Haar/ kapsel topic #2

Dit merk?
Interessant, kende ik nog niet.

Leuk!! Ik was ook zo excited voor mn eerste balayage 2 jaar geleden. Veel hangt af van jouw haar. Mijn haar ontkleurt blijkbaar heel gemakkelijk en houdt de toner goed vast, de kleur blijft zoals ik het wil en wordt niet koper/geel. Ik laat 2x per jaar balayage doen, mijn haar is lichtbruin (nr. 5) en mijn mĂšches zijn nr. 7 en 8 (1 is zwart, 10 is platina).

Mocht je toner wel teruglopen, kan je ook vragen om na bv. 6 weken een nieuwe toner te doen.

Mijn haar is wel wat droger dan vroeger, ik gebruik nu na het wassen haarolie van redken (rode lijn) en hittebeschermer voor de haardroger (nak hair ‘thermal shield’, geeft ook volume). Ik gebruikte standaard al conditioner van redken (roze lijn), en doe eigenlijk nooit een haarmasker. Mijn kapster zegt altijd dat mijn haar heel gezond is.

2 likes

Dank je wel voor je antwoord.
Ook fijn om te lezen dat 2 keer per jaar genoeg is om de balayage te doen, al is dat afwachten natuurlijk.

Mijn haar groeit vrij snel, maar juist door die balayage vind ik de uitgroei niet lelijk.

Dit was de before na 6 maanden en de after:

Edit: weg voor privacy

3 likes

Dank je wel.
Naar dit soort voor en na heb ik al zitten zoeken.

Op de voor foto heb je inderdaad een mooie uitgroei, die niet stoort.
Hier hoop ik zelf ook heel erg op.

Ik neem de balayage ook wel om mijn grijs haar te verstoppen.
Dus als dat mij te hard stoort moet het misschien toch sneller.

1 like

Ik denk dat daar ook een techniek voor bestaat, grey blending oid? Veel succes/plezier alleszins en laat in januari eens weten of je blij bent met het resultaat! :blush:

1 like

Even klagen.

Ik ben zooooo klaar met deze kreukel en afgebroken gefrituurde blonde pluk in mijn haar van juni. De kapster die mijn haar gehighlight heeft met folies beweerd dat dit een beginnende krul is, maar dit is precies waar de folie heeft geplaatst. En mijn krullen kan ik stijl föhnen. Dit niet. Ik word er helemaal agressief van, kan nergens anders mn haren wassen dan thuis om het fatsoenlijk te krijgen.

Samenvatting

Dit gaat nog wel 1,5 jaar duren tot het is uitgegroeid.

2 likes

Wow das raar?! Hoe kunnen folies dat doen dan?

1 like

Niet de folies zelf maar de bleek/blondering

4 likes

Ik heb al langere tijd dezelfde routine voor mijn haar, maar de laatste tijd merk ik dat het snel wat pluiziger wordt. Ook als ik ‘s ochtends wat olie in mijn haar doe, is het na een fietstochtje weer pluizig terwijl normaal gesproken dat beetje olie voor 2-3 dagen voldoende was. Misschien komt het door het seizoen of dat ik wat regelmatiger (iedere 2-3 maanden) mijn haar kleur?
Ik vind het ook wat doffig, dus ben benieuwd of iemand wat tips heeft hiervoor.

Ik heb ook tips nodig. Ik gebruik eigenlijk altijd een volume droogshampoo of texture spray in mn haar na het wassen. Maar met de kleinste hoeveelheid krijg ik al statisch haar. Heeft iemand er een gevonden waarbij dat niet gebeurt? Ik heb fijn haar :smiling_face_with_tear:

Edit: ik gebruik al leave in conditioner voor het fohnen en een olie erna. Helpt wel iets maar niet écht

Helaas geen fantastische tip, maar heb wel hetzelfde. Echt enorm pluisjes. Af en toe een masker en leave in conditioner helpt wel wat (heb krullen), maar nog niet dé oplossing. Moet/wil ook weer verven, maar merk dat ik dat nu een beetje uitstel omdat ik bang ben dat het nog pluiziger wordt

2 likes