dat je overal komt. En vooral niet opschuimen, pure shampoo op je hoofd smeren. En dan de droogshampoo voorkomt dat het snachts vet opneemt.
Ja ik doe al wanneer ik niet weg moet dan maar niet wassen. Dan maar een vette knot ofzo maar dat scheelt weer 1 dag, toch bedankt voor je snelle reactie! Het is gewoon zo frustrerend want je wil gewoon iet te veel wassen maar ook mooi haar.
@Huismus Die video ken ik inderdaad, volgens mij is die hier al vaker gedeeld (misschien door jou?). Het wassen doe ik eigenlijk al zo. En thanks voor de goede tip van de droogshampoo om die 's avonds te doen. Dat heb ik nog niet geprobeerd. En gebruik je dan veel of weinig droogshampoo?
Internet zegt misschien dat het âniet goedâ is, maar als je haar en hoofdhuid er verder gewoon goed uitzien werkt het voor jou blijkbaar prima zo. Ik zou dan alleen niet een super agressieve shampoo gebruiken, maar verder kan er weinig misgaan lijkt me hoor. Ik was zelf liever een keer extra mijn haar dan dat ik dagen lang met zoân stroeve kop vol jeukende droogshampoo rondloop. Kan me niet voorstellen dat dat âbeterâ is.
Die hele zo min mogelijk wassen hype is gewoon niet voor iedereen vind ik. En dat is helemaal prima toch. Ik vind vet haar er ook gewoon heel⊠ja vies uitzien
Het kan een keer gebeuren maar om zo meerdere dagen per week rond te lopen⊠Neh
Precies, ik word altijd een beetje recalcitrant van dat dingen âniet goedâ voor je haar zouden zijn. Je haar is dood. Het wordt nooit levend. Je wil uiteindelijk gewon dat het er goed uitziet. Als dat is door elke dag wassen, of door siliconen, of door sulfaten of weetikhetwat is het toch prima als het eindresultaat naar behoren is?
Ik heb hem al veel te vaak gedeeld inderdaad ![]()
Ik gebruik niet heel veel droogshampoo, gewoon een laagje over mijn hele hoofd. Batiste is mijn favoriet, anderen doen eigenlijk niets. En de witte waas is veel minder als je het âs avonds doet.
Ik vind het vooral veel te veel werk on iedere dag mijn haar te wassen met alle producten en stappen die daarna komen om er nog enigszins volume in te krijgen. Hoe minder vaak dat hoeft hoe beter.
En mijn haar is dan dus niet meer vet, als het dat wel is dan is het dus weer wastijd.
Ik vind de droogshampoo van batiste ook het fijnst. Ik gebruik die voor donker haar. Die andere geven bij mij wel een witte waas. De geur vind ik van alle batiste niet zo. Maar ik was laatst bij de lidl en ik zag droogshampoo voor donker haar staan. Ik dacht kan het altijd proberen, kost toch geen drol. En ik ben verbaasd want hij bevalt goed.
Ik zoek een fijne volume shampoo en conditioner. Iemand tips?
Ik gebruik zelf de droogshampoo van Klorane voor donker haar omdat ik de geur van die van Batiste echt niet fijn vond
Is wel wat duurder maar ik gebruik het enkel vooraan mn haar gezien enkel dat deel meestal al vet wordt en de rest nog niet
Soms gebruik ik voor het slapen wat zwitsal talkpoeder en heb ik de volgende ochtend heerlijk niet vet haar met zelfs goed volume, denk dat ik dat ooit eens al tip vanop dit forum gehaald heb, is uiteindelijk toch wat hetzelfde als droogshampoo
Redken, de roze flessen.
Ik had ook altijd super snel vet haar (ook fijn haar). Wat voor mij geholpen heeft is; 2x wassen, LâOrĂ©al Paris Elvive Hyaluron Pure Shampoo gebruiken, sowieso doorzichtige shampoos gebruiken. Mijn haar droog föhnen ipv aan de lucht laten drogen.1x per 2 weken dit gebruiken;
Als ik droogshampoo gebruik is het die van Colab. Verder was ik het gewoon wanneer het nodig is en de ene keer is dat sneller dan de andere keer.
Gister dacht ik, joh ik skip het föhnen wel. NU AL SPIJT. Maakt echt verschil.
Dankjewel voor de tip! Goede shampoo die werkt voor mijn haar heb ik al (na een hele zoektocht) maar die scalp serum ga ik ook eens proberen. En idd droogfohnen scheelt al veel dan aan de lucht drogen, dat doe ik ook.
Ik denk echt dat het ook veel met mijn hormonen te maken heeft en mijn echt vette huid. In de avond droogshampoo helpt wel beter, dat doe ik nu ook.
Mijn shampoo lijkt opeens nergens meer te koop ![]()
Als iemand een goede tip heeft voor een alternatief, graag!
Ik heb deze ook gekocht, maar hoe gebruik jij dat?
Sorry late reactie maar aan de zijkant zitten van die streepjes die aangeven hoeveel je per keer moet gebruiken. Dat dan een poosje inmasseren, 15 minuten laten intrekken en daarna was ik mijn haar.