Haar/ kapsel topic #2

Ligt wel aan welke serum. Goedkope serums zijn vaak heel vet.

Gebruikt iemand wel eens deze shampoo?

Voor de derde keer heb ik nu dat het pompje niet werkt. Zo irritant want dan moet ik dat pompje eraf draaien en maar klodders op mn hand schudden en dat gaat slecht met die fles. Ik dacht de 1e 2 keer dat ik pech had. En bij de bijbehorende conditioner werkt het pompje wel gewoon. Lijkt me dan een fabrieksfout?

1 like

Misschien een tip voor anderen;

Wij hadden onze douche telkens verstopt zitten en hebben een ontstoppingbedrijf langs laten komen.

Hij gaf aan dat hij tegenwoordig heel vaak verstoppingen die mede worden veroorzaakt door de L’Oréal maskers, die grote pot met banaan enzo. Ik had die ook en dat was bij ons ook het probleem. Dus die gebruik ik straks niks meer.

Ik merkte het zelf al aan de douchedrain dat het er telkens al helemaal aan vastzat maar dat doet het dus ook aan de binnenkant van de leidingen.

4 likes

Omg ik heb in de periode dat ik dat masker heb gebruikt ook meer last gehad van verstoppingen. 🫪 heb wel een oud appartement met oude leidingen, dus dacht er toen niet teveel van. Wel de enige keer dat ik 2x zo’n heftige gootsteenontstopper moest gebruiken tegen mijn principes in.

Waar lag dat aan volgens hem?

Geen idee, dat heeft hij niet gezegd maar wat ik zelf merkte aan de drain is dat het als een soort behanglijm aanvoelde en alles eraan bleef hangen dus haren enzo spoelden daardoor niet meer weg.

Welke microvezel haarhanddoek gebruiken jullie? Die van mij zijn aanvervanging toe en hebben nooit echt goed het water geabsorbeerd.

1 like

Ik gebruik een oud katoenen XL t-shirt van m’n man. Werkt veel beter dan microvezel vind ik, met zelfde effect van pluis tegengaan

2 likes

Bedankt voor de tip maar ik ben wel op zoek naar microvezel want vind dat prettig werken voor mijn haar.

Mijn beste haarhanddoek heb ik van mijn kapper gekregen, van Kerastase, maar de key is dat het een wafelstructuur heeft. Hij neemt snel water op, en is super snel droog. En door de structuur is het ook niet zulke dikke stof. Sorry, ik kan je dus geen merk aanraden, maar hopelijk heb je er wat aan.

1 like

Ik gebruik van die sporthanddoeken voor mijn haar, heb er aantal van Action en ook van Decathlon.

2 likes

Ik gebruik ook de sporthanddoeken van Action en heb een haarhanddoek van microvezel eens bij Lidl gekocht, werkt minder goed haha

1 like