Haar/ kapsel topic #2

Ik vind de droogshampoo van batiste ook het fijnst. Ik gebruik die voor donker haar. Die andere geven bij mij wel een witte waas. De geur vind ik van alle batiste niet zo. Maar ik was laatst bij de lidl en ik zag droogshampoo voor donker haar staan. Ik dacht kan het altijd proberen, kost toch geen drol. En ik ben verbaasd want hij bevalt goed.

Ik zoek een fijne volume shampoo en conditioner. Iemand tips?

1 like

Ik gebruik zelf de droogshampoo van Klorane voor donker haar omdat ik de geur van die van Batiste echt niet fijn vond
Is wel wat duurder maar ik gebruik het enkel vooraan mn haar gezien enkel dat deel meestal al vet wordt en de rest nog niet
Soms gebruik ik voor het slapen wat zwitsal talkpoeder en heb ik de volgende ochtend heerlijk niet vet haar met zelfs goed volume, denk dat ik dat ooit eens al tip vanop dit forum gehaald heb, is uiteindelijk toch wat hetzelfde als droogshampoo

3 likes

Redken, de roze flessen.

5 likes

Ik had ook altijd super snel vet haar (ook fijn haar). Wat voor mij geholpen heeft is; 2x wassen, L’OrĂ©al Paris Elvive Hyaluron Pure Shampoo gebruiken, sowieso doorzichtige shampoos gebruiken. Mijn haar droog föhnen ipv aan de lucht laten drogen.1x per 2 weken dit gebruiken;

Als ik droogshampoo gebruik is het die van Colab. Verder was ik het gewoon wanneer het nodig is en de ene keer is dat sneller dan de andere keer.

Gister dacht ik, joh ik skip het föhnen wel. NU AL SPIJT. Maakt echt verschil.

6 likes

Dankjewel voor de tip! Goede shampoo die werkt voor mijn haar heb ik al (na een hele zoektocht) maar die scalp serum ga ik ook eens proberen. En idd droogfohnen scheelt al veel dan aan de lucht drogen, dat doe ik ook.

Ik denk echt dat het ook veel met mijn hormonen te maken heeft en mijn echt vette huid. In de avond droogshampoo helpt wel beter, dat doe ik nu ook.

3 likes

Mijn shampoo lijkt opeens nergens meer te koop :expressionless:

Als iemand een goede tip heeft voor een alternatief, graag!

1 like

@Spaarlamp Jij gebruikt deze ook toch?

Ik heb deze ook gekocht, maar hoe gebruik jij dat?

2 likes

Sorry late reactie maar aan de zijkant zitten van die streepjes die aangeven hoeveel je per keer moet gebruiken. Dat dan een poosje inmasseren, 15 minuten laten intrekken en daarna was ik mijn haar.

2 likes

Op dag 1 na het wassen voelt mn haar altijd zo ‘veel’ en puffy. Hoe kom ik daar vanaf? Ik gebruik al haarolie en leave in conditioner enzo. Op dag 2 is t helemaal prima maar die eerste dag is echt een struggle.

1 like

Een masker na de shampoo en daarna een conditioner wellicht. Maar ja volgens mij heeft iedereen op dag 2 pas echt het beste haar haha althans ik herken dit ook

2 likes

Wat is de beste drogisterij shampoo voor dik haar? Ik ga komende week op vakantie en moet nog shampoo fixen.

Heb je tips voor goede doorzichtige shampoos? Je kunt het natuurlijk niet zien door de fles en ik wil miskopen voorkomen haha. Of specifieke ingredienten waar ik op kan letten?

Ik wisseldeze drie af

2 likes

Weet niet of het per se voor dik haar is maar ik vind die van John frieda frizz ease wel fijn. Ik heb ook dik haar maar wel vooral droog dus als je geen droog haar hebt weet ik niet of het wat voor je is. Zie dat ze nu een nieuwe verpakking hebben, paars met wit.

Die lila elvive loreal had ik ook geprobeerd, ik denk dat ik max. 4 keer mn haar ermee kon wassen voordat de tube leeg was haha. Maarja had ik ook kunnen nagaan, is niet wat voor mijn haar haartype. Ik denk dat ik binnenkort weer de biolage lijn van matrix ga proberen. Dat was in mn tienerjaren echt mn redding.

Ik zou graag advies willen over wat te doen met mijn haar. Ik heb vrijdag een hoog nodige afspraak staan en heb het de laatste tijd flink laten groeien maar ik kan helemaal niks met mijn haar. Het is óf vast, of een half uur föhnen/stylen en los laten hangen. Ik heb meerdere malen een lange bob gehad, maar daar ben ik ook een beetje klaar mee. En nu ben ik compleet radeloos wat te doen. Mijn haar is echt hoe korter, hoe boller en meer krul dus dat vind ik ook wel eng maar dit lange ben ik ook een beetje zat van. Als ik (veel) spullen in mijn haar doe wordt het ontzettend vet of slierterig. Curly girl methode vind ik niks.

Heeft iemand hier een goed idee?

(Foto’s zijn van aan de lucht gedroogd haar na het wassen)

1 like

Vind je het zo opgedroogd niet mooi dan?

Ik zou het mooi rond laten knippen en iets korter, dat het iets “boller” wordt als geheel, maar heb altijd het idee dat mensen met een natuurlijke krul ook bang zijn voor hun krullen en volume.

Ik heb super fijn glad stijl haar, haha echt het tegenovergestelde dus, heb er ook geen verstand van, maar ik vind het echt leuk om op TikTok of Insta te kijken naar de filmpjes van @curlsbybleach !

2 likes

Ik zou wat laagjes laten knippen, wordt het alleen wel wat voller van

4 likes